When you were young

Niciodata nu m-am simtit mai batrana ca acum. Si este firesc. Niciodata nu am fost batrana ca azi.

Desi, uite, la 30 de ani m-am simtit mai tanara ca la 25. Eu cred ca gradul de tinerete tine de gradul de libertate pe care-l resimti intr-un anumit moment.

De batranete mi-este mai teama ca de moarte sau ca de singuratate. Mai intai, mie imi place singuratatea. Am invatat, destul de tarziu in viata, ca a sta uneori doar cu tine este un bine pe care ti-l faci, punctual si pe termen lung. Mai ales cand am ceva apasator dupa mine, ca acum… Consider ca numai eu pot lua hotararea cea buna, care sa ma fereasca mai apoi. Ii deplang pe cei fortati sa-si imparta zilnic traiul, de ani si ani, cu cineva, clipa de clipa. Ii banuiesc ca nu s-au descoperit pe ei insisi, ca nu au mai avut timp sa se intrebe ce mai fac, nu s-au certat pentru greseli, nu s-au felicitat pentru victorii, nu s-au strans in brate cand, uneori, poate le-a fost rece langa partener.

Singuratatea e OK. Dar batranetea…

Vine cu boli. Vine cu amorteli. Vine cu amintiri partiale, chinuitoare si jenante. Nu mai exista dans. Nu mai exista plimbari. Degetele intepenesc. Ochii isi uita rostul. Prietenii dispar. Corpul ti se schimba in feluri care te fac sa plangi.

Eu aproape ca am uitat ce faceam acum 3 ani. Am imbatranit prematur. Batranetea este ireversibila.

Radeam de oamenii care nu se impaca deloc cu varsta lor si vor sa para mai tineri. Acum nu mai rad. As face orice sa fiu tanara la infinit. Si nu se poate. Nu tine doar de silicoane, de botoxuri si de alte bisturiuri. E ceva pe dinauntru care moare cand incepi sa imbatranesti. Un raset violent sau o fusta mini nu mai pot aduce nimic inapoi.

Mereu m-am gandit ca as prefera sa nu mor batrana. Nu are nicio importanta cat o duci, daca nu mai esti la pace cu felul in care ai ajuns. Inca mai cred asa.

Incep sa ma termin….

21 comentarii

Filed under Uncategorized

21 responses to “When you were young

  1. si mie imi place singuratatea. imi place sa fiu doar eu in casa. sa fac ce vreau si cand vreau. si mie mi-e frica de batranete. pana la urma e normal, cred

  2. E a doua inseamnare despre batranete pe care-o citesc pe ziua de azi, de fapt, in ultimele 15 minute. Aia era optimista.

    Prietenii mai pleaca si-n tinereti. Si-n tinereti facem tampenii.

    Nu esti batrana. Nu cred! Ai un zambet tanar si spirit tanar, da-le incolo de fuste mini

  3. musik pisik

    babonatale😉 !! Mai ai mult pana departe…nu scapi asa usor :))

  4. maria,
    da, e super sa fii uneori singur, sa nu te bati pe telecomanda, sa nu fi obligat sa raspunzi la intrebari.
    ever,
    pai in tinereti facem tampenii, har domnului! dupa aia, nu mai facem nimic
    musik,
    ahaaa… adica o sa fiu SI batrana, SI cu cineva pe cap. merci😀

  5. nin

    „Eu cred ca gradul de tinerete tine de gradul de libertate pe care-l resimti intr-un anumit moment.”
    – asta este cel mai mare adevar pe care l-ai spus (simtit) de cand te citesc eu. Crede-ma!

  6. Eu tocmai am fost primita in clubul celor care au trecut de anii cu 3…. dar ma simt inca outsider🙂
    Poate pentru ca in ultimii ani am avut in jurul meu oameni tineri, frumosi si cu drag de viata, care m-au alimentat cu doze constante de tinerete. E un fel de tratament naturist, daunator doar daca pierzi de tot contactul cu realitatea

  7. nin,
    da. mi-e teama ca da😦
    Adriana,
    ma bucur ca traiesti asa. La multi ani buni!

  8. buey, Shmenozelle…..io la anu fac 40. da?
    deci, ar cam trebui sa intru in panica…
    da’ sa ma bata Sfantu de-mi pasa.
    nu mi-e frica de batranete. parol.
    important e sa traiesti fiecare zi ca si cum ar fi sarbatoare. sa celebrezi. cum stii tu mai bine.
    (suna cam aiurea, da’ n-am timp neam sa reformulez, ca ma pandeste Pufu….sunt intre doua lego-uri si o „fumoasa adomita”)
    si ce daca ai riduri, iti pica mushkii faciali/fesieri….
    face parte din spectacol.

    p.s. prietenii ti-i pierzi si la 12 ani…si la 30…
    p.s.’ nu moare nimic cand incepi sa imbatranesti. te schimbi nitel…vezi altfel lucrurile. si asta te sperie.
    p.s. ” gata, ca am luat-o pe campii. ideea e ca nu. nu ma tem de batranete. si nici tu n-ar trebui sa te temi.

  9. Inah,
    eh, se vede treaba ca voi (tu si alte gagici) traiti intr-o lume mai marfa. poate ca intr-o zi o sa ma intorc si eu acolo.

  10. nuuuuu, nu-i marfa deloc.
    dar o fortez sa fie nitel mai „marfa” decat e.
    e viata mea…si in mortii ma-sii, nu mi-o strica ei.

    p.s. Shmenolette, ai sa vezi ca trec aia doi ani de sclavagism total la puradel. si o sa-ti revii.
    pe mine m-a demolat total perioada aia. cea mai fancy iesire era la farmacie, dupa pampersi si nurofen.

  11. nu copilul ma imbatraneste, draga mea…

  12. ever,
    sa ai o noapte plina de vise frumoase!

  13. saracuta, are sa imbatraneasca nemaritata saraca.
    gata. tac.

  14. partea amuzant-ironica e ca ai sa-ti aduci aminte de momentul asta peste vreo 20j de ani si-ai sa zici „ce fraiera eram”. de unde deducem ca in loc sa temi viitorul, mai bine te bucuri de prezent. chestii care sa te faca sa te simti tanara se gasesc in fiecare zi. parol.🙂

  15. toader,
    da, ar fi mai bine
    alina,
    din pacate, am din ce in ce mai putine lucruri de care ma bucur cu adevarat. aici e adevarata imbatranire, nu aceea de peste 20 de ani.

  16. Si pe mine ma pune batranatea intr-o pozitie dificila. Totusi cred ca daca ai grija de tine poti sa te intalnesti cu ea destul de tarziu si sa nu fi bolnav atunci. Ceea ce sunt sigur ca face o mare diferenta vis -a- vis de pofta de viata.

  17. Forever young… măcar înăuntru… dar dumnezeu ştie cum se poate aşa ceva.

  18. Cand esti la scrima, ce varsta simti ca ai?

  19. batranii sunt intelepti…avantajul varstei….🙂

Lasă un răspuns

