Lepse si tarani

Evergreen m-a lepsuit sa scriu despre cartile copilariei.

In copilarie, eram foarte inteleapta. Am invatat sa citesc la 4 ani jumate si am folosit acest mic avans. Am citit cat am putut. Din pacate, mai mult atunci decat acum. Astfel ca, la 6-7 ani, citeam orice, mai ales carti pe care mintea mea de plod aiurit nu le putea, de fapt, cuprinde. Dar le sorbeam cu atata drag ca ar fi fost si pacat sa nu le citesc.

Pe aripile vantului o citeam la 8 ani, pe closet. Ma fascina si cartoiul ala, JFK, si imi placeau si pozele. Cred ca de acolo mi se trage paranoia, pentru ca in cartea aceea mi s-a aratat pentru prima oara teoria conspiratiei. Pana la aceeasi varsta, Legendele Olimpului erau deja poezie invatata pe dinafara. Mai mult Zeii decat Eroii, dar daca ma ascultai din oricare capitol, nu ma faceam de rusine.

Dar aveam si carti pentru copii. Si printre ele favorita era Diamantul lui Habacuc, de Doina Stoichita. O poveste atat de originala si fascinanta incat as relua-o si acum cu mare drag. Mai aveam o carte de povestiri, ciudata rau, oarecum trista, cu un copil care se transforma in cuc. Si Razbunarea lui Ionut – alt volum si trist, si vesel in acelasi timp.

Poate uit vreuna. Mi-ar parea rau. Leapsa merge la Mira, Jimerino si Roxana.

***

In garsoniera de langa noi s-a mutat un taranoi. Nu am chef de versuri.

E genul ala de manelist tanar si in putere, pentru care cea mai mare realizare este ca se muta cu femeia necuvantatoare si cu soacra-sa intr-o garsoniera din Tei.

A tinut gunoiul molozit zile intregi pe hol, ca sa nu pot sa trec nici cu pasul, cu atat mai putin cu caruciorul.

Iar zilele trecute si-a insemnat teritoriul lipindu-si in fata usii 8 (opt) placi de gresie mov, care intra si in teritoriul meu din fata usii. Gresia e de prost gust, gestul in sine e de prost gust, simtul estetic urla in mine precum lupul in turbare in fata micii opere de arta cu care dau ochii de cateva ori pe zi. A plantat monumentul asa, fara sa intrebe daca ne deranjeaza, fara nimic. Mai lipseste ca, intr-o zi cand vin acasa cu copila, sa ma certe ca de ce calc pe placile lui pretioase de gresie.

Vreau o casa la mare, unde sa ma mut definitiv.

15 comentarii

Filed under Uncategorized

15 responses to “Lepse si tarani

  1. Da, stiu ca citeai cand erai mica, stiu cred ca mai bine decat oricine, poate chiar si decat tine…auzeam in fiecare zi de la bunica-mea „Oana citeste, iar tu freci menta” apoi vorbea la telefon cu mama, cu tata, cu vecinii, cu tot neamul, iar eu recitam in gand refrenul ei preferat „ce, Iulia e ca Oana, aia citeste, asta se uita pe pereti, poate e mai bine sa o dati sa invete o meserie, sigur nu o sa intre la facultate” :)))
    ps. si eu aveam vreo 6 ani :)))

  2. Iulia,🙂 ce draguta si bunica-ta!
    daca te consoleaza cu ceva, in viata mea a patruns apoi matematica. in fata careia m-am simtit total oligopata, care m-a facut knock-out inca din clasa a doua si care m-a facut sa ma simt inutila si tampita.

  3. si-a lipit gresie in fata usii??..
    da’ nu stiu de ce ma mir, ai mei vecini se tund, joaca remi si fac pomeni pe palier..

  4. pisicalenesa,
    da, informatia este corecta🙂

  5. pai bine ma, pana acum ziceai ca eu is taran. na!

  6. heh, nu ai citit si tom sawyer, ca la ce povestesti pe aici s-ar fi potrivit fain… io cu aia mi-am delectat de nenumarate ori pauza de somn de pranz la varste fragede🙂
    btw. gresia se repara cu ulei, indiferent de care…dupa cateva trante, mai ales daca e ditai malacul o sa o scoata :))

  7. Doamne, la maica-mea pe scara, la sapte parca toate familiile (6 la numar) si-au peticit etajul. Sunt nu mai putin de 10 culori si modele de gresia si parca am si-o poza pe undeva…

    Asa ca… nu ma mira absolut deloc gestul noului vecin.

    Cat despre carti. Eu recuperez acum cu o disperare amara.

  8. jimerino,
    nu ne certam cu lumea. noi suntem civilizati. ne varsam umorile pe bloage.
    dush,
    ba da, ba da si tomitza saracul. in rest, apreciez ideea. dar dupa proverbul cu cine sapa groapa altuia… nu am chef sa stau IAR cu piciorul in gips
    ever,
    este pentru prima data cand vad gresie pe palier. se pare ca este o moda mai de mult intemeiata. ce sa zic, nu-s hip!

  9. Achitat leapsa, multumim!🙂
    Amintit de vecin Cracea din Berceni, care si-a pus la intrarea in casa 5 placi de gresie. Doua randuri de cate doua si inca una intr-o parte. Sa iti marturisesc ce ma enerva asimetria asta si cat mi-as fi dorit sa se fi oprit la 4 placi?
    Oh, btw, discutat cu un vecin din Militari, cu alta ocazie, despre pusul chestiilor private in scara blocului si stii cum privea cetateanul problema: o favoarea facuta vecinilor!🙂

  10. mira,
    romanul e culmea. e asa de inventiv in the kitsch area ca te miri ca nu avem si pe strazi floricele de plastic si placi de faianta.

  11. bogdan

    sunt curios de leapsa lu’ jim.

  12. bogdan,
    nu cred ca o s-o faca. o sa zica (viergula) ca e de poponari. nici nu stiu de ce i-am dat-o

  13. jimerino

    pai nu sunt prea multe de zis. va zic aici. cartile copilariei au fost mai mult discuri. primele carti citite au fost habarnam si dupa aia winetou-urile. dupa aia pauza lunga. ma rog, benzi desenate de multe feluri. rahan, pif, tin tin. am mai bagat si o ceva gen ciresarii cu un pusti care cauta ceva prin podul scolii in vacanta de vara, da’ nu mai stiu cum ii zicea si de cine. si vijeliosii. nu mai stiu.

  14. Vreau o casa la mare, unde sa ma mut definitiv.

    Aleluia, maica!😉

    A tinut gunoiul molozit zile intregi pe hol

    3 vecini de-ai mei (na, stand la et. 4, dau de toti pana cobor) macar au, sa-i zicem, bunul-simt sa si-l duca zilnic.

    zilele trecute si-a insemnat teritoriul lipindu-si in fata usii 8 (opt) placi de gresie mov, care intra si in teritoriul meu din fata usii

    Nimic mai simplu! Le dezlipesti („desfaci” cu ciocanul) pe cele care iti incalca teritoriul si, daca maraie obositul, il bagi pe Jimerino la inaintare😀 Eventual, ca sa fii la fel de taranca pe cat e vecinul de vita, suni la politie🙂

  15. Pingback: Casa de nebuni se intoarce realoded « Pariu pe o carte nepublicata

Lasă un răspuns

