Mare si proasta

Strangeam pumnisorii cu unghii roase, chinuite. Sopteam pumnisorilor cu ciuda si printre lacrimi: „Lasa ca ne facem noi mari!” Mama imi zicea direct: „Da’ proasta esti sa crezi ca daca esti mai mare, ti-e mai bine!” Stia ea ce stia, pasamite. Mie mi se parea ca ma minte.

Cand ma fac mare, imi fac singura dreptate. Cand ma fac mare, ma fute toata lumea in gura. Cand ma fac mare, imi vajaie capul de responsabilitati, de rate care nu se platesc singure, de sefi pe care nu-i inteleg, de case care se darama pe mine si nu am vreme sa le repar. Cand ma fac mare, nu ma mai scarpina nimeni la ouale pe care nu le am. Cand ma fac mare si totusi nu, cand raman mica si totusi nici asta pe de-a-ntregul, ma simt prinsa intre doua carlige care nici nu ma tin, nici nu ma scapa.

Nu vreau sa-mi asum nici 10 la suta din cate m-am obligat singura sa fac! E o tampenie. Nu duce nicaieri. Job, rate, parfumuri, taxiuri, nu fac toate cat pumnisorii mei cei naivi. Totul in jurul meu este mult prea complicat pentru mine. Inclusiv relatiile. Inclusiv gandul ca nu m-am obisnuit cu boala sau moartea. E prea greu, prea greu pentru mine!

Cineva, o cunostinta apropiata si nostima, obisnuia sa spuna: „Eu inca nu m-am hotarat ce vreau sa ma fac cand voi mare!” Pe atunci avea 40 de ani.

44 comentarii

Filed under Uncategorized

44 responses to “Mare si proasta

  1. Io am fost mare la un moment pe care il asteptasem fro 10 ani. Pe atuncia imi ziceam ce iti spuneai si tu :”Lasa ca ma fac eu mare !”. Si cand m-am facut mare mi-am indeplinit si visul de-o viata(mica cei drept) si anume sa-l bat pe frate-miu. Job done🙂

  2. oooooo, don manolo! longtimenosee! tu macar ai avut un frate mai mare la care sa gandesti de bine, cu scopuri caritabile. io nici asta nu am avut.

  3. Bai, ce e cu pesimismul asta, ai? Sau e din motive de luna ianuarie??? Pe care eu o urasc din suflet. Da-le incolo de responsabilitati… („responsabil” sfat, nu?) Hai la multi ani si nu te mai stresa🙂

  4. hai la multi ani, floriq. nu ma stresez. asta e si ideea. deja ma stresez de cat nu ma stresez. si nu e pesimism. doar ca nu am chef sa cresc.

  5. Draga @shmeny,

    Te-am cautat sa vad daca esti, intr-adevar „feminina”( nu „femeie”, ca poate esti inca „domnisoara” si nu vreau sa fiu nedreapta cu tine!), cata vreme acest „-y”/”-i” poate sa fie desinenta /terminatia, si la baieti, si la fete: Ady/Adi; Valy/Vali; Dany/Dani s.a. !

    Nu inteleg de ce esti asa de pesimista in postul de mai sus!!!
    Eu am gandit altfel, ceva de genul:
    „Spune-mi cum te raportezi la VIATA ca sa-ti spun in ce registru fiintezi!”

    Dupa opinia mea: cine conduce o masina, un job si un blog este feminina supermegafemeie!!![ inainte mai era, si treaba cu acel curaj de a fi internaut si de a-ti scrie si salva lucrarile in PC!]
    Deci tu faci parte dintre ele!

    Stii de ce as fi dorit eu „sa fiu mare”???
    Ca sa fiu la fel de empatica si milostiva si ….sa ma marit, sa am un cuib, un barbat tandru si musai 2 copii: fetita si baietel!!!
    Si …s-a intamplat….sa fie cum mi-am dorit!
    Sub juramant iti spun ca n-am dorit sa urc, si pe „piedestal”, sa am pagima web, sa ma vand „online”….”intr-o veselie”, pe 10% din vanzari !

    „Viata este cel mai dificil act de responsabilitate dat de Dumnezeu!”
    Numai de noi depinde cum o traversam !

    Nu pot sa-ti trimit prin mail niste pps-uri superbe, care te-ar ajuta sa vezi altfel acest dificil cadou, oferit de Tatal Ceresc!

    Totul depinde numai de noi!

    Iti dau un sfat:
    pune dimineata melodia aceea „Meneaito” si danseaza in camera ta, dupa dus, cat timp te usuci, si vei vedea ce tonus vei avea toata ziua !

    „La multi si la mai buni ani!”
    „Mult succes !!!

    Cu sinceritate debordanta !

  6. bagheera

    Pumnisorii tai or fi ei delicati si micuti, dar naivi nu mai sunt demult😉. Si pot strange si duce mult mai mult decat esti tu dispusa sa crezi tu acum. Stii ce? Nimanui nu-i place sa aiba „obligatii”, insa asta e jocul nostru de adulti. Priveste-le ca pe niste provocari din Monopoly, sa zicem🙂. Shmeny, ai nevoie de o infuzie cu optimism – sa o inspiri adanc si sa-ti intre prin toti porii. Nimic nu e asa de negru si de greu de dus🙂, asa ca hai sa ne jucam de-a adultii.

  7. nora,
    asta de mai sus nu este pesimism. este miserupismul imposibil.
    meneaito nu dansez decat daca ma imbat.
    masina nu am, deci nu corespund profilului descris de tine.
    slava cerului ca nu-mi poti trimite pps-uri.
    nu sunt deprimata. nu am nimic. doar ca nu vreau sa muncesc, sa platesc datorii si sa mi se arunce in spate responsabilitati.
    iubesc viata. dar mai laes iubesc viata asa cum mi-as face-o eu, nu altii.

  8. bagheera,
    si tu esti cu pesimismul? nu sunt PESIMISTA!

  9. Vei,@Florentina, daca esti prea tanara?

    Intreab-o pe mama ta ce luna superba era IANUARIE in Epoca de Aur, cand „se baga” de toate, cam la discretie, in magazine, din 2 motive:
    1. era, si ziua Impuscatilor si
    2. mai traia lumea care avea”tara”, si din porcul dat de maica si nu mai cumpara din magazin!

    Mai apoi, luna ianuarie este „benefica”, intrucat, vrand -nevrand, se mai gaseste „potol” in frigider, ramas de la sarbatori, deci banii pe mancare se duc doar pe apa si paine, tigari, cafea si tramvai!

    Si, nu in ultimul rand, noi bugetarii, mai luam, si al 13-lea salariu( daca s-o mai da anul acesta!)

    Spune si tu cate binefaceri nu aduce acest IANUARIE????!!!

    Este doar o parere!

  10. @shmeny,

    E clar!

    Daca „ti se rupe” si te afli in acest „ghetou” socio-lingvistic, iti meriti soarta! Esti „cronica” ! Irecuperabila !
    Ma gandeam ca esti „acuta” sa mai putem face, si noi, blogeri-i, ceva pentru tine!! ![ am apelat la jargonul medical]
    Adio si n-am cuvinte!
    Dumnesu sa te ajute!

  11. auzi, femeie? ai chef de cearta? te iei de mine, te iei de Florentina… da’ nu vrei tu sa ma cauti prin alta parte? poate Florentina nu e bugetar sa se bucure de binefacerile din capul tau.
    „voi bloggerii” mai stati pe curul vostru in casele voastre si nu ma mai futeti la bibiloi. hai, roiu’ ca te ard!

  12. jimerino

    daca nu sunteti cuminti va vede Dumnezeu si va fute-n gurita.

  13. surferb

    da’ mie imi place ianuarie ca e ziua mea luna aia.
    la multi ani!
    voua nu mie, ca mai am pana atunci🙂

  14. surferb,
    si mie imi place ianuarie. tin minte ca nu-mi placea septembrie, din motive lesne de priceput.
    la multi ani everybody.

  15. Hudrea,
    ai inteles perfect. am si senzatia ca ma aprobi😀

  16. Oh, you have no idea.

  17. Ma, ce e galagia asta aici?:) Io salariu al treispelea clar ca nu iau, shmeny stie🙂 Si urasc ce luna vreau, da?🙂 Multumesc.

  18. actorul

    florentina
    e suficienta ura in lumea asta ca sa nu mai fim nevoiti sa uram si lunile… I pledge for World Peace😀

  19. Zu

    Oooooo, eu ma sochez mereu cand imi aduc aminte ca sunt sotie si viitoare mama, drace, cred ca m-am facut deja mare!!!! Pfff, pacatele mele, zau ca nu am mutra de rolul asta :-))

  20. Asa @shmeny😉 , ramai nevindecata! Auzi la bloggerii astia, sa nu te lase sa-ti versi nervii.😀

    Si acum comentariul stas, de blogger obligat sa raporteze tot ce scriu ceilalti la propria persona: Partea buna in amintirile trezite de ce ai scris e ca macar eu n-am fost naiva. De la un an si jumatate de cand n-am mai incaput in bratele caratorului oficial pentru ca „tu esti mare de-acum”, mi-am dorit doar sa ma fac mica.

  21. cronicaru'

    ba, deci nu mai poci de ras… de 10 min rad ca prostu de nu inteleg astia de pe langa mine nimic. si la un text la care jmeny e serioasa… unde dreaq ii gasesti pe blogarii astia ma nene ca nu mai poci… ori fi daiai de-l cauta pe basescu in pula goala?

  22. Zu,
    am vazut la tine pe blog ca bebe se apropie cu pasi grabiti! sa aiba parte de sanatate si noroc! o sa ai tu a doua copilarie alaturi de copilas.
    cronicaru,
    tanti asta e una importata de la adi georgescu de pe blog. care vine si ne dumnezeieste si se cearta cu toti si ne pune la punct si ne educa si noi periodic uitam ca e dusa cu vaca prin livada si ne infigem in ea. dar ei cred ca ii place ideea. de-asta revine, de altfel.

  23. Mi-e teama ca nu-i place, shmeny.😦
    Percepe totul ca pe un martiriu, pe care trebuie sa-l suporte pentru a-si implini menirea de vindecatoare. Daca as fi sef peste toate blogurile n-as mai lasa-o sa comenteze. Macar nu s-ar mai chinui singura. N-ar pricepe de ce nu poate comenta.

  24. Mie in schimb imi place cum te infurii tu.🙂
    Ai o furie foarte sincera si puternica.😛

  25. e o furie care pe mine ma distreaza si ma relaxeaza. e un drac dublat de un hohot de ras.

  26. Da, la tine asta e subinteles. Totul e un hohot de ras la tine. Pana si plansul.

  27. Zu

    🙂 multumesc, am senzatia ca o sa ma loveasca „responsabilitatile” in moalele capului, sa vezi atunci nebunieeeeeeeeee mare… Anyway, placut la mine postul tau, ras mult si palit palma pe frunte, ca doar si eu mi-s mare acuma si nu, chestia asta nu are „undo”😀

  28. Zu,
    ba nenorocirea e ca are undo. poti sa dai dracului toate responsabilitatile daca vrei. s-au mai vazut cazuri de persoane care si-au vandut trabantul, si-au parasit nevestele si plozii si au plecat pe jos in jamaica😀 durerea este ca, fiind un om cu inima si creier si mai ales inima, nu ai cum sa arunci toate astea deoparte.

  29. surferb

    mai ales pentru jamaica, despre care am inteles ca it’s a shithole. norocul lor ca a mai fost un bob marley sa le faca reclama la jointuri. m-a luat valul🙂

  30. io am inteles ca jamaica e The Shit. fara hole. acuma depinde ce doresti si ce-ai fumat inainte.

  31. surferb

    adica fumat-fumat sau doar fumat? ca in afara de marlboro am mai fumat lm da’ de fumat-fumat n-am fumat. cica ar avea astia pe aici shisha cu opiu, inca nu i-am gasit🙂

  32. Zu

    😀 Exact cum spui si tu: cum sa le arunc??? No way, nici nu se pune problema: glumim, boscorodim, da’ ramanem in incinta…

  33. Zu,
    pai da. si asa e bine pana la urma. mai urlu si io ca lupul ala din desene animate de-mi ies ochii din cap, da’ la slujba tot ma duc.

  34. jimerino

    ha! bancu’! radem, glumim, da’ nu parasim incinta. muahahahaha!

  35. surferb

    stiu si eu bancul. rad dar il stiu🙂

  36. Eu când eram mică vroiam să mă fac doftoriţă. Nu, nu s-o salvez pe mama când o durea capul, ci ca să le dau injecţii tuturor copiilor care mă enervau. Slavă Domnului, nu-s. Sper să-mi fie şi ei (copiii) recunoscători pentru asta.

    La mulţi ani, shmeny, să trecem cu bine anul ăsta al naibii de greu şi după aia om mai vedea.

  37. jimerino

    haoleo! ce are anul asta? ce stiti voi si eu am ignorat?

  38. surferb

    fain noul look. e friendly😉
    ooooo, si ce scris mare am la commenturi, da senzatia ca scriu ceva chiar important🙂

  39. surferb,
    tu mereu scrii lucruri importante.

  40. surferb

    eu mereu scriu lucruri, asta e cu adevarat important.

  41. Olguto ,
    I love the new look🙂
    cand o sa cresc ” mare” , vreau sa ma fac musafir !!
    Inca n-am reusit deci, mai am de crescut :):)

  42. wind,
    multumesc.
    eu cand ma fac mare vreau sa fiu rentier.

Lasă un răspuns

