Tinerete, tinerete!

Mie imi place generatia asta. 16-17 ani, mereu datatori din gura. Mereu mai destepti ca toata lumea, mandrindu-se cu defectele lor. Ca orice adolescenti, de cand lumea.

Azi am fost la liceul Jean Monnet, alaturi de Bogdan Hrib, ca sa promovez Urechile pisicii Olga. Ma asteptam ca 40-50 de liceeni sa ma manance de vie. Sau sa chiuleasca si sa stea la soare.

A fost undeva la mijloc.

Obraznicutul destept. Obraznicutul intentionat. Fata cuminte si cititoare. Fata smecheruta si isteata. Pusi pe glume. Pe misto de noi.

Le zic unde lucrez. Peste 10 minute, unul e dat afara pentru gura prea mare. Il aud de afara: „Si sa stiti ca eu citesc ProSportul”. Imi rade ceva in inima. Incerc sa nu pun zambetul si pe buze, ca sa nu stric autoritatea profesorului. Golanasul a pus insa si intrebari istete: „Ati furat vreodata vreo carte?” si a marturisit sincer: „Eu as citi o carte numai daca as fi in puscarie”. Apoi, chiar inainte sa fie dat afara, si-a manifestat dorinta de a-si scrie autobiografia. Il cheama Andrei. Nu e cititor, dar s-a facut remarcat.

Nu sunt fitosi. Un pusti istet si constient ca e istet zice: „Dar nu toate cartile sunt autobiografice? A dumneavoastra e? V-ati ascuns in spatele pisicii?”

Cand conversatia lancezeste, profesoara ii indeamna: „Hai, intrebati! La ce persoana e scrisa cartea, cate planuri…”

O mana ridicata prompt: „La ce persoana e scrisa cartea?” Rasetele izbucnesc din noi. Intrebarea a fost pusa de alt baiat, genul acela destept, dar nehotarat: sa stau cu tocilarii sau cu golanii?

Unul scrie poezie in germana, o fata scrie proza in engleza.

In timp ce o eleva cu ochelari si care se exprima foarte doct il interogheaza pe Bogdan, pe mine ma ia la rost o alta.

Vrea sa devina jurnalista. M-a intrebat despre meserie, despre ziare, televiziune, despre cine mi-a citit prima data cartea si cine mi-a citit-o apoi si apoi cine mi-a citit-o, iar la final a venit cu o intrebare care m-a lasat cu gura cascata: „Dar mama dumneavoastra ce a spus cand a citit cartea?”

Liceenii de azi nu sunt nici mai prosti, nici mai destepti decat noi. Unii citesc, altii nu. Unii sunt tupeisti, altii nu. Unii fac caterinca, altii nu. Va amintiti de cineva?🙂

Un lucru va mai zic: as lasa bucuroasa cartea si ziarul si scrima ca sa mai fiu o data ca ei.

20 comentarii

Filed under Uncategorized

20 responses to “Tinerete, tinerete!

  1. da, ca bine zici! mi-e dor de perioada aia…

    eram si „golanca” si cuminte si smecheruta si tot asa…

  2. julie

    te las o zi in locul meu!:)dabea astept sa citesc cartea!

  3. Ti-a venit cheful de facut panarma vad eu😀.

  4. gina incerta,
    da, liceenii merita thumbs up
    evergreen,
    ehe, si la tine perioada aia e destul de aproape. imagineaza-ti ce dor imi e mie…
    julie,
    doar o zi? hai macar o saptamana🙂
    VreauUltimulLoc,
    panarama? chiar e un post foarte sincer

  5. nevermore

    da, da! stai sa iasa profa’ din sala. Sa vezi atunci… creaturile satanei!!! Huoo! De la „doamna, doamna”, „dvs” instant la:

    „auzi, nu mai bine mergem noi sa bem o bere?”
    „Da, desigur, mi-ar face o deosebita placere!”
    „Nu, nu… n-ai inteles… NOI mergem sa bem o bere… ”
    „…”

  6. eu, nu.
    nu mi-a placut in liceu. nici macar o zi. nici macar o singura ora.
    si n-am fost slinoasa – acneica – cu ciorapi grosi ca mamaie – fara prieteni – cu dintii strambi si cu respiratia urat mirositoare de care rad toti
    neah, chiar am iesit pe locul 2 la un concurs de miss organizat in clasa a 11 a (din 19 fete, da?).
    dar nu mi-a placut.
    era ca la abator.
    atata cruzime n-am intalnit pana acuma.
    si traiesc totusi intr-o realitate dura. as avea har domnului termeni de comparatie.

  7. Inah,
    dar tu unde ai executat liceul?

  8. Lazar.
    dar nu cred ca are fro importanta.
    orhscum, n-am suferit io prea tare, mi-am vazut de treaba…da’ perioada aia e nenorocire curata. scoate tot ce-i mai rau din omi.
    toti sunt „king of the world” si-i asa o competitie, ce n-ai vazut.

  9. no.45

    Stai s-ajunga Olga la varsta respectiva, sa te vad atunci doborata de admiratie si nostalgie… Iti spun de pe-acum, intre 12 si 17 ani te intrebi de o suta de ori pe zi „cine-i asta si ce-a facut cu copilu’ meu ala dulce si iubitor”. Iti vei dori mai mult decat orice doua zile de liniste in creierii muntilor sau undeva la capatul lumii, cu nimic altceva decat carti si tigari.
    Da’ tot ii iubim. Si da, nu-s nici mai prosti, nici mai urati si nici mai nesimtiti decat eram noi in ochii adultilor de atunci.

  10. vezi, inah, stiam eu de ce n-am vrut lazar🙂 mie mi-a placut la nebunie liceul, m-as intoarce oricand. cu exceptia unor profesori idioti fara pic de simt pedagogic sau intuitie sau orice ar putea avea legatura cu nevoile unui adolescent in fine, partea asta se uita usor, ramane aia frumoasa rau

  11. Inah,
    mie mi-a placut rau de tot. am ramas cu prieteni pe care ii am si acum, ne-am distrat la culme, am avut profi misto.
    no.45,
    cred! adica stiu ce monstrulet eram eu in liceu. nu se intelegea nici sulea cu mine.
    maria coman,
    eu te inteleg perfect. facultatea nu a ajuns nici la jumate in privinta distractiei

  12. dom’le, mie nu mi-a placut perioada in sine.
    „lazar” – ul insa e un loc fabulos.
    profi misto (exceptand-o pe proasta de mate, da’ nu mai conteaza), disciplina, aer fain…iesi destul de „bazat” din liceul ala, sa nu fim farisei.
    daca ar fi sa o iau de la capat, tot lazar as face.
    colegii, asta e. ti-i da al de sus.
    poate am nimerit io intr-un moment astral absolut dement. cine stie….
    si m-a pus dracu de am organizat si intalnirile alea de „dupa 10 ani”…”dupa doojde ani”.
    la 10 ani a fost feroce.
    la 20, s-a mai ameliorat. au imbatranit. li s-au mai tocit caninii. au aparut copiii, grijile, operatiile, obezitatea, calvitia, ehehehe

  13. Pustii tai mi se par adorabili!
    Atat de mult mi-ar placea s-o ard cateva zile cu ei!

  14. nin

    de veneai si la caragiale era marfa rau! fii-mea deja a citit-o, are multe intrebari …

  15. pai la caragiale am ars-o patru ani si inca 8 inainte la scoala 45.
    ce intrebari are?🙂

  16. nin

    pe la carte, o să-i zic, da’ ştii cum sunt aştia, vor să înţeleagă totul, dintr-o dată! (nu c-ar fi ceva rău)

    ete, de exemplu: mă, da’ oana zice de ea? (nu făi, de mâţă, zic eu); mă, da’ chiar în Croaţia; mă da’ Oana a avut accident (nu stiu neică, mâţe lipite pe asfalt am vazut, da Oane nu!)

    astea au fost înainte de a termina de citit; pân’ la urmă cred că şi-a tras partea ei!

  17. la 10 ani mie mi-a zis diriginta-cu care am avut meciuri non stop, plus 2 la purtare, plus, plus, plus- vezi, daca m-am ocupat de tine, ai ajuns cineva. ptiu, drace…..

  18. Hehe, şi eu m-am dixtrat de minune în liceu. Şi ce-am vrut să învăţ am văzut. Şi cât am vrut să hăndrălesc am făcut-o. Şi-am pus întrebări obraznice şi îndrăzneţe şi m-am simţit şi călcată pe cap de un prof anume. Dar una peste alta, a fost o perioadă genială. 13 ani de zile, de când am terminat liceul, am dat meditaţii la engleză şi română şi am păstrat legătura cu noile generaţii. Aşa e, nu-s nici mai proşti nici mai deştepţi ca noi, sunt pur şi simplul la o vârstă ingrată şi fabuloasă în acelaşi timp🙂

Lasă un răspuns

