Calatorii

Cineva drag ma indeamna sa scriu cum imi imaginez Barcelona…

Mi-o imaginez de gasca. Genul ala de oras care te invita sa-l vizitezi, dar sa si-l contempli, asezat turceste chiar pe strada, cu o bere in mana. Cred ca oamenii se saluta intre ei fara sa se cunoasca, asa, ca intr-un sat mai mare. Ca poti sa vorbesti orice limba, oricum te va pricepe cineva, intr-un fel sau altul.

Cred ca este foarte colorata. Nu numai ca a cunoscut arhitecti mari si inspirati; Barcelona a avut bafta si de niste primari care le-au permis creatorilor sa-si imprastie cu larghete cladirile prin ea.

Imi inchipui ca nu ma va lasa deloc sa dorm. Sau ca ma va lasa sa adorm pe o banca, intr-un parc, daca voi fi atat de obosita.

Ca zboara mingi intre cele doua mari stadioane toata ziua-buna ziua. La Barcelona, cerul trebuie sa fie plin de fotbal.

Imi imaginez ca nu ma va forta sa fiu un turist ahtiat sa le vada pe toate. Nu vad niciun fel de presiune in acest oras.

Cred ca o sa ma pierd pe stradute intortocheate si, la capatul lor, in mod miraculos, ma voi trezi acasa.

Imi imaginez ca o sa ma indragostesc de Barcelona si ca o sa vreau sa ma intorc.

Partea grozava este ca de luni incolo o sa stiu exact.

Asta-primavara mi-am imaginat cum arata Amsterdamul, inainte de a ajunge acolo. Si acum mai visez la Amsterdam, asa cum credeam ca este🙂.

Din toate locurile pe care le-am umblat, nu am uitat aproape nimic. Memoria calatoriilor mele traieste atat de mult, atat de intens si ma bucur ca nu las sa se piarda asa pietre pretioase. Simt vantul din dupa-amiaza in care am urcat la castel sau furtuna starnita pe Marea Egee, prima in 30 de ani de liniste. Tin minte hainele albe cumparate la Rijeka si nu am uitat, dupa 16 ani, chipurile colegilor de tabara din Extremadura. Cel mai mult am iubit locurile pline de soare. Croatia, Italia, Spania, Turcia… Totusi as alege sa traiesc, daca as avea sansa, nu intr-una dintre aceste tari in care as zace in caldura pana m-as transforma intr-o reptila. Pentru ca, la 20 de ani, am fost in Anglia. Si, in mod foarte clar, acolo am si ramas cu gandurile.

17 comentarii

Filed under Uncategorized

17 responses to “Calatorii

  1. Calatorie placuta:)
    Eu m-am indragostit de Barcelona. M-am si intors. Si ma voi mai intoarce acolo. Ramane orasul meu preferat.

  2. Catalin,
    mi-e frica sa nu ne indragostim prea multi de ea. cum se imparte o Barcelona?

  3. sau un arhitect pe care aproape l-au zeificat :))

    am fost si eu acuma o saptamana, foarte misto, numai ca statiile de metrou ma disperau la cat erau de rare. si „iubitu” cu harta in mana ma ducea in directia opusa. asta pana am preluat eu controlul catre tinta : D

  4. pai erau rare ca sa mergeti pe jos. si de unde ghilimele alea? ori e iubit, ori nu e…🙂

  5. Spune-i ca vin si eu, da’ mai incolo, dupa ce nu ma mai tin balamalele sa impusc lei in Africa. Have fun!🙂

  6. a fost :))

    pai da ma, da mergeam pe jos mai mult pana la statie decat pana la obiectiv. cand pleci?

  7. socio

    Vreun meci in itinerar?🙂
    Sa ai parte de distractie si timp bun!

  8. Olguto , plimbare buna ! have fun !!!

  9. shmeny

    gia,
    maine (luni) plecam. nu mi-a mers mizeria de net zilele astea… de fapt, nici acum nu merge, dar cred ca sutin wireless de la vecini🙂
    socio,
    as vrea sa vad o gramada de chestii. nu cred ca le voi vedea pe toate.
    wind,
    multumesc, vin si va povestesc.

  10. pai drum bun si distractie placuta pe maine atunci🙂

  11. @Gia.. n-am inteles ce ai vrut sa zici cu statiile de metrou:D Cum sa fie ma rare? Te-a ratacit pe tine cineva..
    Cu ce compari? http://www.barcelona-tourist-guide.com/en/maps/barcelona-metro-map.html
    Numai pe cate o magistrala au cate are Bucurestiul in total.. iar suprafata e la jumatate fata de cea a Bucurestiului:)

  12. comparam cu parisu, am fost doar o singura data cu metroul in bucuresti :))

  13. Bine ai revenit! Cum fu?

  14. pin,
    nu prea inteleg de ce dracu’ m-am intors…

  15. Atunci e grav! Ca te-ai intors, nu altceva.

Lasă un răspuns

