De ce pentru mine alaptatul este Nemesis, bau-bau si bestia-nera-delle-nostre-fiorettiste la un loc

Cu riscul de a fi batuta cu pietre de sustinatorii alaptarii. Mi se rupe.

– Pentru ca am fost batuta la cap, nu, gresesc, am fost fututa la cap „alapteaza, alapteaza” de urmatoarele categorii de persoane: mame si soacre cu cate o sticla de ceai  de anason in fiecare mana si cu vase intregi de friptura (ce daca nu mi-era sete, nici foame), prietene care au alaptat, dar mai ales prietene care nu au alaptat (ain’t it cute, but IT’S WRONG!!!!), amice de pe net care au alaptat sau NU si, cel mai marfa, de barbati CARE PROBABIL CA NU AU ALAPTAT IN VIATA LOR. Barbati care spun cu nonsalanta: Trebuie sa alaptezi pana la 6 luni EXCLUSIV! Sa mori tu, pulache! Ia scoate textila, scoate sfarcul, ia un copil – al tau, al altcuiva, ca toti sunt cam la fel – si agata-ti-l de san. Da, da, ca san ai si tu! A, cum, nu curge nimic? Nici la mine nu curgea, fratioare! Bad luck! Try harder! Ce, tot nu merge? Inseamna ca NU VREI sa-l alaptezi, criminalule ce esti!

– In prima luna, cand eram total rupta de realitate, nu dormeam de grija alaptatului. Daca nu am lapte, daca nu stie sa traga, daca daca daca… Rezultatul era ca nu ma odihneam. Ma gandeam numai si numai la alaptat. Eram obsedata.

– In acest timp, copilul, in loc sa creasca, descrestea, pentru ca manca fix 15 ml la fiecare masa. Ca ta-su venea salvator cu biberonul era altceva. Pe scurt, in primele 14 zile, fie-mea a scazut in greutate. Atunci am zis ca incercarile de a oferi lapte sunt pentru altcineva. Pentru mine nu.

– Senzatia de disconfort, fizic si psihic, depasea, in cazul meu, orice senzatie incipienta de a deveni o alma mater. Nu! Duca-se! sa vina biberonul! Nu ma deranjeaza sa vad mame alaptandu-si copiii pe banca in parc. In schimb, nu m-as fi vazut niciodata pe mine in postura asta. Nu sunt pudica, nici macar pudibonda. Dar imaginea asta cu mine si Olga sau orice alt plodut care va urma imi era imposibil de desenat in spatele ochilor.

– Nu o sa sustin ca nu am avut lapte sau ca m-am confruntat cu alte probleme de sanatate care m-au impiedicat sa alaptez. Cred ca nu am incercat suficient. pentru ca nu am vrut. Si daca o sa mai am copii, nici nu o sa mai incerc. Pe lumea asta sunt mame si mame. Eu sunt o mama normala, ba nu!, sunt o mama foarte buna, care a ales sa nu alapteze. Poate pentru ca sunt si o mama careia ii plac tigarile, vinul si mancarea picanta.

Daca printre voi exista ingrijorati, va spun eu ca nu aveti motive: azi, la fix 5 luni, Olga are 7,200 kg, 67 de centimetri, nu a avut pana acum nici cea mai mica problema de sanatate, doarme 10-11 ore pe noapte fara sa se trezeasca, mananca lapte NAN si piure de legume. De maine, ou, carne, mar.

35 comentarii

Filed under Uncategorized

35 responses to “De ce pentru mine alaptatul este Nemesis, bau-bau si bestia-nera-delle-nostre-fiorettiste la un loc

  1. did

    eu nu cred ca voi avea copii, dar in caz ca, nu as fi capabila sa alaptez. chiar nu as vrea.
    well, d-aia nici n-o sa am parte :))

    sa fiti bine amandoua!

  2. did,
    ba o sa ai parte, cand va veni vremea. asa ziceam si eu. nu esti o mama nici mai rea, nici mai buna daca alaptezi

  3. mamica de Sebastian

    Sint de acord cu tine,eu am alaptat fix cinci zile cind dupa 4 ore de alaptat Basse a baut 60 de mililitrii de lapte si a scazut in greutat 300 de grame.Asa ca am trecut pe lapte praf,era fericit si eu la fel,dormea de puteam fixa ceasul dupa el.Adica la fix 4 ore se trezea si-si cerea dreptul..

  4. mamica de Sebastian
    pai decat sa-mi slabeasca odrasla vazand cu ochii, nu era sa ma incapatanez, impotriva cantarului si a vointei mele.

  5. deci, Puf a facut un total ireverentios „bleaugh”, da?
    si nu m-am suparat. chiar deloc. am zis „bogdaproste” (oricum, era o zeama de mai bine nu era, ce mare lapte ofeream io puradelului cu hemoglobina 7 si un pic???? proaspat scapata de transfuzii)
    mie personal mi se rupe rau de tot de toate curentele alea „alapteaza pana la 6 ani copkilu ca asa-i sanatos”…si de soacre, si de mame…si de vecine.
    nu ca-s gica contra.
    da’ nu s-a putut..copkilu a ales ce doreste sa consume.
    si i-a priit grozav Milumilu ala. parol.
    deci, Shmenoletta….conitza Olga sa fie sanatoasa si vioasa. da?
    si felicitari.

  6. inahinah,
    pai nici io nu am fost gica contra, dar nici nu am incercat la nemurire. Olga e bine, Pufu e bine, io nu am remuscari.

  7. Mamiţuni

    Iaca, eu sunt fan alaptare. In pofida trezirilor nocturne si a altor eventuale belele aferente; la mine, Nemesis are alta adresa!
    (confirm ca e mega-enervant sa fii frecata la cap non-stop „mananca! altfel n-o sa ai lapte! mananca iar! si acum! si asta! de ce nu mananci tot?” etc)

    Am senzatia ca discutiile pro-alaptare / pro lapte praf aluneca nefericit intr-un soi de concurs de tipul „cea mai buna mama”: „a, n-ai alaptat? esti sinistra” versus „a, n-ai dat lapte praf? esti fraiera”. Cand, de fapt, paleta experientelor e extrem de vasta si esenta problemei e cu totul alta.

    Maternitatea nu se rezuma la alaptare.
    Da, alaptarea e o parte importanta a relatiei mama-bebelus; dar nu te face automat o mama perfecta; dupa cum laptele praf nu te transforma instant, pentru totdeauna, intr-o mastera.

    In concluzie: sustin alaptarea – da’ uite ca nu umblu cu pietre la mine!

  8. Mamituni,
    nici eu nu zic ca unele sunt destepte si celelalte naspa. e clar ca alaptarea e buna. doar ca eu cred ca trebuie sa ai rabdarea si zenul potrivite pentru asta. si da, tu nu umbli cu pietre, dupa cum nici eu nu umblu. asta e la fel cu nasterea normala vs. cezariana.

  9. my side of the story. initial mi s-a parut ok. smaranda sugea, ca ea e maggie simpson, v-am mai zis. suzeta, orice ii place. parea satula. pana am ajuns acasa. cand a inceput cosmarul. ceai de anason, fenicul, bere fara alcool, galactogil, copilul se infigea la supt si incepea sa zbiere dupa 5 minute. acum ca am avut sau nu suficient lapte, habar n-am. cert e ca ea era isterica, mie la muls imi ieseau niste mililitrii nesemnificativi, pielea mi se usca la propriu- jur- pe mine…..relatia perfecta. in a doua saptamana am bagat completarea, in a treia deja situatia era dramatica asa ca over and out. copilul e tot ca ceasul- maninca la 3 ore, bine, acum o mai incurca colicii, dar altfel vad exact cat baga si e ok. mai bine o mama care nu alapteaza decat o psihopata halucinata care se misca prin casa in reluare, cantareste copilul de 470 de ori pe zi si plange cand ii spui buna ziua.

  10. am uitat. tot respectul pentru mamele care alapteaza. pentru mine a fost prea mult

  11. dom’le, pe la doua luni juma, conu Pufu cantarea 7 kile si ceva (el fiind nascut la 4.400). si se simtea zdravan la coloana vertebrala caratu de ici colo.
    si zice tac’su lu Puf :
    „mah, fimee, tu te-ai uitat cu atentie ce pacatele mele scrie pe cutia aia de milumil? nu cumva are si plumb? ca m-a spart asta”
    a fost total.
    deci, a fost ok cu lapte praf.

  12. bai deci tu imi smulgi hohote de ras cand iti exprimi parerea despre orice subiect!

    admir ceea ce ai scris, dar mai ales admir faptul ca vorbesti atat de deschis despre asta.

    pentru ca vin si eu si vorbesc acum despre celelalte 85% care nu vor sa alapteze ca li se fut sanii, ca o sa le doara, ca le e lene sa se scoale noaptea, dar care cu lacrimi de crocodil declara „nu am avut lapte”.
    si ajung si dau jdemii de lei pe lapte praf. pentru ca statistica e trista in romania. 15% din romance isi alapteaza copii pana la trei luni. si aici nu vorbesc de tine sau de altcineva. Vorbesc de marea masa, care abia traieste de azi pe maine, dar care prefera din lipsa de minte, cunostinte etc sa dea banii pe un lapte praf, cand au la dispozitie in tate lapte mocca.

    am alaptat-o pe fii-mea 11 luni, pe david il alaptez de 9 luni si nu da semne ca ar vrea sa renunte iar eu nici atat. mi se pare cel mai minunat lucru pe care l-am facut dupa ce le-am dat viata, mi se pare incredibil de relaxant, placut, iar senzatiile sunt de nedescris. ranile au fost multe, chinurile au fost mari. dar faptul ca am mers mai departe nu ma face in nici un fel mai mama sau mai jmechera decat una care nu a alaptat. pur si simplu eu am ales altceva.

    si am baut mojito la greu si cuba libre, si am mancat aripioare iuti si am mai si fumat o data pe luna in vreun loc in care as fi fost altfel singura fara tigara in gura. am luat nurofen si antibiotice intravenos. si NU a patit nimic copilul. si am mai iesit si noptile. adevarat ca nu am plecat niciodata mai mult de 4 ore de langa el, dar consider eu ca e cel mai mic sacrificiu pe care il pot face pentru el o perioada de timp.

    dar, again, e doar alegerea mea. experienta m-a invatat sa am intelepciunea sa nu dau sfaturi dar mai ales sa nu judec pe nimeni. fiecare e liber sa faca ce vrea. doar sa isi asume alegerea in mod sincer. si consecintele, daca or fi.

    asa ca, chapeau madame shmeny! si maria!

  13. Uuuuh! Olga trece la etapa 2🙂

    Nu ma pricep la chestii din astea, dar am auzit ca doare al naibii sa alaptezi. Mno, te inteleg. E alegerea ta…

  14. sunt de acord cu maria, le admir clar pe femeile care pot face asta, chiar daca le este dificil.
    bogdana,
    da, si despre judecat oameni e vorba. cel mai ciudat mi se parea cand veneau diverse prietene si ziceau „tre’ sa alaptezi”. „rili? pai tu ai alaptat?” si nu alaptasera. intr-un fel, cred ca tine si de varsta. tu ai avut-o pe Chitzi mai devreme, ai avut rabdare si apoi ai folosit experienta si la Biluta.
    inahinah,
    cred ca in afara de plumb i-au mai pus si metamfetamine in laptele-formula. tot la 3 noaptea va trezeste?
    ever,
    nu te gandi tu la de-astea. tu distreaza-te bine, ca esti in floarea etatii :))

  15. oana, experienta cu chiti a fost doar legata de incapatanarea mea de a alapta. asta in pofida mamei mele care cu bunavointa imi tot spunea ca poate nu am lapte, si dupa ce fii-mea dadea cate un jet, imi spunea la fel de binevoitor ca poate ii face rau laptele meu. Prietene nu am avut (slava domnului), pentru ca am fost deschizatoare de drumuri in domeniul plozilor. Am avut doar ideea in cap ca trebuie sa ii ofer ce e mai bun. Si ce e mai bun pentru mine insemna laptele meu. Si ma bucur ca am facut asa.

    Unde mai pui, frate ca aveam niste tate imense!!! ca acuma de altfel :))) Love it!!!!

  16. bogdana,
    exact! ai facut ceea ce credeai ca e mai bine. pana la urma asta e rezolvarea.

  17. concluzia potrivita…..atita vreme cat nu suntem niste vai de capul nostru, da, cred ca suntem in stare sa facem ce credem ca e mai bine. din punctul meu de vedere intre dementa si anticorpi sau sanatate mentala si anticorpi din alte parti, in ziua in care s-a produs declicul a fost simplu

  18. god shall strike you with the wraith of 10000 thunders and some milk and cookies and shit!
    ba, da’ surf, tank, toader, hudrea, basty, eu – chiar si eu – nu avem nimic de zis pe subiect? tankist, cum te-ai simti daca ti-as suge tata cu foamea-n gat? basteo, la tine sunt lasate deja. lasa asa!
    vad ca oricum ne lungim, asa ca eu de fapt altceva vroiam sa va zic. am gasit, dupa 5 ani de nu prea frenetice cautari, da’ oricum, o piesa care-mi place extrem de mult. e asta:

    temeraume!

  19. shmeni, tu ay pyerdut sy doaga aya? sezy ma in sezut sa nu cazy may.
    nu fi tempi. ce dreaq? ai piticutu’ iesit la lunareala pe bolta palatina? la tine vine histericeala nu in timpu’ sarcinii ci dupa?
    si, cum zice si inteleptul tau inmnpenetrabil sot : el, tanku’, basty si cu mine chiar nu avem nimic de zis in treaba asta? DAR CHIAR NIMIC?????

  20. casa de piatra toadere, casa de piatra!

  21. Oana, alaptarea nu este cel mai usor lucru de pe lume, cu siguranta. Ideile fixiste cum ca mama care trece copilul pe lapte praf e pe jumatate mama nu ajuta nici ele.

    Ca sa ai parte de o experienta fericita iti trebuie in primul rand un cerc de oameni in jurul tau care sa te sprijine, indiferent cat de greu si dificil ar fi. De exemplu atunci cand (ti se pare ca) nu pune in greutate (suficient) (copiii nu sunt, toti, calculati sa creasca milimetric dupa grafice!).
    Din punctul meu de vedere alaptarea este cea mai fericita optiune nu din motive medicale, imunitare etc, ci din motive de armonie (care vine greu, asa este, si numai dupa o buna bucata de vreme). Relatia pe care o construiesti cu pruncul tau la san e una speciala si mi-e tema ca numai traind-o, dupa o vreme, incepi s-o gusti ca atare.
    Eu mi-am povestit experientele de alaptare pe blog. Nici una n-a fost usoara, ci au inceput, in special primele doua, cumplit de greu. Am perseverat pentru c-am avut vointa (a se citi incapatanare), una la mana, dar, mai ales, pentru ca am avut sustinerea necesara (corul de cheerleaders – husbandu, asistentele maternale, cadrele medicale).
    Si am mai baut si-o bere, si-am bagat si antibiotice si-am trecut si prin perfuzii, spitale si alte minuni.
    Fetele sunt toate niste silfide, pe ultimul loc din graficele de crestere … Dar, zau, ca nici eu, nici jumatatea mea, nu eram altfel in copilarie. Amandoi am fost niste anemici. Trebuia sa trec pe lapte praf doar ca sa le vad pe fete dolofane? Nu cred.
    Deci treaba cu confortul nu tine numai de tine, conteaza mult ce se intampla pe langa voi, tu si copil. Si nu ma refer (doar) la soti!🙂
    Fii sigura ca Olga va creste frumos si cu lapte praf, iar tu vei o mama cel putin la fel de buna decat daca ai fi alaptat.

    Asta nu inseamna insa ca, pentru a ne justifica alegerile (mai mult sau mai putin fortate) s-o dam pe „my choice is the best”, adica sa nu cadem nici in partea cu „daca nu alaptezi e chiar mai bine”. Pentru ca eu raman la ideea „breast is best” si ar fi minunat daca toate femeile ar fi ajutate sa mearga pe calea asta. Nu cu prejudecati, nu cu stres, nu cu aruncat cu pietre. Ci cu intelegere si sprijin. Pe care imi pare rau ca nu le-ati avut … c’asa-i la vie in Romania cu precadere (mor cand aud „proba suptului” si cantaritul zilnic!! aici nu exista asa ceva nene … e boala de nervi curata ce va fac voua pediatrii acolo!!).

    Pupam fetele!

  22. Shmeny, you rock, girl!
    Ai un simt al umorului, o scriitura si o „art of arguing” excelente!
    Sa stii ca ai absoluta dreptate: un copil pentru a fi fericit are nevoie de un singur lucru: de parinti fericiti (si odihniti)! Ca este sau nu alaptat uns’pe mii de ani e absolut secundar.
    Unfortunately, ai intalnit si vei mai intalni binevoitoare pline de sfaturi, care incearca sa isi impuna modelul propriu si sustin ca orice mama care nu alapteaza, nu isi abandoneaza cariera si preocuparile si pisica si nu stiu ce nu mai face (oricum, o chestie pe care ele o fac), nu este o „mama buna”.
    Don’t worry about them! You are happy, fetita ta e happy, creste si ia in greutate, e sanatoasa si frumoasa si… nu se mai scoala noaptea !!! (daca te mai abordeaza vreo „mamica ingrijorata” s-o intrebi cand a incetat plodu’ ei alaptat sa se scoale noaptea :))) ) Poate, pentru ele, sa nu alapteze nu a fost cea mai buna alegere, poate ar fi fost dar le-a fost teama ca vor fi categorisite drept mame nedevotate daca ar recunoaste-o, poate nu au avut de ales, you never know, ce conteaza este ca pentru tine este cea mai buna alegere. Stop.
    Spunea mai sus cineva despre femeile care pretind ca nu au avut lapte dar, de fapt, au renuntat la alaptat din alte motive. Well, nu as numi asta „ipocrizie”. Sincer, s-ar putea sa o fi facut tocmai din teama de a fi confruntate cu diferite „sfaturi de bine” si de a li se face morala. Uneori, e destul de greu sa te explici over and over. Si, in fond, nu-i treaba nimanui de ce nu si de ce da🙂
    Out of topic: Ce mai fac „Urechile Pisicii Olga”?

  23. pardon?
    la 4 fara un sfert. da?
    :))
    se apropie primavara si intram noi in ritmul normal.

  24. musai

    eu as zice da’ cand eram mic eram lactoze intolerant sau cum draq se cheama. asa ca nu as putea zice ca-s avizat pe subiect. n-am supt niciodata… aaa, ce tare! eu chiar n-am supt! ce…
    ce spuneam? a, n-am nimic de spus pe subiect.

    p.s.
    casa de piatra, Toadere!

  25. in primul rand – jimerino, ia-ti gasca de masculi si duceti-va la fotbal pana nu scot puloiul de dupa usa si vi-l infig…
    alina,
    niciodata nu am zis ca alaptatul nu e bun. ar fi o tampenie din partea mea sa contrazic o chestie demonstrata afectiv si stiintific. am vrut doar sa arat si partea cealalta a povestii, fara ipocrizii, fara minciuni. se poate si asa. am scris si mai sus ca va respect pe toate cele care ati putut si putut alapta. a, si sa stii ca noi avem un pediatru super. un mos de peste 70 de ani care e mai deschis la minte ca multi medici tineri.
    miramagique,
    da, asta e povestea. unii te critica pt ca alaptezi, altii pt ca nu alaptezi :)) oricum o dai, e prost :))
    urechile zac la o editura, in asteptare. ia sa ma pun io pe capul lor.
    inahinah,
    vai vai. familie de huhurezi

  26. Aoleo, mamă! 67 de centimetri. Mai are puţin şi mă ajunge… Doar că eu am 25 de ani. :-s

  27. Maria,
    :)) fetele mignone sunt foarteeeee frumoase

  28. Olguta, Oana si Catalina🙂 voi sa fiti sanatoase , ca gura lumii-i…sloboda !
    unele pot , altele nu pot… qed
    d-aia e formula !
    ps. btw… ti-am vazut cocolosul in pic… e o buftea:):) minunea Ta !!
    take care ! U do an awesome job!!!

  29. sa-ti traiasca….si atat

  30. va multumesc pentru casa de piatra. ma bucur ca si acum, la multi ani dupa fericitul eveniment sunt inca felicitat de oameni pentru acest lucru.
    tin sa va intorc aceste urari cu inca unele de multe impliniri, nuntasi cu gura pana la urechi, soacre infoiate si nasi nedivortati.

  31. a propos, imi place cum scrie fata aia in engleza. sunt convins ca e cea mai buna scriitoare de invitatii la nunta.

  32. tankistu

    deci am inteles ca surf nu a supt. si care-i problema ?? ce e tarziu ???

  33. musai

    tank,
    magarule (unul mai suprapoderal, asa), treci la jim si ma porcaieste, da?😀

  34. Dorina

    Eu nu am inteles – de ce nu ai alaptat pana la urma? Senzatia de disconfort? Lenea de a persevera, daca nu ti-a iesit din prima? Come in….e pentru copilul tau. Ce naiba, daca nici pentru asta nu avem timp/rabdare/chef, ce sa mai zic de altele. NU vreau sa ma intelegi gresit, nu te judec, doar ca nu iti inteleg motivul.

  35. Dorina,
    toate astea la un loc plus faptul ca plodul nu lua in greutate.

Lasă un răspuns

