Indobitocenii

Copilul meu a spus azi mama. Biancai Dragusanu. Nu mie.

***

Acum vreo 2 luni, eu cu Roxana Mica, zguduind-o prin oras, intr-o sambata seara. Nu gaseam loc sa ne asezam sa bem si noi un suc, asa ca luaseram orasul la picior. In pasaj la Universitate, ne abordeaza un baiat. 21-22 de ani maximum. Imbracatel, cu plete ondulate, cu o caciula smechereasca trasa pe cap. Incepe sa turuie urmatoarea poezie in proza: „Am ramas fara combustibil la motor, nu mai am bani, sunt din Brasov, daca imi dati 50 RON sa ajung si eu acasa ma intorc si va aduc un milion”.

Roxana, care este mult mai tanara si mult mai desteapta decat sunt eu, a dorit, normala, sa-si continue drumul. Tanarul a sesizat ca eu sunt veriga slaba si s-a tot tanguit, pana ce, ca sa nu o mai lungesc, am scos 30 din cei 150 de RON ai mei si ai copilului meu si i-am dat micutului ca sa aiba, pasamite, macar bani de tren pana la Brasov. Este clar cine a fost Tampa in aceasta situatie.

Roxana a zis oarecum voalat ca sunt cam cea mai tampita persoana pe care a intalnit-o in viata ei. Adica a zis ca sunt naiva. Adica m-a intrebat cat i-am dat si daca atat costa o doza. Da’ am linistit-o, i-am explicat ca e mai mult de atat. Si i-am mai explicat ca asa trebuie, sa ajuti, sa-ti sprijini semenii cu motor.

Mai interesant e ca acum, de curand, cand m-am reapucat de scrima, pe cine credeti ca am descoperit printre noii elevi de la sala? Pe baiatul care avea nevoie de bani sa ajunga acasa, la Brasov. Cred ca nu i-au fost suficienti banii si s-a hotarat sa ramana la Capitala, ca de-aci rasare soarele. Si sa vina si la antrenamente, in lipsa de altceva.

Floare-albastra/floare-albastra/Cine este cea mai proasta?

20 comentarii

Filed under Uncategorized

20 responses to “Indobitocenii

  1. Ali

    deci esti varza…. ca de obicei. De ce nu ma mir?!

  2. Ali

    de fapt nu…daca stau sa ma gindesc, gestul conteaza. Gesturile sunt ceea ce ne face diferiti, nu atat pe noi de alte specii, cat pe noi unii de altii. Esenta fiecarui individ devine manifesta in gesturile lui. Sunt mandra de tine Shmen ca inca mai ai la varsta ta, Tampa, puterea de a mai face gesturi. Asta arata ca esti foarte alive. Nu dau doi bani pe tinerele sperante moarte in fasa, adaptate societatii minunate in care traim, selfprotected… Si ce? E o virtute in a ne baga in carapace si in a deveni insensibi doar pentru ca unii profita? Open mind inseamna si open heart. Si la urma urmei cu cat suntem mai deschisi si mai naivi cu atat ne protejam mai usor necomplicindu-ne existenta sa ne mintim ca suntem buni intr-o lume ne-buna.
    Si apoi baiatul asta „cu caciula pe’o ureche” e un artist, e un creator de gesturi nobile, e un mod placut de a scoate la iveala din sufletele noastre meschine, momente de umanitate. E rau oare?
    Ce coincidenta fericita sa-l reintilnesti intr-un mediu atat de prietenos tie. Poti sa-l provoci la o lectie de spada si sa-i pui creierii in pas alergator in varful „sulitei” tale… Ar fi un gest de noblece ce mama masii. Ai descoperii ca dincolo de gesturi este un altfel de om. Poti sa incerci. Daca nu, poate descoperi ca instinctul te conduce spre un alt gest de usurare ca de exemplu sa-l saluti cind treci pe linga el…
    Cauta-te, cauta-te Shmen… poate te gasesti pana la urma, nu esti prea departe de cea ce esti.
    hA

  3. te iubesc.
    si cred ca esti draguta
    si ca ai baut ceva
    dar tot te iubesc
    si da, sunt foarte nobila. nobila ca trebuia sa traiesc in alt secol. ca si tine de altfel

  4. alino, lasa-ne cu im presia ca dormi pe tine, ca stie toata lumea ca nu e asa. frate, nu am auzit pe nimeni sa dea 300 de mii. eu daca-i dadeam 300 de mii uneia pentru ca avea caciula pusa nu stiu cum… pana la urma stii care e treaba? NU SE DAU 300 DE MII LA CERSETORI! DIN PRINCIPIU. plus ca l-am vazut in poze si omu’ nu face 300 de mii cu tot cu mototr si carcasa. de 300 de mii stii cata bere beau eu sau cat manaca batranul de la intrarea mall-ului din vitan? gramezi. muie strengarii care cer si si primesc! MUIE AM ZIS! am cerut si eu in gara la sinaia, da’ aveam 19 ani si imi trebuia vocta. da’ ceream la 30 de oameni ca sa iau un polar amarat, nu unui om ca sa iau un absolut.
    da’ intr-o privinta ai dreptate. e o femeie mai buna decat o sa fiu eu vreodata smecher.

  5. Fiica ta are personalitate🙂
    *
    Eu, lately, am devenit mai tupeista si ma gandeam ca tare bine ar fi sa ii zici colegului de scrima cateva vorbe de dulce🙂
    Cred ca frumos ar fi sa iti ceara scuze si sa iti inapoieze banii, cu dobanda🙂

  6. nin

    si eu fac la fel! nu am dat chiar trei sute odata, dar de obicei dau mai mult decat imi ramane mie in portofel! :))

  7. nin

    a, ca sa fiu un pic in ton cu ce zice jim: la copii as da chiar daca mi-ar spune in fata ce cer pentru vocta!🙂

  8. jim,
    lasa suck-up-ul ca nu-mi plac lingusitorii.
    mira,
    intre timp am aflat ca e si de la caminul de copii. ce sa-i mai fac, ce sa-i mai zic?
    nin,
    o sa dormim linistite in Rai. ca la altceva…

  9. Anca

    Daca Olga i-a zis Biancai Dragusanu „mama”, intrebarea e…cui o sa-i spuna „tata”?😀

  10. Anca,
    shhhhh! It’s a secret :))

  11. monica

    Fataaaaa…!🙂
    Si ala, la sala, n-a zis nimic? Si tu, tu nu i-ai bagat o floreta-n dos?

  12. e sabie ignoranto! laura badea era cu floreta. suck up iar, stiu. sictir!

  13. Ba eu am zis mereu ca atunci cand vrei sa faci un gest nobil trebuie sa te si gandesti nitel la el. Adica nu e nobil ca dai repede ceva din rusin sau pentru ca sa zici ba am dat.
    Pe cersetorii astia de cariera nu ii ajuti cu bani, dar nici nu i-as judecat prea aspru. Ideea e sa inveti sa evaluezi mai mult insemnatatea gestului de a da.

  14. lasa bre insemnatatea si cuvintele mari. cand e clar ca omu’ vrea sa faca bani de o bere, da-i, da’ da-i de o bere, nu de o naveta. pana la naveta sa mai munceasca, sa mai ceara, sa se apuce de baut abia pe la 12 noaptea. nu sa iasa pe strase la 9 si la 9 juma’ sa fie postat la terasa cu banii tai.

  15. Fato, stai liniștită, că mai ie una așa proastă ca tine😀 Eu i-am dat unei tinere cu față așa de disperată de îmi venea să o ia și acasă. să-i dau un ceai și ceva de mâncare :))) Cât despre ce a spus Olga, mi-a povestit mama mea ce era să leșină cu mine de mână când i-am spus firesc și bucuroasă TATA!!! unui student la Stomatologie, la Facultate unde lucra și doamna mama. Problema era că studentul era negru, în jur erau zeci de oameni care o știau pe mama, iar asta se întâmpla acu vreo 30 și un pic de ani😀

  16. LiaLia,
    iti dai seama ca plozii spun mama si tata tuturor. e femeia? gata, e mama. are putza? gata, e tata. eu cred ca e ceva profund filosofic si curat in ceea ce graiesc copiii. faptul ca ne futem si ne futem si ne futem pana sa apara ei ii fae inruditi cu toata lumea :))
    am innebunit

  17. Daca il cheama Alex si are ochii verzi e acelasi baiat cu motor caruia i-am dat si eu fro’ 30 de lei acum cateva luni.

    :)))

  18. untiljune

    Eu i-am dat 50 lei unui nene care nu parea cersetor, ca era imbracat bine, da’ dormea pe jos, pe Lipscani. L-am trezit si l-am intrebat ce face acolo, pe caldaram si mi-a raspuns ca habar nu are. Era naucit si zicea ca singurul lucru pe care il are e un carnet de student. Mi l-a aratat. Era poza lui, asa, batran, student la ASE. I-am zis: „Poate vreti niste bani..?”.
    Si i-am dat.

  19. ever si until,
    welcome to the league of extraordinary ladies and gentlemen. o sa primim statuie ecvestra in piata obor

Lasă un răspuns

