Ornitologi din toate tarile, urati-ma!

Nu m-am omorat niciodata dupa pasari. Mi se par toante, inexpresive, incapabile de a produce si de a oferi afectiune, cu ochi care nu transmit decat panica si tampenie. Cunosc persoane carora chiar le e teama de pasari, care plang daca le apropii de fata un puisor galben de gaina. E, eu nu sunt chiar asa! Doar ca nu ma omor dupa penaje, zbor si alte de-astea! Intr-o ierarhie a necuvantatoarelor, pasarile se afla cu succes la non-populare.

Ca sa mi se intareasca si mai abitir senzatia de respingere pe care o am fata de regnul stupidelor, de cateva zile in copacii din fata ferestrei mele s-au mutat doua cotofene. Sau cum se numesc in latina (limba total nobila si nepotrivita pentru aceasta specie absolut imbecila) pica pica – nu s-a obosit nimeni sa le gaseasca doua denumiri care macar sa nu se repete, daca nu sa sune si bine.

Pica pica are un glas inconfundabil de pacanitoare din aceea folosita pe stadion. Numai ca acelea se mai si opresc din cand in cand. Pica Pica este inepuizabila. Caraie ore intregi – nu am reusit sa descopar scopul. Nici cauza. Se cheama una pe alta la nesfarsit. Emit un singur sunet, agresiv si foarte sonor. Au o persereventa vecina cu obsesia. Sunt negru cu alb si cu verde-albastru. Aratoase si proaste-gramada. Ca niste oameni de Bamboo.

Tot blocul a turbat din pricina lor. Cand isi incep trilul afon se aud vecini injurand, batand din palme ca sa le sperie, obiecte zburand de la balcoane in directia impanatelor, caini latrand pana la lesin de nervi. Dar nu! Ele staruiesc.

La inceput am vrut sa le (sa ramanem in zona ornitologiei) mierlesc. Mi-au trecut cateva scenarii horror prin cap la adresa lor. Cel mai frecvent includea o pusca din acelea cu aer comprimat. Mai era si acela in care fac risipa de graunte otravite, dar nu e aplicabil. Puteam sa fac victime colaterale, din randul pasarilor decente.

Ieri dupa-amiaza au disparut vreun ceas. Stiti ce? M-am ingrijorat. Am constatat cu surprindere ca fac parte deja din ecosistemul meu si ca le indragesc asa, ca pe niste persoane enervante. Acum nu-mi mai doresc sa se carabaneasca.

Pentru orice eventualitate, anexez totusi poza infractorilor, ca sa stiti de cine trebuie sa va feriti.

Sroka_Pica_Pica_II

2 comentarii

Din categoria Uncategorized

2 răspunsuri la „Ornitologi din toate tarile, urati-ma!

  1. „cu ochi care nu transmit decat panica si tampenie” 😆

    Dacă o prinzi, dă-i o perspectivă 360 de grade asupra mediului înconjurător. 😉

  2. Hudreo,
    ca s-o prind ar trebui sa ma pot sui in copaci. e adevarat ca fac asta cand nu sunt gravida, dar acum nu prea pot 😀

Lasă un răspuns

