First!

Olga, fie-mea. Nascuta cu nici 6 luni in urma.

Presupun ca ea, saracuta, crede ca a nimerit printre niste copii mai mari.

Replica la taica-sau, exasperat intr-o frumoasa zi de sambata de chiotele plangacioase ale plodului, dar rostita pe un ton blajin: „Tatutule, tu cand pleci in tabara?” Deci, cam asta e perceptia. Reciproca. Noi o vedem mai mare, ea ne vede mai mici. Sper sa iasa ceva din chestia asta.

Si acum o sa va explic de ce cred eu ca primii nascuti sunt avantajati in fata fratilor lor mai mici, chiar daca impresia generala este inversa.

1. Sunt mai liberi. Intr-adevar, poate nu le sufla nimic in fund cu atata intensitate. Dar cand parintii sunt ocupati cu sora mai mica, sa zicem, tu, ca frate mai mare, ai tot timpul din lume sa sterpelesti dulciuri. Asta la 6-7 ani. La 15-16, cand ea invata si nu e lasata afara pentru simplul motiv ca e fata, fratele mai mare joaca tontoroiul pe la club, ca oricum nu-i mai tine nimeni contul. Un copil adolescent sau semiadolescent e deja prea mult!

2. Mostenirea se duce la primogenitura :)). Aceasta regula de sorginte regala nu vorbeste aberatii. Pai, ai doi copii. Sau trei. Primul face 18-20 de ani. Vrea sa-ti vina acasa cu baieti/fete, se imbata, invata noaptea, nu invata deloc, da exemplu negativ alora mici. Pai nu e simplu sa scoti banii de la CEC sau/si sa faci un credit si sa-i cumperi golanului macar o garsoniera? De unde sa le faca in sac urmatorilor, care, data fiind varsta, continua sa locuiasca in acelasi loc cu voi, parintii lor.

3. Din aceste motive, siliti de cronologie, dar si de imprejurari, primii nascuti sunt mai descurcareti, mai putin impiedicati si mai putini dispusi sa le sufle cineva in ciorba. Pe termen scurt, e naspa sa fii Big Brother. Pe termen lung insa e o incantare. Aaaa, plus ca fratele cel mare beneficiaza de cele mai numeroase posturi in pozele cu puta goala pe blanita. Deh, cea dintai minune a fericitilor parinti!

Rad, glumesc, dar dilema e alta. Daca mai fac vreun plod, pe unde il mai scot? Ca am epuizat toate caile. La extrauterina m-au operat ca la cezariana, pe maimuta am nascut-o normal. Niciuna din variante nu mi-a picat bine, ca sa fiu delicata. Iar un frate/sora mi se pare totusi ceva ce merita facut. Ma rog, mai vad eu pana atunci…

10 comentarii

Filed under Uncategorized

10 responses to “First!

  1. did

    si eu cred ca daca cineva tot face un copil, atunci e mai bine sa faca doi😀 e foarte naspa sa fii singur la parinti/e. as imparti acum cu draga inima casa mumei, daca ar mai fi inca unu in familie. sa-l mai streseze si pe el, nu tot pe mine : )) plus sentimentul ala de… fain, ca la o adica ai mereu pe cineva. pe inca cineva.

    dar niciodata nu m-am gandit pe unde sa fie scos urmatorul! bebelusii astia nu prea par a avea liber arbitru, adica nu ies pe unde vor ei : )) s-ar fi simplificat situatia.

    mie mi se pare ca esti o mama faina, deci gaseste o solutie😛

  2. nu o lasa pe micuta singura. are nevoie de companion. noi am fost doo si a fost amuzant, dar sa stii ca nu e chiar ca pe roze cum arati in situatiile de mai sus.

    eu trebuia sa am grija de sora’mea si s-o iau cu mine peste tot, pe la gagicii mei, pe la suetele mele. si apoi eu am plecat ca n-am mai rezistat sa dau explicatii in fiecare noapte cu capu’n buda, deci a ramas ea.

    deci, no liberte, no legalite, no fraternite :)))), dar fa-i un fratios ca sa nu se plictiseasca

  3. Il scoti, il scoti… hai, ca nu s-or fi epuizat ele toate caile…

    In ceea ce priveste momentul aducerii pe lume a copilului numarul 2: eu cred ca mai repede (= la mai scurt timp dupa primul) e mai bine.

    O curiozitate de ordin medical (daca ai chef de confidente de profil…): cand zici (despre extrauterina) „ca la cezariana”, ar fi de inteles ca ai „beneficiat” si de incizie uterina? adica, tehnic vorbind, ca la Olga ar fi fost, de fapt, VBAC?

  4. Mamituni,
    da, exact asa s-a intamplat! VBA”C”. Nu am avut nicio problema.
    ever,
    vezi, macar la un punct am avut dreptate in cazul vostru
    did,
    asa gandesc si eu, precum copil singur ce m-am aflat la ai mei

  5. Uau! Pot sa te declar oficial eroul meu?

    Mai toata suflarea medicala mioritica este ultra-dogmatic anti-VBAC! Cum de le-ai scapat? (ai schimbat medicul, sau ai dat peste careva mai destupat la minte?)

    In conditiile astea iti mai faci tu probleme?

  6. ce e aia vbac?

    si crede-ma, a doua progenitura isi merita tot chinul! adica asa satisfactie nu mi-a fost dat sa traiesc! nu se poate explica in cuvinte, dar trebuie sa vezi cu ochii tai si pe pielea ta ca sa crezi.

    asa ca vbac si asa mai departe, io zic sa te bagi si la nr 3!

  7. Mamituni,
    cica 90 la suta dintre femei pot naste normal dupa cezariana sau operatie de extrauterina. iar doctorita mea este una dintre cele deschise la cap si destepte.
    insa…
    la nasterea naturala eu mi-am facut-o cu mana mea. am vrut sa nasc cu ea si ea urma sa plece. asa ca am cerut nastere vaginala declansata, ceea ce a fost un lucru stupid din partea mea. dupa 12 ore de travaliu in care nu mi s-a intamplat nimic, am nascut ft greu. adica cu forcepsul.
    de-asta acum mi-e frica si de cezariana, si de nastere naturala. desi, daca nu as avea incotro, tot pe cea naturala as alege-o. doar ca nu as mai tine s-o provoc.
    bogdana,
    VBAC=vaginal birth after caesarean
    cred ca merita. si a doua, si a patra. noi avem deocamdata o problema de spatiu. adica doi oameni mari, un copil si o pisica=prea mult pentru doua camere.

  8. Mai ales dacă ăl mai mare este un mic terorist, de nu lasă glăscior de om să adreseze cuvinte de bine plodului proaspăt apărut pe lume. Da, veritabilă încântare, sunt de-acord.
    Oricum ar fi, de la doi în sus. E mult mai distractiv.

  9. soro, io consider ca pentru o viata, un puradel de-asta „atomic” e arhisuficient.
    parerea mea.
    (trecuta prin chist, cezariana si tot tacamul, de asemenea)

Lasă un răspuns

