Pamela

Ocupa un locsor in holul prietenei mele. Facea cate 6 puisori la fiecare fatare. Era batrana. De batrana o gasisera pe strada, de batrana o facusera copilul lor. Era o corcitura frumoasa de setter. Pamela. Si avea niste ochi plini de bucurie si de dragalasenie.

Acum 2 sau 3 ani, stapana ei m-a sunat sa-mi spuna ca vrea s-o eutanasieze pe Pamela. Ca e bolnava cateaua, are cancer si nu mai poate rabda s-o vada chinuindu-se in halul ala. Ca tumorile nu o mai lasa sa faca doi pasi, d-apai sa mai alerge prin curte. Ca nu se vaita, nu ofteaza noaptea, dar ca ea, stapana ei, o simte! Ca mananca din ce in ce mai putin.

Am fost la ziua prietenei mele in acel an. Undeva la mijlocul lui iunie. Pamela a stat cu noi sub umbrar, am mangaiat-o si am vorbit cu ea si mie nu mi s-a parut atat de bolnava. M-a umflat plansul de zece ori cand imi trecea prin cap ca bucata aia de carne pe care o alint eu acolo urma sa se duca programat, cu o injectie. Jumatate din vremea petrecuta acolo am incercat s-o induplec pe stapana ca nu e cazul s-o eutanasieze, ca era inca bine si ca mai are zile. Spre seara, cand am plecat, am pus-o sa promita ca nu omoara cainele. Mi-a zis sa stau linistita, ca Pamela nu moare.

A doua zi am sunat-o sa intreb ce face Pamela. Pamela era ok.

Peste doua luni mi-a spus ca Pamela fusese eutanasiata chiar in ziua aceea, in care intrebasem de ea. Cand eu ma interesam de ea, Pamela se dusese deja. Prietena mea chemase doctorul si totul durase 10 minute. Ca plansese foarte mult si ca ar fi vrut sa imparta cu mine cacatul ala de moment, ca sa se descarce, sa planga, sa se simta mai putin prost, dar nu a dorit sa ma supere. De cate ori vad un caine batran, imi aduc aminte de Pamela.

Ce catel bun! Cum a murit fara sa-mi spuna!

6 comentarii

Din categoria Uncategorized

6 răspunsuri la „Pamela

  1. Liz

    E al doilea blog.post la care reusesc sa plang azi… oof!

  2. confruntadurerea

    Ai scris atat de inocent si frumos acest post incat m-a miscat. Ti-am simtit starea, m-am gandit si la Pamela, am si admirat, cand am reusit sa depasesc mahnirea, stilul tau de a scrie.

    Ma gandesc sa te amuz un pic cu o poveste. Eram odata la masaj si cel care ma masa era fanatic religios, imi tot povestea despre „cum isi creste el copiii in spiritul crestin”. Cred ca imi simtea reticenta fata de subiect si atunci insista obositor pe chestia asta cu educatia in spiritul crestin. Si m-a intrebat la un moment dat daca eu cred in „viata dupa moarte”. Eu i-am spus ca da, el s-a oprit din masaj, a venit in fata mea si mi-a spus: „Domnisoara, trebuie sa va dezamagesc dar dincolo nu este nimic. Eu am fost in moarte clinica si nu am vazut nimic, nimic, in afara cainelui meu mort care statea acum viu langa patul meu. Deci nu e cu rai, cu minuni, cu fericire, nu e nimic.” Nu am stiut de unde sa incep contrazicerea tampeniei lui si sublinierea faptului ca il pazise cainele lui pe tot parcursul mortii clinice. Nu am mai zis nimic.

  3. Liz,
    🙂 nu plange!
    confruntadurerea,
    ar fi superb sa existe, dupa viata asta, o alta viata in care sa stam inconjurati numai de animale din astea bune. mai am zeci de povesti cu caini si matze, numai sa mi le aduc aminte. maica-mea mi-a insuflat dragostea pentru animale (in toate pozele din tineretea ei apar, fara exceptie, caini sau pisici). caine, din pacate, nu am avut niciodata. dar intotdeauna in casa mea a existat (si exista si acum) o pisica.

  4. the judge

    shmeny

    ce ar fi schimbat daca ti-ar fi spus? panta rei! chiar si lacrimile…

  5. the judge,
    nu cred ca schimba. dar poate i-ar fi fost ei mai usor (stapanei) sa imparta cu cineva post-decizia.

  6. 😦 Mi-am amintit de un pisoi al meu pe care am fost nevoita sa il eutanasiez… Cat de urata e viata uneori!

Lasă un răspuns

