United States of Base

Ieri conducatorii au adoptat o lege menita sa instaureze vasalitatea fata de conlocuitorii unguri si pentru voturile UDMR care sa mearga, fara dubiu in aceste vremuri tulburi, la PDL. Astfel puii de dac care poarta nume precum Levente, Janos si Zoltan vor studia istoria si georgrafia Romaniei in limba maghiara!

Ma intreb cand or sa treaca astia legea care sa dicteze ca elevii maghiari sa invete limba romana in limba ungureasca? Ca asta a mai ramas! O sa fie ca tigara fara tutun, ca gratarul fara carne si ca sexul fara pula!

Mai bine scoteau de tot istoria si geografia Romaniei din programa lor. Oricum nu cred ca-i pasioneaza foarte tare. Ca nu le convin cele doua materii. Divergentele serioase dintre povestile celor doua state trebuie invatate fiecare pe limbi diferite. Cearta celebra cine-a-fost-mai-intai-pe-aceste-meleaguri-secuiul-sau-romanul nu se poate purta in Harghita si Covasna pe romaneste.

19 comentarii

Filed under Uncategorized

19 responses to “United States of Base

  1. bogdan

    stii ce e ciudat? ca voi,de la bucuresti observati niste lucruri care se intampla p-aici.
    cand mergi la piata si treci printre tarabe n-auzi decat tesek paroncsialni (poftiti,va rog-sper c-am scris corect-).si daca chiar vezi pe masa o rosie,ridichi,capsuni,etc,taci si treci mai departe,ca nu te poti intelege cu respectivul.
    uite,acum vorbesc foarte serios : in targu-mures,unde locuiesc eu,daca nu stii maghiara la nivel avansat,n-ai nicio sansa sa prinzi un loc de munca.
    si asta se intampla aici,unde ei sunt 36-40 %. asta daca e sa nu-i numaram pe tigani,care se declara si ei unguri.
    de multe ori ma gandesc sa pun bazele unei fabrici de sapun.as avea clienti garla.sau poate….o ferma mare de porci,cum avea ala-n snatch.🙂 ha ha .iti dai seama cam cati fani as avea? cam cati are hitler,p-acolo.🙂

  2. the_kop

    si care-i problema?sa invete,sa vorbeasca ungureste unde vor,cind vor.istorie,geografie?invatati,tata de attila si cimpia panonica cit vreti,stati la palinci si lacrimati la gindul de matei corvin(110 selectii pentru nationala ungariei),laszlo bolloni si gabi szabo.tinut secuiesc?luati-l.transilvania?luati-o.poate-i a voastra.daca nu,o revendicam noi iara peste 100 de ani,bagam sarmisegetusa part2.ungurii,natie simpatica,cu care m-am intilnit intr-un pub mic in south quai pe linga canary wharf…eu cu o romanca cam naspa si 6 studenti magyar simpatici rau,3+3,ele bune rau…am ajuns si la transilvania,am mai ris,da’ au inceput sa sara calul si i-am tavalit pe sub mese,mi- e cam rusine sincer sa fiu.doua chestii esentiale aici.prima:nu revendica de la roman ceea ce nu-i a lui si second,ca se ne bucuram de ildiko,eszter,katalin etc avem nevoie de viza?

  3. eu nu le doresc raul. dar nu pricep de ce trebuie ca politicienii sa faca niste targuri tampite si cu o miza prea mica. cui ii pasa in ce limba studiaza secuii? ca oricum nu invata istoria si georgrafia romaniei. nici in ungureste, nici in romaneste, nici in chinezeste. doar ca astfel de miscari nu se fac. sunt jignitoare pentru majoritate

  4. Geeez, habar nu aveam de legea asta…

    Astia o sa aiba autonomie in curand. Ma jur. Cu dobitocii de la conducere in curand o sa-mi ceara viza sa merg in Covasna. Hai ca m-am enervat!

    ‘tu-le muma-n …

  5. tankistu

    bai…la cum merge treaba in tara, eu as prefera sa ne ia Ungaria cu totul.

  6. bogdan

    oi fi preferand tu,nimic de zis.da’ vino si stai tu cu ei,sa vezi cu cata scarba se uita la tine ca nu stii ungureste.IN TARA TA !!

  7. mie mi se rupe. eu as fi de acord cu regiune secuiasca. fix harghita si covasna. acolo ei sa hotarasca daca si cat vor sa utilizeze limba romana. in restul tarii zero ungureste. nimic. nada.
    asta e tot.

  8. si la cluj, si la targu mures, si la oradea zero ungureste.

    in alta ordine de idei eu am mai facut ceva vacante/concedii prin secuime. acolo unde sunt aproape zero romani chiar a fost mai bine. le ieseau alora saracii ochii din cap chinuindu-se sa imi raspunda in romaneste. eu cred ca cacatul e la sfantu gheorghe si la miercurea ciuc. in rest muntenii aia secui chiar mi s-au parut ok. nicio treaba. primitori si respectuosi.

    treaba se impute doar unde sunt fite. ia un taran de la tara din vaslui, unul din teleorman si unul de prin bistrita. oameni normali la cap, fara ifose regionaliste de smecheri : „buey, eu is smacher da bucaresti!” sau „eu sunt banatean, civilizatie domnule!”, sau „clujul e buricul curateniei”.

    chiar suntem cretini sa punem botul la faze din astea. asta este ca sa abata atentia de la dsk. seful fmi ii zice in direct „base, esti un cretin!” si noi ne dam de ceasul mortii in ce limba injura ianos.

    hai bai …

  9. nafetsio

    am si eu niste probleme de ordin „tehnic” cu anumite persoane de etnie maghiara. asta mi se trage de la o experienta neplacuta patita cu cativa ani in urma. ma duceam si eu cu trenul la niste rude din Oradea si la Miercurea-Ciuc unde stationam mai mult timp (se schimba locomotiva) am coborat si eu sa imi iau ceva de citit de la chioscul din gara. am cerut un rebus si gazeta iar raspunsul a venit promt:
    NEM TU DOM
    e foarte neplacut sa iti spuna un comerciant public din tara ta ca nu te intelege. am inceput insa sa ma obisnuiesc pentru ca se practica si in actuala conducere a tarii😦

  10. Bogdan, cred ca tu cam exagerezi. Nu cred ca in Targu-Mures nu te poti angaja pentru ca nu stii limba maghiara. Si de fapt in piata spun „tesek – poftiti” asa ca sa se inteleaga cu toata lumea. Si in Sfantu Gheorghe eu am auzit vorbind mai mult romana decat maghiara. In Miercurea Ciuc in schimb am dat peste oamenii care nu ma intelegeau, dar a fost chiar problema lor pentru ca ei aveau ceva de vanzare si m-au pierdut de client. Eu am putut sa cumpar si de la cei care doreau/stiau sa vorbeasca si romaneste.
    E chestie de educatie si isi vor da seama ca pana la urma fara sa stie si limba romana nu se vor descurca. Cred ca ei sunt dezavantajati, nu noi, iar masurile astea care nu incurajeaza copiii sa invete romaneste sunt doar in detrimentul lor.

  11. bogdan

    femeilor,oi fi exagerand eu.dar asa,cu exagerarile mele vreau sa va in vit la un sfarsit de saptamana si sa mergem impreuna prin minunata piata de zarzavatur,daca vreti testam si partea cu angajatu’.
    daca am mintit eu,imi asum orice pedeapsa.daca n-am exagerat cu minic,insa,pot sa va ofer un sejur placut de 2-3 zile in tg-mures ? ca loc este ,femei cica sunt,de restu’ m-as ocupa eu.e,ce ziceti,va prindeti?

  12. Bogdan, daca venim noi, TOATE, creste procentul populatiei majoritare🙂 Si am indraznit sa te combat pentru ca merg foarte des in Targu-Mures si am rude acolo care, culmea culmilor, desi sunt romani si nu stiu maghiara (bine, exceptand unele cuvinte total inutile la un interviu de angajare…) au serviciu si reusesc si sa-si cumpere zarzavat din piata. Oricum dupa logica ta vreo 60% din populatia orasului ar trebui sa fie somera…

  13. bogdan

    no binie,acum ce sa mai zic :sah-mat . da’ eu as fi curios cum m-as descurca cu jim,beti-pula,cand ar trebui sa cerem jiros-kenyer….ar fi rasu’ pulii or ba? depinde ce-o intrebi pe oana.
    ca asta si-ar baga pula-n cfr automat.si-apoi sa vezi show.

  14. bre, asa-i pe la noi….mai dai, mai primesti…ce conteaza?
    orishicum, omii aia de p-acolo pana acuma tot in limba aia a lor melodioasa au invatat totul. diriga mea dintr-a 7 a (mare curva, mare betiva) facuse scoala si facultatea la targu mures. ti-erea mai mare mila de ea: nici pana la 10 nu reusea s-o rupa in romana.
    se lasa cu lesin in masa cand tanti rozsi facea mediile.
    deci, e romania. se poate orice.

  15. ca sa nu-ti povestesc despre sora mea vitrega de la satu-mare, da?
    nepotii mei (copkii lu soru-mea vitrega) nici „buna” n-au reusit sa-mi spuie cand ne-am cunoscut.
    au balmajit ceva pe limba aia a lor si au zambit. dupa zambet, am dedus ca-i ceva de bine.
    soru-mea le rupe in romana….da’ sa nu exageram.

  16. bogdan

    oana,fa niste blietele cu nume de echipe(nationale) si las-o pe olga sa faca extragerea. eu pe ehipa aia pariez,sa-mi stea ceasu’.
    p.s. a se vedea ‘dincolo’.

  17. bogdan

    desi are si ea o sampanie pt copii de la mine daca trage spania🙂.

  18. papagigli

    Mie personal chestiunile de ordin etnic imi tulbura organele genitale. Diferentele exista doar in mintea noastra, ca daca ar fi universal valabile, ar veni un cutremur si i-ar stirpi doar pe unguri, sa-i fut. Dupa ce ca avem o viata ridicol de scurta, ne-o futem zilnic cu
    „ma-ta-i curva”
    „ba ma-ta”
    de parca ar conta. Who gives a shit at the end of the day, or at the end of our days? asta ca sa va arat ca stiu si ceva ungureste😀

Lasă un răspuns

