Back to sleep

Mi s-a defectat copilul. Tineti minte fetita aia care dormea toata noaptea, pana la 11 dimineata, fara intrerupere? Ei bine, in ultimele trei nopti s-a trezit dupa cum urmeaza: la 7, la 6, iar azi-noapte a facut putin scandalut pe la 3. Ma duc la ea, o gasesc total dezvelita, cu sosetele scoase, cu picioarele bocna. Se culca in 5 minute de la trezirea spontana si inoportuna cu care isi deranjeaza parintii. Dar la mine nu e asa usor. Mie imi ia o ora sa adorm.

Si acum vine povestea cu salteaua.

Salteaua mea suge. Este o porcarie fara margini. Cred ca s-a ratacit in zilele noastre inca din vremurile intunecate ale Inchizitiei. In fiecare dimineata ma scol din pat as stiff as Robocop si incerc sa ma dezmortesc pret de minute bune. Jim zice ca sunt eu nebuna, ca el doarme bine pe salteaua asta. Dar la fel de bine Jim doarme si pe sacii de gunoi din portul Barcelonei, iar tabliile fachirilor, pline de tepi, nu ar fi nicio provocare pentru el. Omul doarme si in cusca leilor, si sub apa cu rechinii, si langa Bon Jovi in recital. Omul isi doarme viata.

Eu sunt mereu intr-o stare de veghe.

Cred ca iepurilor li se spune, in familiile lor numeroase, „ai un somn onulesc”. Aud si daca trece pe hol o furnica incaltata cu amortizoare. Aud pisica. Care de-aia se numeste „pisica”, pentru ca merge ca pisica. In scopul sa nu o auzi. Daca mai sforaie si Jimmy, m-am ars. Daca ar fi dupa mine, nu as dormi niciodata. Daca ma imbat si ma culc la 6 dimineata, la maxim 11 sunt in picioare. Clatinandu-ma si fiindu-mi rau. Nu ma pot relaxa. Cred ca daca m-as relaxa, as face infarct de relaxare.

O singura data am adormit bustean pe presul de la apartament, cand stateam cu ai mei, ajungand intr-o dimineata la ore mici acasa si taica-meu nemaidorind sa-mi deschida usa, crestine. Prin liceu era asta. Asa ca m-am facut covrig pe prag si, desi nu credeam ca o sa adorm, m-au gasit colac pe la 9 dimineata.

Ca sa nu mai zic ca persoane apropiate, de pilda maica-mea, au avut grija sa-mi traumatizeze somnul. M-a trezit din somn sa ma intrebe daca am dormit bine. Si cu alta ocazie ca sa ma intrebe daca ma simt rau. Cred ca dormisem prea mult in dimineata aia. 5 ore in loc de 4. In plus, am mai dat si de persoane care nu au respect pentru somnul altuia. Care au fumat cand eu dormeam, care dadeau sonorul la maximum cand eu incercam sa intru pe sleep, care vorbeau la telefon tipand langa urechea mea.

Si acum a aparut Olga. Care nu se trezeste isteric. Care nu plange, ci gangureste cu tovarasii ei de plus agatati deasupra patului ei. Dar care tot se trezeste.

Eu sunt mereu treaza. Treaza precum un iceberg. Mi-a placut expresia asta, dintr-o carte pe care am citit-o eu intr-o noapte…

21 comentarii

Filed under Uncategorized

21 responses to “Back to sleep

  1. mie imi pare sincer rau pentru tine. eu sunt pasionata de somn. si chiar si acum cand cica dormi greu, ca deh, sunt gravida in 39 de saptamani, dorm fara probleme 12 ore. ma trezesc asa, ca sa nu pierd timpul de liniste ramas. ca altfel as mai putea

  2. glumele cu „dormi?” le faceam si eu, dar habar nu aveam ca influenteaza asa mult.

    la partea cu relaxatul te inteleg perfect, nici eu nu pot. asa e si Pustiu, doarme si daca tai lemne langa el.

    eu nu-s chiar ca tine, dar oricum aud mobila care trosneste, vecinul de la 3 care respira greu si altele…

    eu ma mir cum te mai tii pe picioare cu 5 ore de somn

    :*

  3. maria coman,
    io ma bucur sincer pentru tine. dar trebuie sa-ti zic ca, printre femei, esti exceptie. majoritatea muierilor dorm cu un ochi deschis.
    evergreen,
    mama nu facea glume. dorm si mai mult de 5 ore, pentru ca seara adorm foarte repede. problema mea este trezirea foarte facila. aia e sensibilitatea.

  4. dar vezi, nici nu vrei să dormi.🙂 în loc să postezi aici puteai să stai întinsă pe undeva şi să dormi.

    nu merge cu nişte căşti?🙂 cu nişte muzică dată FFFF tare. sigur nu mai ai probleme. bine, aici intervine problema că nu auzi copilul. posibil. deşi sînt 100% sigur că îl auzi şi aşa.🙂

  5. Mamiţuni

    🙂 Subscriu!

    Poti lua pentru Olga un sac de dormit (cum ar fi cele de la C&A, cu maneci detasabile sau fara maneci, cum preferi) sau niste pijamalute plusate, cu fermoar de sus pana jos (Kiabi). Asa rezolvi (partial) problema cu dezvelitul.
    Sosetele o sa si le tot scoata de-acum inainte. Exista unele foarte lungi, peste genunchi, care-s mai greu de scos dand din calcaie – trebuie sa si tragi de ele cu mainile (ceea ce se va apuca sa faca in foarte scurt timp…).

    Cat despre trezirile inoportune din somn… inainte de copil, eram un fel de Jim. Mie, daca mi-era somn, adormeam. Oriunde, ca pisica. Am umblat ani de zile cu sacul de dormit in masina :)) (spre deosebire de pisica, am pretentia sa ma invelesc). Si dormeam ca ursu’. Puteai sa tai lemne cu drujba la 5 metri de mine.
    Acum… la cel mai mic chitait, sar pana-n tavan. Si, pe urma, si mie-mi ia un milion de ani sa adorm la loc (in timp util pentru ca urmatorul chitait sa ma prinda proaspat adormita…)

  6. mamituni, pe mine ma sperie ce spui, ca mie imi place somnul si nu vreau sa nu-mi mai placa
    shmeny, printre cunoscutele mele nu sunt chiar exceptie.

  7. tankistu

    e nevoie sa mai spun ca si eu pot sa adorm oriunde, oricum, oricind ???

  8. paul,
    tu imi dai metode inverse.
    mamituni,
    am bagat ciorapi mai lungi. asa e, nu i-a mai scos. multumesc de idee. cu sacul insa… la noi sacul dedormit e metoda de transport.
    maria coman,
    pai da. voi puteti toate sa dormiti. rusine!
    tank,
    am vazut ma. cum i-ai inghesuit pe aia 3 in sufragerie. te-ai bagat si tu peste ei. noi am zis merci

  9. zi bogdaproste ca nu se scoala cu gand de joaca in fiecare dimineata la 3.00…cum face Pufu.
    deci, noi (io cu tac’su) …cand da firu ierbii (adeka preimavara) suntem dupa o toamna si o iarna de sculat la 3.00 (in firecare zi, inclusiv in week-end). ca brotacii suntem la fata. verzi.
    primavara si vara e ok. se trezeste la 6.00. civilizat.

    io am ajuns la concluzia ca puradeii urasc ciorapii….si paturelele….ca si io alerg de-mi sar sigurantele dupa Pufu ca sa-l imbrac, sa-l incalt…
    lui i se pare foaaaaaaaarte amuzant. mie, evident, nu.
    isi scoate ciorapii si zice solemn „acum ne cautam de scame”. mai pune-i p’orma daca poti.

    iar de dormit….as dormi, valeu. nu-mi spune.
    ca am fro 3 ani si 8 luni de somn aiurea
    (btw, Maria, te invidiez, io incepand cu luna a 8-a am pus in cui somnul. am stat treaza cca. 2 luni inainte sa nasc. cred ca de aia m-am si trezit la 16.00 dupa anestezia facuta la 9.00….de s-a minunat toata maternitatea!!!)

  10. Inah,
    da, draga mea. suntem mai norocosi ca multi parinti la capitolul somn. io sunt de vina ca nu am somn, nu ea.
    copiii, inclusiv Pufu si Olga, inca pastreaza in ei ideea de nuditate neutra. normal ca prefera sa stea in fundul gol. sincer vorbind, eu as sta si acum desculta la nemurire.
    „acum ne cautam de scame” :)) omul este tare!
    P.S. Am dormit de dupa-amiaza😀

  11. hohoho, apai daca ai dormit….se schimba treaba.
    io-s poposita la la intreprindere si ma duc sa-l iau de la ma-sa mare.
    uite si tu cat e ceasul si infractorul inca doarme.
    :))

  12. Inah,
    eh, am dormit 45 de minute. dar la mine e un record.
    bine ca doarme Pufu ziua. si noaptea nu. tineti-l treaz, oameni buni!

  13. nu merge cu „tineti-l treaz”. daca „taurashul” vrea sa doarma…apai, poti sa faci ca ursu polar….ca nu-ti iese.
    :))
    p.s. 45 de minute….
    eh, te intreci cu gluma

  14. Dumnezeu ştie că am nevoie să dorm, dar tot el ştie că uneori mă străduiesc din răsputeri s-o fac. Îmi ia atât de mult să mă las captivă somnului, încât am ajuns să cred că singura opţiune este să devin insomniacă. E aiurea. Şi-i invidiez pe cei ce pot să adoarmă în mai puţin de cinci minute. Căci eu nu pot. Şi nu cred să pot vreodată.

  15. Maria,
    imi pare rau ca e mare cercul astora fara somn.

  16. Mamiţuni

    Shmeny,
    Despre sosete: cu placere!
    Despre sac: pentru dormit in casa aveam unul mai subtire🙂 Da’ de cand a devenit biped, a trebuit trecut la pijama de-aia, dintr-o bucata, ca sa nu se mai impiedice asa usor!

    Maria Coman,
    Mie-mi place in continuare foarte mult somnul. Atata doar ca am parte de el mai rar si in cantitati mai mici… (mai ales in perioadele de eruptii dentare)
    Fara unele treziri nocturne (fie ele si extrem de rare) n-o sa scapi; dar sunt destui parinti care apuca sa doarma suficient. Iti doresc sa te numeri printre ei!

  17. 🙂 welcome to wildlife !!

  18. Esti defecta asta e clar. Omul trebuie sa doarma cand vrea, eu asa zic.
    Tu esti genul ala care cand sa adoarma incepe sa se gandeasca la ceva si apoi dezvolta gandul pana nu o mai ia somnul :))?

  19. vreauultimulloc
    sau poate functionez diferit de cei care pot sa doarma la comanda :))

  20. tin sa va urez si cu aceasta ocazie casa de piatra, fericire, impliniri.

  21. si tie, ma toadere, si tie

Lasă un răspuns

