Olga. Urechi de pisica

Mă jurasem, prin vară, că nu voi mai scrie pe net. Vechiul blog a fost abandonat. Între timp însă, am clocit un lucru şi mai şi. Am scris o carte.

„Urechile pisicii Olga”.  Am terminat-o pe 31 decembrie 2007. Fără să-mi propun. Am aşezat în ea tot ce am ştiut eu a aşeza mai bine. Sarcasm, umor, poveste, naivitate, imprevizibil. „Despre ce e cartea?”, ma întreabă oamenii. Păi, despre multe. Mi-e greu să istorisesc ce am scris, mai ales în alte cuvinte decât cele pe care le-am aşternut deja.

Şi vreau foarte mult s-o public. Aş fi dorit să găsesc o formulă mai pretenţioasă pentru a exprima această dorinţă. Apoi mi-am dat seama că m-aş complica inutil.

Pe 14 ianuarie, Olga s-a botezat oficial la Oficiul Român pentru Drepturile de Autor, a devenit numărul 186/2008. A părut că nu o deranjează.

O deranjează, în schimb, pe biata mâtză care, credeţi-mă, nu stă pe canapea uitându-se în gol, modul în care editurile spun: „Nu publicăm debutanţi”. Olga nu ceruse direct să fie publicată. Ceruse numai să fie citită. După aceea, vedeam noi…

Olga a devenit un personaj. Mi-e dragă. Dar simt că-şi caută locul. O simt că are chef să-şi întindă spinarea şi ghearele printre nişte foi de hârtie adevărată. Adoră foşnetul hârtiei. Iar eu aştept ziua când Olga se va muta, din manuscris, în librărie.

Acest blog a fost conceput pentru prieteni, pentru cei care mă pot sprijini în vreun fel şi pentru reprezentanţii editurilor, deopotrivă.

Lobby pentru Olga. Sau „Cum să ajuţi o pisică imaginară. Pe care nici măcar nu o cunoşti”.

18 comentarii

Filed under Uncategorized

18 responses to “Olga. Urechi de pisica

  1. Ma bucur sa fiu eu prima care scrie aici. Poate pentru ca, fara sa jignesc pe nimeni, iti cunosc scriitura in toate fazele si tonurile ei. Si cind e sclipitoare, inspirata, surprinzatore, si cind e plictisita si dominata de rutina. Pisica Olga si povestea ei apartin primei categorii. Probabil ca asternerea ei in calculator a declansat resorturi de energie si o dorinta de eliberare a talentului pe care uneori povara de a scrie zilnic lucruri care nu stimuleaza imaginatia le-au inhibat. Pentru mine e o incintare sa vad ce a mai facut Olga. Si nu numai ea. De aceea, as vrea sa vad aceasta carte publicata. S-o asez in biblioteca mea destul de bogata, s-o admir lucind cu coperta ei noua si sa zimbesc. Sa ma bucur pentru tine.

  2. buna seara, lumilight!
    Long time, no write, ca sa zic asa! Iti multumesc pentru ajutor si ma bucur ca ti-am incredintat cartea, pentru citit-placut🙂 Toate cuvintele bune de la tine au dubla valoare: de cititor pasionat si de scriitor iscusit.
    Shmeny a „murit”, traiasca Olga!
    Mai vino pe la mine!

  3. m-am ascuns sub pseudonimul ala care e pe prima pagina…o sa revin cu mai multe detalii despre olga dupa ce o sa ma afund in lectura si in vin…sper ca olga sa aiba si un pic din trasaturile lui oscar…asa ca ne mai citim dupa vreo zi-doua…

  4. shmeny

    roxana mica,
    si din oscar… si din tine…🙂

  5. Eu nu-ti cunosc scriitura decat din cele cateva articole pe care le-am citit de curioasa atunci cand am auzit de OD. Si din postarile Girl Next Door. Si-apoi din conversatiile messenger-istice. Atat. Si-un pahar de vorba, colo sus, La Motoare. Mi-e insa destul ca sa cred in tine si-n cartea ta, ca sa mi-o doresc si eu pe Olga mirosind a hartie, tolanita pe biroul meu. Acolo stau cartile ce-si asteapta randul.
    Bafta multa, Shmeny, Olga, Oana! De-aici, de departe, cineva te sustine!🙂

  6. oana_anca,
    in timp ce tu scriai aici, eu munceam si-ti introduceam in blogroll site-ul. Sarut mana, Apuseanco!

  7. impecabila

    Draga Olga,
    Am visat ca vin si te culeg de pe raftul unei librarii, te tin in mana si ma duc sa-mi te semneze mama ta😀. Insa, draga Olga, nu e vorba doar de un vis ci de o certitudine. Stiu ca tu vei deveni vedeta, pt ca meriti, si o vei face pe mama ta sa fie mandra de tine!
    Astept cu nerabdare ca un editor vizionar sa puna mana pe tine si sa te dezmierde si sa il dezmierzi si sa ia hotararea onesta si corecta de a te face vedeta. Si asta cat mai curand.
    See u soon, dear Olga!

  8. Matza blanda zgarie rau. Nu stiam ce sa spun altceva.

  9. impecabila,
    mama Olgai e mama de pisica. Intelege aceste griji si va incerca sa le transforme in bucurii. Intr-o zi. Cat mai curand, sper. Cum speri si tu.

  10. AG,
    asa e, dragul meu.🙂 Sa se pazeasca dusmanii🙂

  11. De ce nu incerci promovarea printr-un demo eBook sau audiobooks urcate undeva pe site’uri gen TriluLilu.ro ??
    (era doar o idee)

  12. boyarul,
    iti multumesc pentru sugestie. este o idee de luat in seama si o voi folosi.

  13. Pingback: Pariu pe o carte nepublicată at Aberez, deci exist

  14. Stefan

    Sunt un incult, ascult manele, ma pricep nitel la calculatoare, ma insor, cant frumos, si felul tau de a scrie mi a atras atentia. Sau mai pe scurt, incult, ascult manele, dar felul tau de a scrie a facut in capsorul meu sa apara un pitic. Felul in care am ajuns pe blogul tau mai spune ceva despre mine, de pe un site de sport. Da, am uitat sa spun ca sunt pasionat de fotbal. Nu sunt bogat cat sa te ajut sa scoti pe rafturile librariilor o carte, dar mi s-ar placea, si mi s-ar parea interesant sa pot cumpara,plati cumva dreptul sa citesc cartea ta…si sub forma de manuscris..eventual ti-as putea impartasi din criticile mele..care sunt sigur ca ar fi daca nu pozitive macar constructive…si mai mult de atat, foarte sigur ca ar fi ignorate..Daca undeva cumva se poate gasi un mic capitolas, o bucatica din cartea ta, as vrea si eu sa o cunosc pe Olga,da mi te rog frumos un mail…Multumesc, si bafta multa

  15. Stefan

    Si ca o completare off topic, faceam curatenie in bookmarkuri, am tone de situri cu care lucru sau care le tin pentru placerile mele ascunse…sunt un pervers, uneori imi place sa ma urc pe cate o pagina si sa o fac praf… Majoritatea bookmarkurilor sunt situri legate de ce lucru, si de sport. Am o rubrica Situri RX, gen situri relaxare, si tocmai ma pregateam sa o desfiintez.Si apoi am intrat pe situl tau, si pisica ta nascuta dar nebotezata le a mai dat o sansa…Vor ramane acolo, cu selectarile de rigoare..

    Miau

  16. Stefan,
    iti multumesc pentru ca ai scris aici. Ca esti un fan al fotbalului? Ma bucur din tot sufletul. Sportul va fi mereu langa sufletul meu. Pasaje din cartea despre Olga se afla chiar aici, pe acest blog, la posturile mai noi. Sper sa-ti placa.

  17. Stefan

    Multumesc, neatentia se taxeaza…cauta inainte sa ceri….sau raportat la ce lucru eu, citeste helpu inainte sa intrebi. Si am eu un mica presimtire ca o sa mi se placa, chiar mult…

Lasă un răspuns

