Me & Vitelu’

Nu cred sa existe copil (si nu numai! :D) care nu aiba prieteni imaginari. Habar nu am din ce vine asta: din surplus de creativitate, din neajunsurile venite din partea amicilor adevarati, care, nu-i asa?, se pot dovedi niste naparci inca de la cele mai fragede varste. Eu sunt gata sa-mi recunosc astazi trecutul imaginar. Voila:

Cand aveam 4-5 ani, mereu cu mine de mana umbla un vitel imaginar, care, daca vreti sa stiti tot adevarul, era fratele meu bun. Ii spuneam simplu Vitelu’ si mergea peste tot cu mine: in parc, la circ, faceam baie impreuna. Uneori nu ma abtineam si vorbeam cu Vitelu’ cu voce tare. Atat de normal si de autentic mi se parea. Imi si raspundea. Tot cu voce tare. Ii predicam pe un ton vecin cu pisalogeala, obicei pastrat de-a lungul veacurilor si asupra persoanelor reale. Eu si Vitelu’ eram singurele persoane din lume facute din carne si oase. Restul, inclusiv parintii mei (nostri!), erau roboti, construiti numai pentru a ne satisface toate mofturile mie si Vitelului. Nu erau adevarati, drept care nu aveau autoritate asupra noastra. Erau un soi de sclavi asa, dar pe care noi, Vitelu’ si cu mine, ii tratam frumos si tandru, pentru ca eram marinimosi.

Cand m-am dus la gradinita, Vitelu’ si-a luat catrafusele si s-a carat in lumea mare. Nu s-a intors niciodata. Poate sta vreun sub zarzar cu o alta fetita. Tot ce stiu este ca am avut prieteni-oameni care nu au facut treaba mai buna decat fratele-vitel.

Voi aveti ceva de marturisit despre prietenii vostri imaginari?

Anunțuri

22 comentarii

Din categoria Uncategorized

22 de răspunsuri la „Me & Vitelu’

  1. pisik musik

    asta este calutul antisemit si roz din expozitia lui Patapievici de la NYC !!!!

  2. pisik musik,
    este un vitel cacaniu, ce dracu’? si ce mi-l bagi aici pe patapievici? nu vezi ca aici e cerc de intelectuali?

  3. pisik musik

    asta nu este vaca….este calutul antisemit din expozitia de la NYC !!

  4. surferb

    mai, eu cred ca arata destul de vaca. si chiar a vitel daca ma concentrez un pic. sau vitica. in nici un caz a cal. in fine

  5. surferb

    … in fine, patapievici e-un bou…

  6. surferb,
    😀 😀 😀

  7. surferb

    … un bou cu papion, ca sa ma exprim elegant 😉

  8. Adicatelea tre’ sa ne scoatem prietenii imaginari din dulap? De-adevaratelea? Mai multe telele n-am avut. Deocamdata.

  9. scoateti-i pe toti, aliniati-i si puneti-i sa recite poeme…

  10. eu aveam o pernita rosie rosie pe care o chema IUBITA si pe care o tineam dezbracata. era pufoasa si ascultatoare.
    iar intr-o zi am implinit 7 ani si mi-am mai luat una.

  11. diana,
    asa mai, this must be the spirit 🙂

  12. Se pun si prietenele imaginare? 😀

  13. Eu am fost persoana responsabila de mica. Aveam grija de o familie de dominouri ciclopi (capul avea doar o bulina). Locuiau intr-o casa de dominouri, cladita in locul gol din lateral-jos de la vitrina din sufragerie. Ca sa poata dormi seara in vreme ce ai mei se uitau la televizor, acopeream camera lor cu o paturica alba-albastra. Intr-o buna zi, nemultumita de aspectul vitrinei cu patura spanzurata, mama i-a evacuat pe toti intr-o cutie din debara, peste care a pus geamantane, cizme, haine vechi, patine. Si n-am mai avut de cine sa am grija.

  14. pin,
    nu ai putut sa-i inlocuiesti, nu? e ciudat cum imaginatia copilului este nemarginita, dar pe amicii imaginari, de vreme ce-i izgonesti sau ii pierzi sau iti sunt rapiti, nu mai poti sa le gasesti inlocuitori.

  15. Poate am fost doar pragmatica. M-am limitat la fratele si sora mea, pentru ca am observat eu, pe ei, oricat de anapoda s-ar fi imbracat si oricate prostii ar fi facut – si n-au fost chiar putine, mama nu i-a ascuns niciodata in debara. 😛

  16. pin,
    eu nu am avut frati. si nici bunici. deci dintr-un foc detin doua emotii mai putin. am avut in schimb o droaie de verisori mai mari care mi-o dadeau unde ma prindeau si o puzderie de nepoti, evident mai mici, carora le-o dadeam eu pentru simplul motiv ca erau odraslele verisorilor mai mari…

  17. Bietii copiii tai. Ce-i asteapta… 😉

  18. pin,
    nu! m-am gandit si la asta! i-am lasat pe nepoti sa creasca suficient incat sa nu mai fie niste batausi razbunatori. am planuit totul cu cap!

  19. ROBERT HORVATH NEW YORK

        DUPA EXPOZITIA NAZISTA UNA COMUNISTA
                                                            Reinceperea scandalului la ICR,New York
                                                                    
        La  New York in capitala artistica , politica si financiara a lumii, nu departe de Wall Street sa deschis o expozitie desantat comunista. Sa nu credeti ca ea este organizata de centrul cultural cubanez, propaganda lui Chavez sau agenti nord coreieni. NU. Ea  este organizata de regimul de la Bucuresti, a lui Traian Basescu
    Expozitia se cheama „Appoiment with History”  si are loc la galeria Lombard Fried Projects, in cartierul celor mai importante galerii americane,Chelsea 
    Schema acestui eveniment propagandistic extremist este  simpla, dar greu de suportat, in special pentru cei care au cunoscut comunismul, pe propria piele. Ambianta sonora este asigurata de citirea repetitiva in limba germana a Manifestului Comunist  creiat de Marx si Engels in 1848. Un numar de12-15  tablouri avind „lait motif ” steaguri rosii ,prezinta delirul revolutionar.La o privire mai atenta este vorba este de o singura demonstratie, care confrunta politia in diferite unghiuri si ipostaze. Integrate sunt alte alte aglomerari umane . probabil de la alte demonstatii de acelas fel. ,Despre aceasta expozitie nu se poate face nici un comentariu artistic sau estetic , pentru ca lipsa de talent a asa numitilor artisi, este absoluta. Uratenia este totala .(trebue  remarcat ca  prin comparatie, artistii strazii care au facut expozitia anterioara, sunt niste genii )  . Imbecilitatea acestei manifestari patapieviciane este evidenta. Probabil tocmai de
    aceea este greu, sau chiar imposibil de a gasit, mobilul sau ratiunea acestei aberatii intelectuale. Las cititorului sa citeasca programul evenimentului poate va intelege ceva.
    “In their series of paintings, Vatamanu and Tudor enact processes of collective and personal remembering. The catalyst for the series was an anti-capitalist demonstration the artists witnessed in Basel, with its insignia and banners familiar to them from their youth in [communist] Romania. The compact, small-format paintings are products of a painterly exploration undertaken in quest of a new symbol of communist utopia, which includes its own failures and scars. The artist duo research their motifs of utopian ideologies and their implications for social conditions in archives, schoolbooks, photographs, and propaganda films, and come up with familiar images. lucrarThe audio-installation „Communist Manifesto/Manifestul comunismului” comprises a lectern with live microphone, rows of chairs, and loudspeakers over which a reading of Marx and Engels’ Communist Manifesto (1848) is audible. Overlaying the images, the soundtrack calls on the viewer/listenerto become conscious of ideological stratifications and to question the division of theory and practice.” – Silke Baumann        (informatii despre aceasta expozitie le gasiti la www.icrny.org    sectia events )    „The exhibition is presented with the support of the Romanian Cultural Institute in New York.” Dupa cum vedeti din acest ultim rand, aceasta expozitie este suportata din banii publici,din banii din taxe ale romanilor.Pentru a inchiria un spatiu la o galerie, in acest cartier de elita, timp de o luna de zile, costa in jur de 40.000$. Trebue mentionat ca toate expozitiile si evenimentele culturale ,de la venirea directoarei Corina Suteu sunt facute la galerii,teatre si cinematografe particulre.Este o operatiune de peste o jumatate milion de dolari.Faptul ca ICR, New York are o superba galerie de arta si o sala de spectacole face ca lucrurilr sa fie extrem de suspecte.( Mentionez ca  nici odata inainte de directoratul Patapievici ,nu sa facut vreo actiune culturala in afara perimetrului ICR, pentru a nu se arunca banii pe fereastra ) Desvaluind aceste lucruri este evident ca trebue deschisa imediat o ancheta si acest gang bagat in puscarie.        Revenind la
    expozitia „Appoiment with History” a artistilor Mona Vatamanu si Florin Tudor, care ridica un imn  steagurilor rosii, trebue  remarcat ca in cinci foste tari comuniste, arborarea steagului rosu si insemnelor comuniste,secera si ciocanul ,sunt pedepsite prin lege.Iata ce spune Dl Franco Frattini, European Commissioner of Justice and Internal Affairs; DICTATURA COMUNISTA NU ESTE MAI PUTIN DE CAT DICTATURA NAZISTA RESPONSABILA, PENTRU MOARTEA A ZECI DE MILIOANE DE OAMENI.      Ca si in cazul expozitiei naziste am chemat politia.Rolul politiei nu este de a inchide  o galerie.(In cazul galeriei ICR nu a existat nici o sansa, pentru ca ea are statut diplomatic) ci pentru a aduna probe.Acesre probe sunt necesare cand autoritatile deschid o actiune legala.(In cazul descinderii la expozitia nazista, sa cautat zvastica,singurul element care contravenea legilor statului New York.) Aceasta manifestare incita la violenta , ura de clasa si la rasturnarii sistemului democratic prin forta . Am inceput pregatirea in aceste zile a unei demonstratii a artistilor din fostele tari comuniste.Vom demonstra impotriva expozitiei comuniste in fata misiunii Romane la UN. Am contactat deja vreo 20 de prieteni ,camermani si fotogrrafi care vor face cunoscut lumii evenimentul.  O expozitie nazista si una comunista ,in numai cateva saptamani este prea mult.Cred ca Basescu merge cu provocarea prea departe.                    
                                                                Deva ( Robert Horvath ) New York  

    LA MANIFESTATIA ANTICOMUNISTA, ANTI  BASESCU VOR PARTICIPA; Cuban American Democracy Project              Biyelorussian anticommunist front Russian Anti-Communist Committee                Lithuanian National                                                                                Forest Brothers of Estonia                                  Croatian National Front Free Cuba Fundation                                          Veterans of America  Anticommunista                                                    Hrvatski Nationalni Front Free Burma Coalition                                          Slovac National  PARTY                      Center for Anticommunism                                  Ultra Anticommunist Association Radical  Anticommunist Action Junta Patriotica Cubana Polska Liga Monarchistyczna Solidarnosc Croat Anticcmmunists         PROTEST IMPOTRIVA EXPOZITIEI  COMUNISTE  ICR NEW  YORK                                           ( Appoiment wiith History)      
                     COMUNIST MANIFESTO                             MISIUNEA ROMANIEI  LA NATIUNILE UNITE                                       200 East 38 Street ( at 3 AVENUE )                                          
                 
NEW YORK

  20. doamne, robert horvath, du-te frate pe drumul tau!

  21. ROBERT HORVATH NEW YORK

    DEMNITATEA ROMANIEI
    Istorie cu jumatati de masura la ICR New York Stimate domnule editor Grigore L. CULIAN,
Ma numesc Robert Horvath, sunt de profesie cineast, absolvent al Institutului de Arta Teatrala si Cinematografica Bucuresti (IATC) si am lucrat la multe studiouri din Romania, indeosebi la Televiziunea Romana. Actualmente, imi continui activitatea la studioul meu de film,cu sedii in Manhattan (New York) si Tokio. Sunt cunoscut, de asemenea, in calitate de grafician, ilustrator si pictor.
In data de 20 martie 2008 a avut loc, la Institutul Cultural Roman din New York, un eveniment dedicat special Holocaustului din Romania din perioada celui de-al Doilea Razboi Mondial. La aceasta manifestare a participat si o delegatie din Romania, remarcandu-se prezenta d-lui general Mihai Ionescu, directorul Muzeului Holocaustului din Bucuresti. Pentru ca adevarul istoric a fost prezentat unilateral si subiectiv, am avut o interventie pe care, in cazul ca o considerati pertinenta, va rog sa o publicati in ziarul Dvs. Redau mai jos interventia mea de la acest eveniment. Cuvintele sunt traduse din limba engleza, deoarece la ICR din New York este inca interzisa folosirea limbii romane!
Doamnelor si Domnilor, Deoarece v-ati referit in expunerea Dvs. la necesitatea ca generatiile viitoare sa afle adevarul despre tragedia Holocaustului si pentru ca astazi copiii invata la scoala ca romanii sunt vinovati de genocid, as vrea ca ei sa afle si faptul ca romanii au fost aceia care au salvat intreaga populaltie evreiasca de pe teritoriul actual al Romaniei. Asistam la un fapt poate unic in istoria celui de al Doilea Razboi Mondial, anume acela ca un om s-a opus presiunii germane, salvand mai mult de jumatate milion de oameni de la pieire. Acest miracol romanesc se datoreaza in primul rand pozitiei intransigente si plina de curaj a maresalului Ion Antonescu. In al doilea rand, mai trebuie tinut cont si de caracterul specific al societatii romanesti din perioada respectiva. Ma refer aici la Ion Bratianu, Iuliu Maniu, la partidele istorice, la Regina Elena, la Dr. Lupu, la Patriarhul Nicodim, la Mitropolitul Balan, la intreaga Biserica Ortodoxa Romana si la multi altii care au pus umarul la salvarea evreilor. Cred insa ca factorul principal il reprezinta mentalitatea, psihologia si omenia romanilor.
Care sunt faptele istorice? Dupa inceperea razboiului, se desfasoara foarte rapid operatiunile militare in Basarabia si Bucovina de Nord, unde este masacrata populatia evreiasca si unde fortele romanesti coopereaza cu cele ale germanilor. In curand, in spatele frontului, apar comandourile germane specializate in operatii de “curatire” si, paralel, incep deportari de familii intregi din populatie evreiasca, dincolo de Nistru, in Transnistria. Pentru mine, moartea chiar si numai a unui singur om nevinovat reprezinta o tragedie, dar trebuie sa iau in consideratie si statistica.
Pentru ca subiectul este foarte controversat, las la aprecierea audientei sa deduca adevarul – din diferite surse. Una dintre ele ar fi “Enciclopedia Iudaica”, o lucrare de referinta, in care se mentioneaza cifra de 40.000 de morti, plasand Romania pe locul 10, ca vinovatie, in timp ce raportul Dvs., al Comisiei, se refera la 420.000 de victime, Romania ajungand pe locul 2, imediat dupa Germania. Tinand seama de paritatea po***tiei, Romania devine, nici mai mult, nici mai putin, prima “Killing-machine” din istoria celui de al Doilea Razboi Mondial!
In aritmetica Comisiei se adauga si Ardealul de Nord, acolo unde populatia evreiasca a fost decimata, numai ca, atunci, Ardealul de Nord se afla sub controlul maghiar. Dumneavoastra mai treceti cu vederea si alte fapte: ca toti barbatii evrei in putere au fost incadrati in Armata Rosie, ca o mare parte din poppulatie a fugit in interiorul Rusiei si ca foarte multi evrei au murit de moarte naturala sau de boli contagioase (tifos), de care a suferit intreaga popopulatie, inclusiv Armata Romana.
Responsabilitatea Guvernului Romaniei in aceste evenimente este mare, dar este greu sa fie separata de responsabilitatea germanilor.
Ma voi ocupa in continuare de momentul crucial, anul 1942, care este sters cu buretele sau distorsionat ca semnificatie istorica. Mihai Antonescu, Ministrul de Externe, se intalneste cu Hitler, in acea toamna, si ii comunica hotararea de a nu-i preda pe evreii din Regatul Romaniei. Vreau sa va mai amintesc, domnule general Mihai Ionescu, doua documente semnificative, pe care sper si cred ca le cunoasteti: la o saptamana de la aceasta intalnire istorica, Ion Antonescu declara, intr-o sedinta a Consiliului de Ministri: “Nu voi face jocul rasist al germanilor si ii voi slava pe toti evreii mei”; dupa alte doua saptamani, la o alta sedinta a Consiliului de Ministri, Ion Antonescu declara: “Eu mi-am dat cuvantul sa asigur viata si libertatea evreilor si ma voi tine de cuvant”. Toamna lui 1942 pecetluieste pentru totdeauna salvarea unei intregi populatii de la moarte, condamnata la “solutia finala” de catre Hitler.
Ma voi referi acum la Raportul Comisiei Holocaustului, lucrare unde o reala tragedie este folosita pentru anumite interese politice. In 2002, Guvernul Romaniei, bazandu-se pe documentele Arhivei Nationale si in conjunctie cu toate documentele primite de la Muzeul Holocaustului din Washington, DC, decreteaza, fara echivoc, ca pe teritoriul Romaniei nu a avut loc Holocaustul. La mai putin de doi ani, insa, Guvernul Romaniei isi schimba pozitia, infiintand o Comisie care, bazandu-se pe exact aceleasi documente, decreteaza ca in Romania a avut loc un genocid de proportii inimaginabile. Comentariile sunt de prisos!
Vreau sa mai spun asistentei ca Raportul Wiesel de cercetare a crimelor Holocaustului reprezinta un atac fara precedent la adresa demnitatii romanilor. In concluzia raportului se spune: “Romanii sunt vinovati de genocid, chiar daca in anumite regiuni au supravietuit evrei”. Inainte de a intra in fondul problemei, doresc sa mai remarc ca “anumite regiuni” reprezinta, de fapt, Romania de baza, Romania esentiala, adica in actualele ei granite. Raportul arunca o vina colectiva, acuzand de genocid intreaga populatie romaneasca. Aceasta idee de vina colectiva apartine ideologiei fasciste si/sau comuniste, aruncand vina – reala sau imaginara -
catorva asupra unei intregi colectivitati nationale, rasiale sau sociale. Iar o vina colectiva nu are ce cauta in discursul unei democratii! Se merge atat de departe incat se spune ca majoritatea populatieii romanesti a sprijinit Holacaustul!
Ma intreb: oare cum a fost posibil asa ceva, cand faptele din Bucovina si Basarabia au fost foarte putin cunoscute de populatietie. Eu personal am plecat la 32 de ani din Romania si nu am auzit niciodata despre aceste evenimente. Romania este prezentata in acest material ca o tara fascizata si complet rasista. As vrea sa-i amintesc domnului general si cercetator istoric faptul ca fascismul a fost lichidat in Romania cu ocazia rebeliunii legionare. Fragmentul care m-a intrigat profund este urmatorul: “Holocausul isi are radacini adanci in istoria si cultura romana”! Aceasta constatare aduce un atac frontal Istoriei Romaniei si nu scapa de aceasta
decapitare niciun om politic, niciun partid istoric, niciun moment al istoriei si nici al monarhiei. Deci, Istoria Romaniei este prezentata de Comisie in primul rand ca o istorie a antisemitismului. Acelasi tratament i se aplica insa si Culturii Romanesti.
Nu scapa de “atentia” noii inchizitii nicio personalitate culturala, de la Alecsandri, Eminescu, Kogalniceanu, Hajdeu, Slavici etc., iar in epoca moderna nu scapa nici Emil Cioran, Noica, Mircea Eliade. Asadar, in opinia Comisiei, Cultura Romaneasca nu este importanta prin valentele sale universale, ci numai prin caracterul ei rasist si antisemit. Cu alte cuvinte, Mihai Eminescu si ceilalti piloni ai Culturii Romanesti sunt, nici mai mult, nici mai putin, vinovati pentru cauzarea Holocaustului. Cruciti-va, doamnelor si domnilor, cruciti-va, domnule general!.
Concluzia acestei Comisii a dat o unda verde unei adevarate “vanatori de vrajitoare”, avand ca victima cultura si limba nationala. Atentia este in primul rand indreptata asupra lui Mihai Eminescu si a lui Mircea Eliade, fiind orchestrata din birourile presedintelui Institutului Cultural Roman (ICR), d-l Horia Roman Patapievici.
Avand la dispozitie un buget de cateva milioane de dolari, avand sub control edituri si reviste culturale, el si ciracii sai au pornit un atac delirant indreptat impotriva a tot ce este romanesc. D-l Patapievici spune in clar: “Eminescu, ca poet national, si intreaga cultura nationala nu-si au locul sub zodia internationalismului”. Sau: “Daca vreti sa intrati in Europa, trebuie sa va debarasati de Eminescu”. Daca nu credeti, ma voi referi la seara dedicata “Luceafarului poeziei romanesti”, desfasurata la Consulatul General al Romaniei din New York si boicotata de Institutul Cultural Roman New York, condus de d-na Corina {uteu, ai carui angajati nu au avut
decat curiozitatea de “a baga capul” la acest eveniment care a durat 6 sau 7 ore.
Aceasta manifestare a avut loc prin bunavointa Consulului General al Romaniei la New York, d-l Pietro Lucian Pavoni, caruia trebuie sa-i exprimam sincera gratitudine. Nu pot sa nu adaug faptul ca nu mi se permite (de doi ani!) sa particip la activitatile
ICR New York, deoarece am cerut sa se vorbeasca si romaneste la manifestarile organizate de Institut (pentru participarea din aceasta seara, a trebuit sa mi se dea o derogare speciala de la Washington!).
Vreau sa mai adresez cateva cuvinte doamnelor si domnilor din spatele meu, care striga, cu inversunare, sa nu fiu lasat sa mai vorbesc si sa fiu dat afara! Daca Dvs. mai sunteti azi in viata, aceasta i se datoreaza maresalului Ion Antonescu si – in primul rand – omeniei romanilor. Este greu pentru mine sa inteleg cum multi romani accepta orice compromis, inclusiv acest raport degradant. La fel, nu pot sa inteleg cum multi evrei, in loc sa fie recunoscatori si sa le arate gratitudine celor care le-au salvat viata, stau si asteapta sa le mai dea inca o palma. Un adevar spus doar pe jumatate seamana cu o minciuna. Pe fundalul unei tragedii adevarate,
    aici la un atac fara precedent la adresa Istoriei si Culturii Romanesti. Daca vrem sa ne recastigam demnitatea, trebuie sa spunem adevarul
intreg. Va multumesc pentru rabdarea si atentia Dumneavoastra.


  22. robert horvat
    cred ca nu ai inteles. virtutea mea cea mai de pe urma este rabdarea! dispari in 60 de secunde!

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s