Fiori

8.30 dimineata. As putea dormi.

Dar tocmai mi-a mirosit a Craciun.

Inlauntru, o parte de-a mea mereu se va simti ca atunci cand de Craciun eram singura. Cand insiram stelute albastre prin toata casa si asteptam sa nu mai fiu singura. Cand preferam sa imi savurez nebunia si alienarea nedeschizand colindatorilor sau azvarlind portocale pe fereastra inghetata. Nu Craciunul acesta l-am urat eu, ci pe acela cand, inconjurata de lume care nu-mi apartinea, se presupunea ca sunt fericita. Stiu ca e un gust pe care, probabil, nu-l voi mai simti niciodata, pentru ca nu voi mai fi niciodata singura. Poate de-asta s-a si intors asa brutal, intr-o dimineata de septembrie, aparent fara legatura cu nimic. Aproape crud, impungandu-ma cu amintirea zaharisita a unei singuratati sculptate si coafate ca sa mi se potriveasca mie.

Daca unii oameni sunt facuti, de fapt, sa fie singuri? Daca pentru acestia orice alta incercare de socializare, fie ea amoroasa, materna, amicala, poarta de la inceput stigmatul esecului? Poate este un handicap, asa, ca oricare altul, cu sanse doar mincinoase de recuperare si reabilitare.

****************

Mi-am dat seama ca, de Sus, taica-meu e bunic. Ca si tatal lui Jim, de altfel. Poate s-au cunoscut deja, asteptand si ei pe culoarul unei maternitati paralele. Au dat mana si au baut o sticla paralela de vin. Jidvei. Fata paralela in iarba paralela. 

Nu te-am mai visat de o gramada de timp, tata. Imi cer scuze, am avut alte treburi. Olga care nu mananca tot, crize de bila, mama care e pisaloaga cum o stii. Si-mi pare rau, ca uneori incerc sa-mi aduc aminte privirea ta si nu reusesc. Si sufar.

10 comentarii

Din categoria Uncategorized

10 răspunsuri la „Fiori

  1. nin

    „Daca unii oameni sunt facuti, de fapt, sa fie singuri? Daca pentru acestia orice alta incercare de socializare, fie ea amoroasa, materna, amicala, poarta de la inceput stigmatul esecului? Poate este un handicap, asa, ca oricare altul, cu sanse doar mincinoase de recuperare si reabilitare.”
    De acum inainte nu o sa mai fii (aparent) singura. Pana creste Olga. Si atunci sa-ti amintesti textuletul citat mai sus, in care ai spus cel mai mare adevar posibil. Din pacate, uneori nu recunoastem nici in sinea noastra asta si speram ca … ne vom recupera?

  2. Bai, Onila, esti tare! Inca „simti” pe blogul asta desi s-au schimbat atatea in viata ta…

  3. nin,
    imi pare foarte bine cand treci pe aici.
    inainte imi permiteam sa fiu/sa nu fiu singura. imi permiteam sa oscilez. acum insa…
    marian,
    ziceam si in alt post dinainte. copilul meu e un motiv de iubire in plus. nu inseamna ca le voi lasa pe celelalte deoparte.

  4. tankistu

    bai..pot fi catalogat insensibil daca eu am oftat cind am citit de ¨fata in iarba¨ de Jidvei.

  5. tank,
    cine poate ramane de piatra in fata fetei, in fata ierbii…?

  6. 😦

    Nu stiu cat crezi in astea, dar zic ca de acolo de sus te vegheaza si pe tine si pe Olguta draguta

  7. Ali

    … era foarte calda privirea tatalui tau Shmen, una dintre cele mai calde priviri masculine pe care mi-a fost dat sa o vad… e imposibil sa nu ti-o amintesti. Back to your life woman, back into yourself !

  8. Ali,
    acum sunt in faza in care cred ca nu o sa-mi mai revin veci! dar tata da, asa era.
    te iubesc

  9. bai,am tot citit pana aici(de la coada la cap) fara sa zic nimic.da’ asta cu tatal tau mi-a pus capac.
    da,din pacate doar noi,astia care ne-am pierdut unul sau ambii parinti prematur,stim ca e dureros cand la un moment dat nu ne amintim o privire,o vorba,chiar si un zambet.
    sa-ti traiasca Olga si Jim si Ira.va citesc pe amandoi si-mi pare ca-mi sunteti prieteni de-o viata.
    daca ai timp si chef,citeste asta:
    http://biki-eu.blogspot.com/2010/01/miracol.html
    daca nu, nu… 🙂

  10. bogdan,
    ma bucur ca ne citesti. macar razi 🙂 si da, citesc si eu la tine cu placere

Lasă un răspuns

