Minciuni

Intr-o vreme, minciunile erau preferatele mele. Mai ales cand locuiam cu ai mei si trebuia zilnic sa dau socoteala pentru ceva. Pentru tot, adica. Asa ca devenise un lifestyle sa scot cate un fluturas din gura in fiecare ziulica. Scapam de multe circoteci, iar ei, saracii parinti, stateau linistiti.

Nu am mai mintit de multa vreme! (Normal, ce sa zic si eu? :)) Dar de numeroase dati m-am intrebat daca exista minciuni justificate, care sunt acestea si daca, odata prins, cineva ar trebui sa te ierte, chiar daca tu sustii ca ai tras o gogoasa in scopuri caritabile?

Minciuna prin omisiune: De exemplu, daca te intalnesti cu fostul la un suc, trebuie sa-i spui actualului? Eu zic ca nu, pentru ca intri in alte belele. In primul rand, o sa te intrebe de ce te intalnesti cu fostul. Si asta trebuie evitata clar. Sa beau un suc cu el, o sa ziceti. Pai suc ai si acasa, o sa zica actualul. Pai da, da’ acasa sunt singura sau cu tine, pe cand fostul e in oras. De asta, aceste fapte mici si neimportante se evita, dupa regula „ce nu se afla, nu s-a intamplat”. Fa-te ca duci o haina la curatat si era coada sau ca mergi pana la prietena ta sa ii citesti in cafea. O ora din viata ta, nu o sa te verifice nimeni probabil.

Alta situatie questionabila, sau, mai bine zis, acceasi, privita din alt punct de vedere: daca o vezi pe iubita prietenului tau cel mai bun cu fostul in oras, ii spui primului ce ai vazut? Sau taci, pentru ca nu esti sigur? Sau aduci vorba stangaci, asa, genu’ apropo „cand am vazut-o pe cutarica la Obor cu nea Caisa… a, pai ce, nu stiai ca era cu nea Caisa? io credeam ca stiai?”

Sau minciuna generoasa: vai, ce slaba pari in rochia asta cu dungi – desi purtatoarea este o balena. Eu zic ca in cazuri din astea mai bine iti tii gura. Zip it!

Sau minciuna la sefi: Asta este obligatorie. E ca in Survivor. Daca nu o intrebuintezi, mori. Esti eliminat. Si trebuie sa-ti cauti alt reality show. „Ai facut cutare sau cutare lucru?” „L-am inceput de o saptamana, dar s-au aglomerat atatea si nu am avut vreme sa-l termin”. Va suna cunoscut?

Sau „am altceva de facut in weekend”: Asta survine cand ti se fac prea multe propuneri pentru weekend, iar tu deja ai program si ti-e lene sa le explici tuturor de ce preferi sa mergi sa te imbeti cu prietenii din liceu in loc sa te duci la inmormantarea varului bunicii vecinului de la etajul 2. Uneori chiar nu ai nimic de facut, vrei doar sa dormi si atunci merge cel mai bine spus „am altceva de facut in weekend”. Ceva misterios, ceva ce tie nu-ti pot povesti. There you go!

Sau minciuna „ma simt rau”: Este o minciuna foarte buna, care nu lasa loc de rugaminti suplimentare si vaiete prelungite la nesfarsit! Eu nu am folosit-o insa niciodata, mi se pare incarcata de energii negative si de ghinioane.

Probabil ca mai sunt multe feluri de minciuni. Ma opresc aici insa. Mi-am pierdut tonusul de mincinoasa permanenta!

42 comentarii

Din categoria Uncategorized

42 de răspunsuri la „Minciuni

  1. silvie

    niciodata n-am mintit
    la naiba, e involuntar – minciuna involuntara

  2. silvie,
    reflexul neconditionat :)) reflexul lui pavlov :)) reflexul mincinos :))

  3. Gia

    wow, eu sunt aproape incapabila sa mint. mint foarte bine, stai linistita, pot sa si plang la comanda. nu e vorba de asta. da nu imi iese pe gura, ceva ma opreste sa mint.

    citind blogul am realizat totusi ca folosesc inca minciuna prin omisiune, aia de weekend si „ma simt rau”. ah si minciuna la sefi :))

    l-am vazut pe prietenul prietenei mele cele mai bune in oras cu o tipa. mi-a luat vreo doua luni sa ii zic, si si atunci simtindu-ma ca o paracioasa bitchy. am facut-o in final, mentionand ca nu eram 100 % sigura ca era el, fiindca nici nu eram.

    prietena mi-a zis mai tarziu ca respectivul si-a cerut iertare pt „multiplele dati” in care a inselat-o. deci cred ca i-am facut un bine 🙂

  4. in tinerete, mai era si distractia cand minteai, si adrenalina ca o sa te prinda careva istet.
    a, in schimb, ma irita oamenii care mint pe fata. aia carora le zici „vezi ca te-am invitat la ziua mea de trei ori”, iar ei iti zic lejer si enervati pe deasupra „ba nu m-ai invitat niciodata!” 🙂

  5. Gia

    si pe mine.

    directoarea de resurse umane mi-a zis mai demult ca a fost sa se intereseze la securitatea sociala pt mine, probabil ca sa nu zic eu nimic.

    acum cateva zile imi zice ca nu mai merge ,ca nu stie adresa. ii spun ca trebuie sa stie daca a mai fost. si ea zice: nu am fost niciodata 😐

  6. jimerino

    pe o scara de la 1 la 10…cam care sunt sansele sa incingeti un girl on girl action mic? virtual asa…

  7. Gia

    nu trebuia sa fie de la 0 la 10? :))

  8. ba asa trebuia. dar jim, ca orice barbat, si-a luat masurile de siguranta! 🙂

  9. si by the way cand am zis 1 am mintit 😀 🙂 😀

  10. Gia

    shmeny, adica cum? adica ce?

  11. daca tot vorbeam despre minciuni… hai sa bagam lumea in confuzie :))

  12. Gia

    bine, da zi-mi la ureche sa stiu macar eu 😀

  13. jimerino

    1? adica tre’ sa va imbat? o liniuta? un cuiulet? hai, ziceti la tata! 😀

  14. eu nu beau, nesimtitule!

  15. Gia

    eu da, oare asta sa insemne ‘1’? :))

  16. the judge

    va iubesc, fetelor! 😆 😀 😆

  17. eu nu mint . e prea obositor după. atîtea momente în care tre să mai găseşti alte minciuni pentru a acoperi minciuna iniţială…cel mai bine e să spui adevărul, aşa rezolvi problema din prima 🙂

  18. Gia

    pe ce scara ne iubesti de la 1 la 10?

  19. fighter

    Preferata mea la femei:”in seara asta ma doare capul” sau alte cele… 😦 🙂

  20. jimerino

    sau….”te-as fute dar sunt infipt in alta parte”. sau asta nu merge zisa?

  21. the judge

    jim

    te iubesc si pe tine! 😆 😀 😆

    gia

    pe ce scara vreti voi. mercalli, richter, pe scara de la bloc.
    si nu mint, deloc! 😆 😀 😆

  22. jim,
    merge zisa si asta, daca te mananca foarte tare in cur!
    paul,
    uneori trebuie sa minti, ca sa apreciezi mai mult adevarul :p

  23. omulrau

    Imi plac minciunile care protejeaza oamenii. Sunt utile si te scapa de batai de cap.

  24. omulrau,
    dar exista si situatii in care o inciuna despre care credeai ca protejeaza pe cineva se intoarce impotriva ta intr-o zi. si pici si de mincinos, si de prost.

  25. Gia

    minciunile care protejeaza oamenii nu ii proetejeaza de fapt niciodata. doar le prelungeste mizeria si ii impiedica sa ia la timp vreo masura. apoi, poate fi prea tarziu. deci sta in mainile celui care stie adevarul sa il lase pe celalalt sa aleaga cu privire la viata lui.

  26. Gia & all,
    dar daca, Doamne fereste, ati avea o boala incurabila, ati prefera sa fiti mintiti sau sa stiti adevarul?

  27. Gia

    sa stiu adevarul evident: tu ai prefera sa stii ca nu ai nimic si sa iti pierzi ultimele zile facand nimic decat tv, crosetat etc sau sa le valorizezi cumva?

    eu as prefera sa stiu. altii poate ar prefera sa nu stie nimic si sa moara brusc.

  28. esti sigura ca le-ai valoriza, zilele acelea, sau ca ti-ai frange mainile in asteptarea aleia cu coasa? io as prefera sa nu stiu.

  29. Gia

    as incerca cel putin. nu stiu, mie imi place sinceritatea. imi lasa o alegere, a mea.

  30. corect. chiar daca alegerea devine o povara?

  31. Gia

    eh, sunt doar cateva zile =)

  32. jimerino

    la asta sunt cu gia. as incerca sa sparg o banca. mereu am fost curios daca as putea.

  33. Gia

    eu as sari cu parasuta. de fapt, asta as vrea sa fac oricum. ma ii fun sa stii 😀

  34. aiurea, v-ati caca pe voi de teama ca vi se apropie ceasu’. credeti in distractia asta programata, bucket list-uri si alte mizerii, fata frumoasa a bolii. haideti ma cu parasutele voastre!

  35. Gia

    eh pai daca ii asa oricum, sa impusti doi iepuri deodata :))

Lasă un răspuns

