Ce este o roscova si la ce foloseste?

Voi stiti ce e o roscova? Nu cred ca nu stiti. Este fructul acela roscovan, in forma de pastaie, dar mai mare, plina cu o substanta buna de mancat. Creste in roscov… Roscova? Roscov? Nu va spune nimic, nu?

Alea de calci toamna pe ele prin parcuri? Uneori le iei sa decorezi casa? Nu, nimic? Roscova-roscov…

Iata un sondaj realizat despre misterioasa roscova.

Interviu cu A.M. (maaaaare si priceput Chef, de altfel) – categoria “Si am ajuns, intr-un final, pe planeta voastra”

Oana Dusmanescu: am cumparat orez cu roscove pt olga
A.M.: cu ce???
Oana Dusmanescu: cu roscove
A.M.: ce-s alea??
Oana Dusmanescu: roscove… de-alea de pe jos
Oana Dusmanescu: roscate
Oana Dusmanescu: dulci ft bune
A.M.: FATA
A.M.: CE MI-AI DAT TU SEAMANA A FASOLE USCATA
A.M.: AIA E?
Oana Dusmanescu: deci nu pot sa cred ca nu stii ce e roscova
Oana Dusmanescu: parca esti Jimmy
Oana Dusmanescu: de-alea de culegeam de pe jos in copilarie…
Oana Dusmanescu: roscove… roscate
A.M.:  deci imi pare rau
A.M.: nu stiu
Oana Dusmanescu: sunt socata
A.M.: si astea cum s-or numi sunt separate de orez?
Oana Dusmanescu: roscove…
Oana Dusmanescu: deci roscovul e un copac
Oana Dusmanescu: bine ca stii ce e quiche lorraine si sparanghel au gratin
Oana Dusmanescu: deci trebe sa te duc sa-ti arat roscovii
Interviu cu A.T. – categoria “La mintea cocosului”

Oana Dusmanescu: tu stii ce e aia roscova?
A. T.: da
A. T.: sunt ca niste teci de fasole
A. T.: mai mari
A.T.: cresc in copaci
Oana Dusmanescu: asaaaa
Oana Dusmanescu: si dulcege
A. T.: si au un fel de gem inauntru
A. T.: si acrisoare eun pic
Oana Dusmanescu: bune
A. T.: da
Interviu cu R.T. – categoria “Iarta-i, mama, ca nu sunt de-ai nostri”
Oana Dusmanescu: tu stii ce e aia roscova?????????????
R. T.: da
Oana Dusmanescu: asa
R. T.: da’ nu am mancat

Oana Dusmanescu: unii nu stiu ce sunt
R. T.: pai sunt mai mici

Oana Dusmanescu: hai ma

R. T.: da fata

R. T.: ma mir ca stiu si de pufarine
Interviu cu R.F. – “Sunt tanara si ma doare in cot de roscova ta”

Oana Dusmanescu: tu stii ce e aceea o roscova?
R. F.: nu
Oana Dusmanescu: CUM NU STII?
R. F.: nuuu
Oana Dusmanescu: chestiile alea rosietice
Oana Dusmanescu: ca niste pastai mai lungi
R. F.: habar n-aveam
Oana Dusmanescu: jesus christ
Oana Dusmanescu: va dau pe net
Oana Dusmanescu: ca nu se poate asa
Oana Dusmanescu: i-am cumparat olgai orez cu roscove
Oana Dusmanescu: si toti ma intrebati ce sunt roscovele
Oana Dusmanescu: parca va drogati
Interviu cu A.R. – “Nu stiu, nu am mers la Oxford”

Oana Dusmanescu: tu stii ce e aia roscova?
A. R.: aa?!
A. R.: nu
Oana Dusmanescu: ba, ma ia durerea de cap
Oana Dusmanescu: ROSCOVA
Oana Dusmanescu: chestia aia roscata
Oana Dusmanescu: care cade din copaci
A. R.: nu sunt dus pe la scoala
A. R.: habar nu am
Oana Dusmanescu: nu e de scoala
Oana Dusmanescu: e de pe strada
Oana Dusmanescu: din parc
A. R.: hm…nu stiu, nu ma plesni
Interviu cu C.R. – categoria “Expert”
Oana Dusmanescu: tu stii ce e aia o roscova?
C. R.: e ceva de papa, nu?

Oana Dusmanescu: asa da

Oana Dusmanescu: si cum arata?

C. R.: e ca un fel de fasole verde dar mai lata
C. R.: eu asa stiu
C. R.: cred ca e ceva medicinal mai mult
C. R.: ceaiuri etc

C. R.: cred ca ai vazut prin bucuresti, fara sa vrei, copaci de roscove


Astea ar fi roscovele.






39 comentarii

Filed under Uncategorized

39 responses to “Ce este o roscova si la ce foloseste?

  1. Cele pe care le vezi pe aleile parcului nu sunt comestibile.
    Sub perna bunicii mele, gaseam , in fiecare seara, cate ceva dulce, bun – cel mai des, roscove. Erau foarte gustoase.
    Sunt ani de atunci..

  2. did

    ahaha, ce tare e aia cu “nu-s de la scoala, sunt de pe strada! din parc.”
    maaa, sigur n-au si alta denumire? sa fie asa ca zarzarul si corcodusul? sau ca rozincinile si coacazele? :D

  3. Nu,roscovele sunt roscove si atat.Alea de le gaseam eu cand eram mica si ma duceam cu cocea la Ibarlont , de treceam pe langa roscovi cand o luam la stanga.Clar? :D

  4. :)) totusi, ce-s alea?

  5. Rook rike dried monkey penis. Yes, yes, make you rove long time. Yes, yes, want buy? China medicine, good for wife, yes.

  6. da, asta voiam sa zic si io. nu stiu ca roscova sa se numeasca si in alt fel.
    basty, multumim. poate asa o sa creasca si roscova in popularitate. :D pe partea sexuala. ca pe partea economica…

  7. ba, aia e poza sau e ceva pictura impresionista? asta ca sa se vada ca desi nu stiu ce mortii-n carca sunt alea roscove, pe partea artistica sunt zeu.
    tenk yu, camaghen!

  8. Despre chestiile alea din parcuri am auzit şi eu, dar să fiu a naibii dacă ştiam că se şi mănâncă. Deşi mai sus spune cineva că nu s-ar mânca. Mie nu mi-a dat nimeni să mănânc roşcove, aşa că nu-i vina mea. Dar pe cuvânt de cercetaş că de-acum încolo am să ştiu :)

  9. Nu tot ce zboară prin parc se mănâncă.

    Jim: Crecă impresionism cu accente naive. Yu brake, yu buy!

  10. deci, ce sunt alea?
    :))
    p.s. n-am gustat, cu toate ca mamaie mi-o impuiat capul in pruncie cu povesti despre roscove…
    cred ca le-am asociat cu fasolea…de care ma temeam ca de untura de peste.

  11. o sa organizez la toamna o ora de “naturale” intr-un parc, sa va arat roscova…

  12. sa stii ca o sa vin.
    cu Pufu. ca-i amator de chestii d’astea “enciclopedice”. :)

  13. asaaaaaaaaaaaa :) ma bucur ca e. sper sa fie si olga la fel.

  14. o sa fie, o sa fie…ca generatiile astea-s tare studioase.
    n-ai vazut.
    pe mine m-o intrebat care-i lungimea de udna a laserului
    asta dupa ce mi-o zis tam-nisam: “nu fii bagaboanda si plimba ursu”.
    deci, oameni de stiinta de mici.
    :))

  15. sunt cam mov :)))

    habar nu aveam…

  16. Oana, alea din parcuri nu sunt comestibile !
    Cele comestibile sunt de ~ 10-15 cm. , brown-red, pastaia e dulce astringent .
    Se face o faina care e foarte hranitoare si repara burticile de bebelusi.( si nu numai)
    Exista aceasta pulbere de roscove la farmacie, odata. . Si alta data, la liceul Matei Basarab…. la poarta era un mosulica ce vindea roscove si halvita ! yuuummmyyy

  17. una

    Aaaa, deci, nu-s ciupercile magice din povesti!!!

  18. nu-s ciuperci. si nici nu au efecte ciupercogene :))

  19. Nu`sh ce’s alea. Si nici nu cred ca se mananca :D

  20. Shmeny, iti multumim ca ne-ai pus in blogroll. Noi te citim de mult, da nu am indraznit sa te deranjam, mai ales ca tu le zici asa frumos…..

  21. 3fmi,
    v-am descoperit. si mi-a placut. placerea este, deci, de partea mea.

  22. Lăsînd gluma la o parte, eu tot nu ştiu ce-s alea roşcove. Cu prima ocazie va trebui să îmi arăţi! (pentru orice eventualitate, să ai în geantă cîteva în fiecare zi)

  23. Cosmine,
    roscova vine toamna. Poate atunci revin si eu la serviciu! :))

  24. E genial!
    Bine ca eu nu ar trebui sa ma amuz, caci pana nu am citit postul, nu aveam idee ce sunt. Imi inchipuiam ca sunt un fel de castane, mai moi, care nu au nevoie de coacere :))
    Ce e trist e ca nu imi amintesc sa fi vazut vreodata vreun exemplar…

  25. mira,
    si tu, brutus? va duc in parc, zau, la toamna… :))

  26. Nu-i nimic. La toamnă îţi faci provizii. :)

  27. aleinad

    sunt bune roscovele.cand eram mica mancam fiindca se gaseau multi roscovi.acum am vazut unul si m-am bucurat ca mai exista si nu au disparut de tot. au un suc dulce . copacul este plin de tepi si nu te poti urca in el dar toamna,cand sunt coapte roscovele cad singure .

  28. aleinad
    asa descriere mai zic si eu!

  29. horia barloiu

    deci roscova e o fasole tare si dulce,nu???????????????????

  30. horia,
    exact. si care creste pe jos, in parcuri :D

  31. Georgelis

    Alea din poza sunt roscove, cele din Romania sunt inrudite ca aspect al fructului, dar nici o legatura ca gust si oricum sunt necomestibile, roscovele se mananca cu smburi cu tot, de altfel industria farmaceutica si cea alimentara inghit cea mai mare cantitate de roscove. Cand eram copil am incercat si eu sa sug siropul ala, dar,…bleah, nu mi-a placut!
    Roscovul este un arbore care nu rezista la o temperatura mai mica de -7 grade celsius, asa ca, daca vreti sa calcati pe roscove adevarate, va trebui s-o tineti spre sud cale de vreo 2000 de Km!
    Daca totusi vreti sa vedeti un copacel de-o schioapa de roscov, sirop de roscove, carobolata (carob=roscova, in engleza) ciocolata din praf de roscove, praf de roscove, inlocuitor de cacao, si chiar roscove fructe pe care le distribui prin toata tara, cautati-ma pe net.
    Adresa pe facebook: Georgelis Je-moi
    Adresa de mail: georgelis333@gmail.com sau tel: 0722444824
    Si mai interesati-va si voi mai copii ce proprieteti de aliment si medicament au, pe wiki, ca de aia v-a dat statul laptopuri si i-paduri (ca la toata lumea)! Oricum, daca vreti mai multe informatii, cautati-ma negresit. Pe mine m-a pasionat subiectul si puteti afla mult mai multe de la mine.

  32. Georgelis

    A, alora pe care calcam cand eram copii, parca le ziceam teci.

  33. Georgelis

    Nici frunzele nu seamana la cei doi arbori. La al nostru au o grupare de frunze asemanatoare cu cea de salcam, unii din ei mai au si niste tepi mari pe crengi, altii, nu, pe cand cea de roscov, are doar 3-4 frunze pe o crenguta.

  34. chelaru petru

    Ce spuneti voi ca este roscova ( acele pastai , mari, de le calci prin parc) nu sunt numaidecat comestibile. Sunt salbatice si li se mai spune Gladiţă. Roscova comestibilă este mai mică, mai cornoasă şi, dacă este comestibilă, es mănâncă.

  35. geanina

    am fost racita, si ptr a scapa de tuse mama mi-a facut un ceai din acele roscove din parcurile nostre. nu stiu daca sunt sau nu comestibile, insa va pot spune ca la mine au avut un efect neasteptat. si ptr ca am vazut ca sunt bune am dat si colegilor. ;) acum…daca stie cineva sigur daca pot avea efecte negative, rog sa ne informeze, altfel vor fi multi cei ce vor ajunge la spital ….. din cauze necunoscute… :D multumesc anticipat

  36. elena

    am fost pe malul Calnistei in satul Prunaru erau roscovi salbatici plini cu teci destul de lungi,am mancat din partea mai cleioasa si pot spune ca dupa 3-4 bucati m-am dat seama ce delicioase sunt.Mi-a trecut un gand ca poate o sa-mi fie rau dar n-am avut nimic .Cand am revenit am luat o sacosa plina si le-am folosit la ceai.

  37. constantuin

    pana la urma sunt sau nu comestibile tecile din parcuri? e cineva documentat si profesionist pe aici sau doar promoteri de roscove sa faca afaceri? am gasit urmatoarele date despre gladita si scrie acolo sa tecile sunt comestibile http://apiardeal.ro/forum-discutii/index.php?topic=2514.0
    asa ca astept si eu un raspuns profesionist pentru ca pot colecta astfel de teci sa-mi prepar diverse…dar parerile difera…

  38. Pingback: Ce mi s-a intamplat azi. Colectie de povestiri, intamplari educative – chestiute din viata unui roman bucurestean interesat de binele Romaniei. Cum sa faci fapte bune (edu) | CE-I CU NOI? – un blog educativ despre comportamentul uman

  39. Pingback: Ce mi s-a intamplat azi. Colectie de povestiri, intamplari educative – chestiute din viata unui roman bucurestean interesat de binele Romaniei. Cum sa faci fapte bune | Lupul Dacic

Lasă un răspuns

