Asta merge pentru prietenul Tzone

Daca tot nu am ajuns la ziua lui (pentru ca atat Olga cat si mama ei au bolit tot weekendul), povestea care urmeaza ii este dedicata lui Tzone. El o va aprecia la adevarata valoare, pentru ca impartasim o pasiune oarecum interzisa de normele societatii din zilele noastre. Ma refer la mersul fara incaltari. Da, mie si lui Tzone ne place sa ne spui ca suntem desculti.

Asa, deci, draga Tzone,
sa stii ca ieri mi s-au rupt slapii. Eu vara port numai slapi din aia care se prind intre degetul mare si urmatorul, indiferent ca slapii astia sunt de plaja sau sunt mai elevati. Ieri aveam in picioare unii chiar de plaja, colorati, imi placeau. Dar s-au rupt. S-a rupt fix chestiuta aia mica si importanta care tine slapul unit intre degete. Si am ramas desculta pe undeva prin Salajan, ca ne duceam in familie la strand.

Si am topait desculta, ca ma frigea ca dracii la talpi, pe acolo, pe langa cimitirul ala de langa piata. Si a fost ca o clipa de libertate venita din senin si tare m-am mai bucurat de ea pe trecerea de pietoni, printre masini. Si ma distra faptul ca Jimerino care impingea carutul era putin jenat de toata situatia.

Si am stat, Tzone draga, fara incaltari ore intregi, atat la strand, unde e normal sa stai descult, cat si in drumul de intoarcere catre bunica lui Jimerino, care mi-a dat niste slapi de imprumut.

Imi pare rau ca nu am facut o poza, dar ma imbracasem ieri si in rochie de in peste pantaloni de in, asa ca lipsa papucilor era aproape un must, chiar daca un must afisat pe betoanele din Bucuresti, si nu la mare. Si pe drumul de intoarcere ne-a oprit un batranel s-o admire pe Olga. Si ne-a zis sa mai facem copii, ca ies frumosi. Dar eu cred ca, in realitate, s-a oprit sa ma admire pe mine. Pentru ca am luat orasul la picior de-adevaratelea.

***

Olga s-a ridicat aseara pentru prima data singura in picioare. Sprijinindu-se, of course. Asa ca am mutat salteaua patutului la etajul de jos, ca nu am chef sa-mi sara parleazul.

***

Azi-noapte am visat ca cineva important decisese ca eu trebuie sa devin pilot de vanatoare. Oare se poate?

15 comentarii

Din categoria Uncategorized

15 răspunsuri la „Asta merge pentru prietenul Tzone

  1. Cand eram mai mica visam ca raman desculta prin oras si ca rad oamenii de mine. Ce panica. In Onesti mi-am permis sa fac asta (ani mai tarziu) si m-am plimbat in picioarele goale.

    In Buc mi-e frica de cioburi si bube. Si-s si chioara. Dar e asa frumos ce spui tu aici. Ar trebui sa se faca un eveniment de genul asta 😀

    Felicitari Olgai, si da, este un copil suuuuuper frumos 🙂

  2. Trebuie sa mergi pe bordura 😉 ca e putin mai rece.

  3. ever,
    hai sa facem un flash mob!
    VreauUltimulloc,
    mai ales acolo, in sectorul 3, la domnul primar

  4. da, eu am decis ca tu sa fii pilot de vanatoare. desculta. dar stai linistita ca acceleratia si frana sunt la mana

  5. Gagicele, mă bag și eu la flash mob, că sunt mare amatoare de mers desculță și practic destul de des sportul ăsta, chiar și prin București. Bine, mai des umblu fără chiloți, dar și de papuci mă leapăd ușor :))) Despre ridicatul copilului în picioare … din experiența cu nepoată-mea, pot să-ți spun că s-a terminat dixtracția ta 😀
    Pilot de vânătoare?!? Hmmm…

  6. nin

    hai repede la aviatia de vanatoare pt ca e limita de varsta, la 49 de ani se face trecerea la subsonice, asa ca mai ai destul timp. 🙂

  7. gand la gand. asta am scris pe blog. flash mob de vara cu picioarele goale la fantani. numa’, ne trebe aprobare de la oprescu? or cum sa facem sa nu ne scoata nimeni afara?

    ar trebui sa se stranga bloggerii si sa iesiiiiim apoi la inghetata si nitica bere.

    ce frumos…

    :* suntem 3 deja

  8. nastylicious

    Jimerino jenat? Am trait sa o aud si pe asta 🙂

  9. nu eram jenat, maica, doar ca inaintam cu 1 metru la 5 minute si mi-era sete.

  10. LiaLia
    pai sa ne hotaram cand si unde
    nin
    daca ai sti cata frica am de avioane… super, sub, ne… ma paralizeaza

  11. cata adrenalina ai bagat, bre Shmenozetta.
    de la 16 ani n-am mai mers desculta.
    mi-i frica de cioburi si cuie ca de dracu, parol.
    🙂
    ai, ca daca v-ati ridicat, de-acuma s-a dus de suflet linistea. sa vezi cand s-o tine bine si o incerca sa sara parleazu’. io erea sa cad lata cand l-am gasit pe Pufulan calare pe parleaz. l-am prins la timp. mai vine un moment total, ala cand o lua-o la piciorush. mori si invii de fiecare data cand se impiedica. cu timpul insa te obisnuiesti.
    p.s. chilot de vanatoare?
    fereasca sfantu….

  12. Jim
    frun pronostic , ceva?
    rezerva de bere?
    io am sempozeon in week-end, in delta. da’ nu conteaza. sambata, la 16.00 am treaba. da.

  13. untiljune

    pisico, dupa ce ne bati pe toti la wii, ai voie sa te faci pilot de vanatoare, da!

    Olga mica rulz!

  14. Ana

    Intr-un weekend de vara, acum 2 ani, am dat o fuga in Vama. Cum am ajuns acolo, vineri seara, mi s-au rupt slapii. Cum nici n-aveam foarte multi bani, nici prea mare nevoie de alti slapi (parca da mai bine sa umblii desculta prin Vama, nu?), am petrecut tot weekendul desculta. Inclusiv drumul cu trenul si cel de la gara acasa. In afara faptului ca s-a holbat lumea la mine ca la urs in metrou si pe strada, a fost chiar placut. Nu stiu de ce n-am mai mers in picioarele goale prin oras de atunci, dar cu siguranta vreau sa mai fac asta candva

  15. Ana,
    eu am mai mers o data desculta prin oras, in ploaie, dar asta era de mult, de mult de tot

Lasă un răspuns

