Olga nu este un animal brav. Dar isi da seama de-abia la sfarsit

Pisica Olga revine acasa. Dar, in mod ciudat pentru ea, nu mai resimte nici o placere in a da ochii cu locurile cunoscute. Iata cum bate in retragere in capitolul XXIX:

„Am coborat de pe masina paraginita in acelasi loc de unde a plecat. Si a simtit instantaneu un gust de sticla pisata in gura si o dorinta puternica de a o lua de la capat cu goana prin lume. Toata indrazneala aceea schizofrenica de mai inainte, care ma impinsese sa violez pamantul dupa propria-mi vointa si sa-mi revin din moarte, ma parasise dintr-o suflare.

E mai usor cateodata sa te iei cu toata lumea in piept, sa sari in capul ei cu botinele si sa dai cu barda in toate formele de realitate din jurul tau. Numai in adevarurile tale nu. Jupoi de viu pe oricine iti sta in cale si nu poti zambi unui cunoscut. Faci salturi peste prapastii si te impiedici de un parlit de papuc care-ti miroase familiar. Inoti marea chiar de ti-a ramas un singur plaman functional si apoi, la tarm, te ineci intr-o lacrima. Iei tot misterul unei calatorii aiuristice exact asa cum vine si iti repugna revederea cu cineva pe care il iubesti. Pentru ca te terorizeaza teama ca nu poti randui o cunoastere deja amestecata si lasata in urma, in timp ce domini fara griji un haos de la care nu astepti nimic. Nici rau, nici bun. Mananci pietre la departare, mestecate sau nu – depinde de dimensiuni; acasa iti sta si laptele in gat.

…..

Nu mai mancasem de vreo sase zile intregi. Cu toate acestea, slabiciunea fizica devenise aproape o binecuvantare fata de impunsaturile pe care le primeam pe cu totul alte parti. Imi potolea si-mi tinea in frau panica innebunitoare care se materializa intr-o singura si dizgratioasa intrebare: „Cum dracului lipesc eu la loc coaja de pe cartoful asta putrezit pe care l-am curatat, mai bine zis l-am zgreptanat, cu sapte cutite nepotrivite?”

De fapt, ajunsesem sa traiesc ziua in care orgoliul a anihilat curajul. Ura! Am atins si aceasta performanta. … Decat o pisica numai piele si os, mai bine o pisica disparuta. Probabil moarta in actiune. In glorie si stil. Sa lasam imaginatia sa intre in scena si sa aduca in mintea celor de acasa un sfarsit minunat, de luptator. Ce daca e fals? Orgoliul acela pervers si mancacios se hranise fara noima din toate componentele mele de baza, pana le exterminase. La revedere, tupeu, la revedere, spirit de conservare, la revedere, asumare! Cea de pe urma speranta era sa inceapa sa-si roada coada, sa descopere ca-i place si apoi sa se autodevoreze, ca ultim act de justitie.

S-a comportat atata vreme ca un balaur la pascut. Convingator-bland si induiosator la prima vedere. In realitate, si-a adunat fortele. Parea ca primeste covrigei si fructe din mainile oamenilor. Ragaia nesatios si rusinat, se stregea la bot umilit si aproape ca bazaia de recunostinta. Intr-o zi insa, a deschis o gura mare cat o zi de post si a ajuns sa-i inghita chiar pe oameni.

…..

Asadar, dragi copii, ce am invatat din aceasta lectie predata astazi, la cursuri serale intensive? Ca, dintr-o mie de virtuti, supravietuieste una singura. Celelalte se sinucid dramatic, pier de inima rea sau se ratacesc, fara posibilitatea de a fi regasite vreodata. Calatoria indelungata dauneaza grav calitatilor. Modificarile se insinueaza ireversibile. Trenul cu o singura locomotiva. Autobuzul care se indreapta spre Iad. Si ma gasesc singurica in el.

20 comentarii

Din categoria Uncategorized

20 de răspunsuri la „Olga nu este un animal brav. Dar isi da seama de-abia la sfarsit

  1. pisik musik

    iar te mananca pielea cu fuga de la locul faptei?

  2. pisik musik,
    chiar deloc. vreau s-o ingrop mai repede pe olga

  3. pisik musik

    Olga este din clanul MacLeod …..

  4. ba nu este… Doamne fereste!

  5. pisik musik

    tu de cand nu i`ai mai schimbat nisipul Olgai?

  6. niciodata. daca e suficient de desteapta sa scrie o carte, inseamna ca se poate strege singura la fund

  7. surferb

    Intr-un rimeic dupa de-acum celebrul Sa moara Romeo am urmarit versiunea shmenuita „Sa moara Olga”. Se prevad cel putin 9 variante de final… 😉

  8. surferb

    ia sa-mi recuperez shurikenul.

  9. surferb,
    mda, aveai un mileu. aproape sa nu te recunosc. olga nu moare asa… decat daca ii inscenez eu ceva.

  10. surferb

    Da’ ce ti-a casunat pe ea?
    Si nu merge cu clasicul „Zat!” ?

  11. ma enerveaza. e mare si proasta si nu produce nimic rentabil

  12. surferb

    Eu zic s-o scoti un pic la aer. Nici un motan s-o duca intr-o croaziera romantica nu i-ar strica.

  13. surferb

    Vezi, e clar. Pe principiul conservarii masei orgoliului face si ea ce poate in situatia data.

  14. pisik musik

    Olga 1 pentru Olga 2 …sangele apa nu se face

  15. jimerino

    furtunu’ 1 catre furtunu’ 2. astea cu dedublarile olgai imi scapa.

  16. surferb

    cine zice jim sau jim2nd ?

  17. Taxidermis :)..tiamspuseudemult :):)

  18. jim,
    care dedublare?
    windwhisperer,
    eu cred ca tie nu-ti plac foarte tare pisicile :))

  19. ba daaa :):)
    everybody want to be…Olgutaaaaa :):)

    http://de.youtube.com/watch?v=rkwKz7KlLBY… :):)
    TGIF 🙂

Lasă un răspuns

