Olga e dusă cu vaca în livadă. Cu toate acestea…

Desi m-am saturat ca de mere acre de pisica Olga si de urechile ei magaroase, mai postez aici o bucatica din carte. In capitolul 12, matza incearca sa explice cum poti sa fii turbat si foarte calm, in acelasi timp.

„In timpul crizei, simt ca-mi crapa inima, ca-mi ies ochii din capatana si ca-mi pierd vederea, ca am chef sa sar la bataie cu oricine, dar nu o fac, ca scot pe gura cele mai absurde si detestabile combinatii de cuvinte, ca-mi vine sa plang – si uneori chiar asta fac, plang cu convulsii si fac gesturi necontrolate, intr-o secunda rup tot, parjolesc, otravesc, sterg cu radiera, sfasii, abandonez, dispar fara explicatii si trantesc usile cu forta cozii mele voluminoase, fara sa ma mai gandesc daca nu cumva distrug sau daca nu las in urma definitiv ceva esential pentru mine. In cateva secunde reusesc sa imi schimb existenta in rau, pentru ca ma transform fulgerator intr-o fiinta oarba si bolnava. Mi se pare ca am dreptul sa ma manifest ca o nebuna, cu gandul pe undeva impaciuitor ca, de fapt, eu nu sunt nebuna”.

Dedublarea insa e mare inventie. Ca importanta, se situeaza intre stilou si psihanaliza.

„Undeva, in afara, Olga cea spumeganda se dubleaza cu o alta pisica, identica la infatisare si total opusa ca temperament. A doua Olga se mentine atat de calma si de indiferenta, incat rade practic de se indoaie cand asista, vrand-nevrand, la spectacolele oferite pentru publicul larg de cealalta mata. O admira, cumva, pe cea care se da cu coarnele pe care nu le are de pereti, i se pare distractiva si ii este tare draga, pentru ca o face sa rada din tot sufletul lor comun. Cea cuminte, pe dedesubtul celei fioroase si repezite, isi spune asa: <<De ce sa ma enervez eu? De ce sa-mi pierd eu cumpatul? De fapt, oricum ma doare undeva de tot ce se intampla, asa ca de ce sa ma mai ingrijorez? Mai bine stau aici, la adapost, si rad de toate porcariile care i se intampla celeilalte Olga. Nimic nu reprezintă o tragedie, asa cum vrea ea sa dea impresia, asa ca de ce sa explodez? Uite cum pune ea suflet si se ambaleaza, uite cum se tavaleste pe jos in isteria ei de moment; ma intreb cum pot s-o ajut, dar in acelasi timp imi dau seama ca ea sufera, iar mie, de fapt, putin imi pasa…>>”

5 comentarii

Filed under Uncategorized

5 responses to “Olga e dusă cu vaca în livadă. Cu toate acestea…

  1. Eeee! Se vede ca esti in vacanta. Uite ce haine i-ai croit blogului tau! De cosmonaut. Ce mai face piciorul? Ce mai face ghipsul? Cine seamana mai mult cu Olga asta dedublata, tu sau Ira?

  2. pin,
    da, asa e. nu mai stiu ce sa fac. cu toate astea, nu-mi vine sa stau pe bloguri. Blogurile sunt o ocupatie pentru atunci cand mergem la serviciu😀
    Cine seamana mai mult cu Olga? Si Ira, si eu, in mod egal…

  3. Liz

    Cine seamana cu Olga tre’ sa fie tare norocos… va dati seama ca nu toti o putem avea pe cea de-a doua „Olga” in noi sa tina echilibrul si sanatatea mintala si pot fi doar cei ce se dau cu capul de pereti si-atat… si pana la urma cred ca tine de lumea pisiceasca…

  4. Liz,
    pisicile pot face multe. si noi la fel, de altfel🙂

Lasă un răspuns

