Vecinii ti-i da Diavolu’ in persoana

Stau intr-un bloc cu lume proasta. V-as da si adresa, sa veniti sa ne sprijiniti intr-un mars spontan😀. Dar nu vi-o dau, ca poate vreunul dintre voi pleaca si cu televizorul. Sau cu frigiderul. Ca e nou. Zanussi. Oferta. Ca alalalt se stricase. La propriu. Si la figurat. Asa, acum ca v-am si jignit si sunt sigura ca v-am captat atentia, sa vorbim despre vecini.

Ai mei sunt oligopati.

As putea incheia aici. I rest my case. Dar povestea merge mai departe, mult mai departe, cum ar spune Tudor Chirila intr-o cariera a lui din trecut.

Ni s-a stricat, dupa cum bine stiti dintr-un post anterior, interfonul. Apoi J a spart usa ca sa putem totusi sa intram la noi in casa. Desi asta se intampla acum n luni, nu s-a invrednicit nimeni sa repare paguba. Pana ieri, cand un nene ciufut si pe care jur ca o sa-l plesnesc intr-o zi cu caruciorul cu copil cu tot in el a carpit interfonul asa incat sa se deschida doar cu cartela.

Noi nu avem cartele. Noi avem doar cheie. Tot ieri a aparut o hartie pe usa care ne indemna pe toti tampitii fara de cartela sa luam din acestea de la casierie. S-a dus J. Nu aveau cartele. Urmuz si Tristan Tzara, pun pariu ca muriti de ciuda ca nu stati pe Teiul Doamnei!

La coada la casierie (unde l-au pacalit pe J sa plateasca si intretinerea :D) am aflat cu stupoare ca eu si cu maica-mea, care nici macar nu locuieste cu noi (asta ar mai lipsi, ar fi gheatza pe pereti la noi in apartament, ca sa ajungem la vorba italieneasca „When Hell freezes over”) suntem cele mai nenorocite fiinte de pe aceasta scara B, cea mai debusolata scara B dintre toate scarile B ale pamantului. Cica s-a plans o cucoana (am observat eu ca acest cuvant, „cucoana”, e de rau) ca io si cu mama hranim pisoii din luminator, ceea ce alimenteaza PIB-ul de purici din subsolul blocului. Cica respectiva, manata de un simt civic admirabil, ne-a atras atentia in nenumarate randuri. Ceea ce eu nu-mi amintesc. J, spasit, si-a recunoscut vina: „Nu, doamna, eu ii hranesc pe pisoi”.

Fiind un taranoi cand nu e cazul si un timid cand iar nu e cazul, J nu le-a spus vecinilor ca pisoii din luminator sunt cea mai cuuuuute dintre probleme. Pe cacatii de vecini ii deranjeaza doi pisoi. Pe mine, de pilda, la luminatorul acesta ma deranjeaza mai mult ca e plin de tampoane folosite, cartofi stricati si aruncati de la etaj, sticle de toate formele si dimensiunile si multe, multe altele care ar trebui sa-si doarma somnul etern la ghena, nu in curtea interioara.

„Da”, o sa-mi raspunda vreo vecina suparata pe viata, „dar cu gunoiul ne-am invatat. Acu’ vrei sa facem si purici?”

Cand ne-om muta de aici, o sa-i dau de baut si lui Vasile Roaita.

21 comentarii

Filed under Uncategorized

21 responses to “Vecinii ti-i da Diavolu’ in persoana

  1. Cucoană e foarte rău. Câteodată cel mai rău. Şi foarte potrivit folosit aici. Concluzia (sau morala – chiar, ce e?) e de mare efect😀.

  2. alex,
    acestia sunt aceiasi vecini care ma anunta ca, uneori, imi plange copilu’. pai are 3 saptamani, mai plange, ce sa faca? sa rezolve probleme de hollinger?

  3. Cunoaştem prea bine fenomenul vecinilor interesanţi – cu sunat la interfon în miez de noapte pentru chefurile făcute de alţii😀. Şi noi avem o gaşcă de mâţe pe care le hrănim în perioada asta – pe lângă al nostru, of course.

  4. Oooo, preaminunaţii vecini… Eu, aici unde stau acum, consider că e bine, mai puţin cucoana administratoreasă care, după părerea multora, necesită terapie psihiatrică de lungă durată însă unde locuiam acum câţiva ani era de vise rele. Vecinul de deasupra ne facea ( la fiece oră din zi şi din noapte, mai ales din noapte ) să ne bucurăm că trăim, că avem auz. Ne trata cu megadecibeli şi megamuzică de calitate, n-am ce să-i reproşez din acest punct de vedere. Acum cică s-a lăsat de aceste … bune obiceiuri şi e blogger şi încă unul prolific… măcar tastatura nu urlă…

  5. alex,
    vad ca suntem frati intru simtirea fata de felinele mici
    delly,
    vecina mea de deasupra aude si tastele. mi-a zis acum vreo doi ani ca aude „ding-ul” de la messengerul meu🙂

  6. macar vecinilor vostri nu le place muzica populara. ai nostri au si statie de amplificare. every saturdy &sunday morning, from 8 in the morning.

  7. 😀
    Pe vremuri pe bldul Unirii era o cofetarie unde vindeau prajituri d-alea (pentru chefuri) in forma de kkt si cu musca pe ele etc. Atunci auzisem ca exista si niste fiole, un fel de esenta de kkt. Daca le stropesti usa cu niste esenta din aia si sconsii o sa-si roada coada de stres & invidie. Daca sunt de rahat, fa-i de rahat! Cu niste vecini din astia nu e cazul sa ai mustrari de constiinta.
    PS: Si daca te mai atentioneaza ca plange copilul spune-le ca aproximativ intr-un an va invata sa latre si sa darame casa scarii:D

  8. Pe cand stateam la mama…
    A luat foc iluminatorul… de la o tigara aruncata si de la gunoi. Era sa murim.
    Io stateam tot intr-o scara B, dar nu aveam interfon deloc… si usa e de tabla. Aveam cheie intr-o vreme, dar nu mai aveau drogatii unde sa-si bage in vena si ni s-a facut mila si n-am mai inchis-o.
    Ca la puscarie.
    La sedinte intotdeauna iese cu scandal cu lingea-m-ai in … si mortii familiei plus neamuri indepartate si daca e musai si fro’ doua perechi de palme dupa ceafa.
    Vecinul de la parter (a aparut si la ziar) ne-a dat foc in repetate randuri… era sa zbor de mai multe, ori dar n-a fost sa fie.
    Familia de 13 tigani de la parter tine usa deschisa sa se faca curent sa iasa duhneala. Stau fix la intrare. Mori cand intri.
    Cucoana de la unu iese pe scara de cate ori urca cineva pe scari. La ea miroase a baba si ti-e sila.
    Primarul sectorului 3 ne-a facut parculet unde stau babele si ciorile care joaca table si remi si ce-o mai juca pana noaptea tarziu fara Mircea Badea
    🙂 acu’ stau in alta parte si nu am asemenea povesti

  9. Ali

    Esti… esti bine !

  10. tankistu

    bai… sot si sotie…si copil.
    vinerea viitoare cred ca va contacteaza frati-miu ( pt Jim, Cezarica) sa va inmaneze un pachet. va trimit cartile, niste alcool si o surpriza. daca nu mai am timp sa intru sa aveti in vedere treaba asta.

  11. tank,
    multumim ma! nu trebuia sa te deranjezi. il suna „cezarica” pe jim?

  12. Asta-i ficţiune pură, nu cred nimic…

  13. vania,
    da, realitatea e cu muuuult mai tare decat cartile…

  14. tankistu

    shmeny
    dap. pt ca pachetul sa ajunga in conditii la voi acasa sper ca atunci cind se intalnesc astia 2 macar unul sa fie treaz. dar tinand cont ca o sa fie intr-o vineri… am mari dubii.

  15. jimerino

    ba, muist eu asa, da’ chiar nu mai stiu cum il cheama si ma indoiesc ca se recomanda cezarica. da’ pana la urma tot la bere ajungem.

  16. Slava cerului si OTP-ului (care mi-a acordat creditul pt. casa🙂 )! N-am asemenea vecini … dar are maica-mea si pentru mine, chiar si pentru frati-miu, daca stau sa ma gandesc.

    A, la mine mai bate careva un cui sau da cu o bormasina pe la 10 seara … de vara, si nu se intampla des. Deh, oamenii mai au si serviciu si-si fac treburile prin casa cand apuca, nu-i de condamnat.

  17. alex,
    ai noroc. la mine e cineva cu flexul care cred ca omoara oameni si apoi ii flexuieste. cu flexul. ca prea face ceva mereu cu unealta aceea.

  18. andrei

    :))
    a se completa definitia pentru „oligopat” aici:
    http://www.123urban.ro/
    eu n am gasit -o

  19. hello,

    chiar daca nu ma ajuta cu nimic in concret, o sa-i fac si eu publicitate vecinului de deasupra. care nu poate sa doarma noaptea ca n-are bani de jucat la ruleta si atunci se rezolva si o bate pe ma-sa, peretii, mobilele si tot ce intalneste in cale, bineinteles cu toate injuraturile si mugetele si zbieretele de rigoare, ca am ajuns sa-i cunosc toti mortii din familie. astea de la 1 am pana la vreo 4 am, ca sa fie cu folos. iar eu stau si pazesc copilul sa nu se sperie si tac-su asteapta politia la usa ca sa nu urle interfonul sa se sperie iar copilul (na, ca la noi merge interfonul :D). si culmea, asta se petrece chiar langa teiul doamnei. cred ca de la voi vin vibratiile negative pana la noi, pe cristea mateescu😀. e scris in stele…

  20. carminaca,
    sau poate invers, de pe cristea mateescu razbate pana aici🙂 oricum, statul la bloc blows. mi-e teama ca si la casa insa poti da de vecini din astia.

  21. iar mie imi vine sa-mi blows my head😀 macar la casa nu mi-ar batea in cap… dar nu sper la casa, pt ca urmatorii 28 de ani o sa-i petrec platind ratele la banca si, implicit, alaturi de minunatul meu vecin, f tanar de altfel, deci cu speranta de viata mare😀. asta mica a mea o sa invete cele mai noi injuraturi de la boul asta… si aia cu razbatutul s-ar putea sa fie adevarata🙂 macar de s-ar muta toti nebunii la un loc. ufff

    toate cele bune,
    carmina

Lasă un răspuns

