Newsflash

Olga este foarte cuminte la trezirea din somn. Nu stiu cum nu a descoperit inca isteria de trezeala. Dimineata, asta insemnand ora 9, nicidecum 6, noi intram amandoi peste ea in camera domniei sale. Si o gasim treaza. Da din maini si isi beleste ochii la cei trei maimutoi agatati deasupra patului. Nu bazaie. Cand ne vede rade.

Explicatia lipsei de urlete e una simpla, dupa parerea noastra. Copilul nostru UITA ca existam. Uita ce a facut ieri. De fapt, nu stie ce e ala IERI. Cand da ochii de noi, se lumineaza ca un batran bantuit de Alzheimer. „A, batu-v-ar sfantul, voi erati, maica? Arthur si Gretel?” „Nu, mamaie, suntem parintii tai, Jimmy si Oana. Te-am bagat aseara la somn, mai tii minte?” „Ba, as vrea sa va pot minti, dar nu am nici mai vaga idee cine sunteti. Am crezut ca sunteti nepotii mei, Arthur si …, dar se vede treaba ca nu sunteti… Ziceti ca imi sunteti parinti. Realmente imi pare rau, nu va cunosc. Mai incercati peste o luna”.

***

Revin la mai vechiul meu subiect favorit cu persoanele care ma bat la cap cu sfaturi.

Zilele trecute, am scos-o pe fie-mea afara. Femeia de serviciu de pe scara, care este o femeie de etnie roma ce probabil isi creste copiii in stil spartan, ma interpeleaza indignata: „Da’ asa il scoti afara, nu vezi ce vant e?” Printre dinti imi scapa o injuratura uratica, destul de colorata, cu iz etnico-nationalist. Numai tiganca de la bloc nu ma certase pentru ceva in ultimele cateva luni.

Duminica seara, la bloc la Jimmy, asteptam taxiul. Trece o vecina. Sa va traiasca, sa va muiasca si tot ce se zice in aceste ocazii emotionante cand ploua cu clabuci si firma Apolodor iti da teapa. Dar vecina, aparent draguta, este demonica, precum toate vecinele de varsta a doua spre a sasea inclusiv. Si, cand ziceam ca am scapat, ca asta e femeie de treaba si nu imi da niciun sfat, imi arunca pe final: „Si trage-i, mamica, copilasului caciulita pe urechiuse ca e frig”.

Numero uno – in viata mea nu am schimbat doua vorbe nici cu tiganca de la bloc, nici cu vecina lui Jimmy.

Apoi – eu nu am copilas, ci copil. Care nu are urechiuse, ci urechi. Si nici caciulita, ci caciula. Ca doar nu suntem la liliputani.

Si mai apoi – m-am gandit la o strategie de contracarare a fiintelor bagacioase. Ia ganditi-va! Cand simt ca urmeaza sa intre sfatul, nu ar fi mai bine sa zic eu ceva prima? Ceva crud sau jignitor, desigur. „Ah, doamna, am citit undeva ca petele acestea de pe maini inseamna sigur cancer. Nu ar fi bine sa va duceti la medic?” sau „Cainele dumneavoastra pare cam prost. V-ati gandit sa-i dati o bata in cap si sa va luati altul? Nu ca dau sfaturi, doar ziceam si eu asa”…

 

20 comentarii

Din categoria Uncategorized

20 de răspunsuri la „Newsflash

  1. soro, nu uita ca noi suntem un neam de sfatosi si de atotstiutori.
    cei mai periculosi (din experienta mea proprie si personala de plimbatoare de puradel pe bulevard in sus si in jos) sunt aia care n-au copkii, ci caini.
    p’aia i-as bate cu furtunu, fara suparare (aia sau alea, nu conteaza, sunt la fel de destepti).
    cand incep sa zica „uite, si asta micu al meu (adekatelea, jigodia de caine) a tusit saptamana trecuta si i-am pus sare calda pe piept….pune-i si tu” iti vine sa pui mana pe flinta, nu alta
    iti trebe rabdare, daca nu mai suporti…zi-le, maika, umple-le frigiderul…sa te ocoleasca p’orma.
    p.s. ora 9.00 desteptarea?
    apai, sa ma ierti, sunteti niste boieri. noi, in sezon toamna – iarna, nu servim decat 3.00 (a.m., da?). verde brotacel suntem la ten, si io si tac’su lu puradelu.

  2. Inah,
    ia trimite tu pe copilul dumitale in cantonament la familia Russo-Dusmanescu. Nu folosim metode brutale. E adevarat insa ca al vostru, mai mare fiind, va putea sa ne manipuleze pe toti, deoarece experienta de santajist mic isi va spune cuvantul.
    io un singur sfat dau tuturor mamelor proaspete. sa-si duca plozii la ecografie de sold intre 0-2 luni. deci ma aliniez si eu babelor maniace 🙂

  3. va face din vorbe santajistu nostru. deja e la „iubitica, printesa, frumoasa, mimi draga” (adeca, je) si „iubiticu, titi al meu” (adeca, tac-su).
    ne smulge pana cu pana.
    n-am vazut asa ceva
    :))
    p.s. n-ai tu profil de baba maniaca.

  4. Inah,
    ce naiba se intampla cu blogul tau? o arde dubios. vazusem postul cu parfumuri, acum nu mai e. wtf?

  5. eu sunt la etapa @asta nu e burta de fata, sigur e baiat…@ acu na, ce sa zic, ca principesa sta cu cracii in sus de ta-su e deja disperat?

  6. Cei mai tari sunt ăia care dau sfaturi despre cum să-ţi creşti copiii, dar ei n-au copii. Eh?

  7. Bă eu nu am copii dar vreau sa va dau un sfat. Ce parere aveti?

  8. maria,
    lasa-l sa inteleaga maretia momentului. sa-si dea seama cat va alerga dupa ea prin baruri peste vreo 16 ani. eu una sunt pregatita
    hudrea
    aia sunt crima. si exista. io am un mos la bloc care, de cate ori ma vede cu maimuta, zice invariabil „hai, hai, lasa-l sa mearga pe jos”. gluma, te-ai prins? gluma, gluma, dar tot imi vine sa-i fut o zmetie.
    vreauultimulloc,
    da-ne un sfat, te rugam. mai ales mie si mariei, care suntem presetate pe scandalutz 🙂

  9. shmeny, draga mea…aia de la weblog s-au hotarat sa dea dracu platforma lor si sa o modernizeze…motiv pen’care au sters operele oamenilor truditori la blog.
    macar sa ne fi anuntat. plecam civilizat. strangeam tot.
    ma bate gandu sa-l sterg si sa ma orientez spre alte indeletniciri. mai putin frustrante.

    p.s. dom’le, io le-as bate lejer pe tanti mariana de la 4 si tanti mariana cu catelul leidi pentru toate sfaturile lor de trei lei pe care se simt obligate sa mi le dea. tanti mariana de la 4 n-are nici macar un gandac in casa. e singura cuc, da’ stie frate cum se cresc copkiii, da?
    pe copkii nu tre sa-i rasfeti, da?
    ca daca o rasfatau ai ei..ehehe, nu mai ajungea o baba acra, de care nu s-a lipit sula de barbat in toata viata ei.
    iar tanti mariana are experienta indelungata in plimbat/cacat cainii si trebuie sa o impartaseasca.
    copkiii si cainii sunt la fel. daca i-ai scapat din mana….e prapad. fac purici, latra si se constipa.
    io marturisesc ca am cam rarit-o cu socializarea, bag un sec si gretos „‘na ziua” si gata.
    nu ca alea din familie ar fi geniale la sfaturi…
    pardon…aici e de barfit.
    :))

  10. inah,
    nu renunta la scris (iata un sfat). my personal favourite e ala cu pufulanu care a a aprins lumanari pentru spiderman. mi s-a parut suprem.

  11. nu renunt bre la scris….nu fac fite, doamne fereste. renunt la weblog. ca mi-au mancat ficatii.
    ei si diego armando.
    Pufulanu e total.
    replicile zilei sunt:”te iubesc atat de tot” si „sunt un geniu, da?”

  12. sustine ca prima crima e mai grea. si ca dupa ce s-a raspandit vestea va fi ok

  13. incearca asa: sunt bine-intentionati, dar cam insistenti. spune multumesc, zambeste si vezi-ti de ale tale. e greu?
    ne-am invatat sa ne iritam din orice si toti sunt cu capsa pusa si injuratura pregatita … asta-i problema.
    stiu ca sfaturile astea nesolicitate si mai ales neavizate sunt extrem de suparatoare.
    dar daca cinci secunde ne-am aseza in pantofii sfatuitorului, am intelege ca nu-i atat de grav cum ni se pare noua. un copil intotdeauna trezeste instincte de protectie, chiar si in cel mai rece strain.
    incearca, sa vezi, doar sa spui multumesc, nu sa aplici sfatul, ca nu-i chiar asa de rau. dimpotriva.

  14. alina,
    cam asa si fac, iti dai seama. ca aici e locul de defulare. in viata reala, nu umblu cu puloiul in mana gata sa-l var in interlocutorii. desigur ca nu e grav. e doar foarte enervant.

  15. shmeny….
    ne mai auzim peste vreo doi ani….sa vaz daca te mai tin balamalele la „sfaturile binevoitoare”.
    :))

  16. :)))) mda

    chiar am remarcat o treaba interesanta cat am fo’ plecata. femeile din alte civilizatii nu-si imbraca copilu sa crape de cald daca e putin frig afara… am vazut un copil cu capul gol si eu purtam caciula. lui ii era foarte bine la tac-su in brate

    fa cum consideri asa-i mai bine. si da, zi-le fro’ doua!

  17. da, si io incerc sa aduc modelul vestic, dar e greu pana si in familie „nu infasati copilu? nu-i puneti caciula in casa? pe vremea mea nu era asa” – cu substratul „si ia uite ce bine te-am crescut” – nu m-ai crescut bine, ca sunt nesimtita si tafnoasa si nu suport pe nimeni.
    oricum
    mi-a ramas in cap o scena de acum cativa ani. eram la mare, la piscina unui hotel, cu niste prieteni care au doi plozi. si ne rugam 15 adulti de doi mucosi „hai sa intram in apa, hai cu colacu, hai cu mama, hai cu tata, hai cu oana” – aia doi urlau ca din gura de sarpe. si in harmalaia noastra generala apare un grup de vreo 5 familioane blonde – germani, olandezi, englezoi, naiba stie – care aveau in total vreo 12 copii. si credeti ca statea cineva sa-i invite pe aia in piscina? nu. ta-su a luat-o de o aripa pe o fetita de maxim 1 an jumate, a aruncat-o in piscina, i-a aruncat colacul si s-a aruncat si el dupa ea. fetita, desi mai mica decat cei doi urlatori ai nostri, nu a zis nici car, pesemne mai primise acest tratament. fac pariu ca aia se va descurca si va sti sa dea din coate. si face si baie cu placere.

  18. Buna dimineata!

    ( Stiu ca intrarea este interzisa, dar am nimerit. Si mi-a placut chestia asta cu sfaturile).

    Un sfat politicos- te faci ca nu auzi!!!

  19. gina,
    unde e intrarea interzisa?

  20. Tiwi

    Nici eu nu pot sa sufar oamenii care se alinta cu diminutive dobitoace, ca sa para cel putin la fel de „scumpi” cum sunt copiii. 😐 Le-as da cu stejaru’ proprietate persoanala in cap.
    Si mai e o chestie pe care nu am suportat-o de cand ma credeam raceritza in carutu’ impins de mama: Sa te ia de obraji toti mosii si babele si sa te scuture bine, gen „Manca-o-ar tanti de frumusica cacatzica pisatzica,ptu ptu sa nu te deochi [ploaie de scuipati]!!!”
    Drept pentru care odata,cand aveam vreo 3 ani, i-am replicat unei babe ce ma tragea de obraji cu insistenta(oare era curata pe maini?!): „Latza-ma in pida matii!!” :)))))
    Mama,saraca,ar fi vrut sa rada, da’ baba era prea socata ca sa mai suporte si batjocura ei. Si-a cerut scuze in numele girafei din carut, dupa care s-a tirat razand. 😀
    Eu si acum ma intreb de unde stiam eu sa injur la 3 ani. Mama mi-a zis ca ea si tata nu vorbeau urat. Aha! :))

Lasă un răspuns

