Medicina si cutit

Cred ca am luat-o razna cu Grey’s Anatomy. Cred ca in capul meu ma consider doctor sau ceva asemanator, pentru ca azi am intrebat un echipaj SMURD daca are cumva nevoie de ajutor. Din partea mea. Oare sa ce? Sa scriu o carte despre SMURD? Sunt obosita, am dormit 4 ore.

***

Acum o sa va povestesc cum am vrut sa-l injunghii pe taica-meu, cand eram mai mica. Pentru ca are tot radacini medicale.

Eram in vacanta dintr-a noua spre a zecea. Toti turbatii se pregateau sa se care intr-o tabara la Costinesti, numai eu facusem o frumusete de infectie la degetul mic de la mana stanga. Din cauza rosului de unghii, boala grea pe care am dus-o pana acum vreo 4 ani, cand m-a vindecat Tzone . Eu rosesem unghia, infectia imi rodea degetul. In doua zile se facuse cat un butuc mai mic si tot crestea. Ma tavaleam de durere, dar il ascundeam de ochii alor mei, caci mersul la spital, atunci ca si acum, nu imi provoca decat panica. Numai ca, intr-o dupa-amiaza, taica-meu m-a ginit ca ma intortocheam de durere. Cand a vazut ca aveam un deget de dimensiunile unui copacel ce de-abia asteapta sa fie plantat, s-a luat cu mainile de cap. „Hai la spital”. „NU”. Si m-am baricadat la mine in camera.

Unde aveam cutitul asta…

Vai, ce cutit! Cutit de vanatoare, atat de ascutit si de taios ca te ranea numai daca il priveai. Era stralucitor-stralucitor, avea o lama de vreo 12 centimetri (acum poate gresesc, femeile habar nu au cat e un centimetru). Maner rosu cu niste incrustatii de fildes si cu o dunga subtire de metal. Si o teaca… Vai, ce teaca! De piele intoarsa, facuta special sa fie agatata pe centura. Cutitul asta era comoara mea cea mai de pret.

Asa ca am luat comoara in mana si am inceput sa urlu de nebuna ca daca pune mana cineva pe mine sa ma duca la spital, il voi strapunge. Urlam in bunul stil isteric consacrat, cu geamul larg deschis, ca o victima ce ma gaseam. Si impungeam asa cu cutitul in aer, eram amenintatoare.

Si unde nu a pus taica-meu mana pe mine, cu cutitul meu de vanat ursi cu tot, si unde nu m-a incins cu doua palme peste ochi de am vazut stele verzi. Si mi-a luat arma si m-a dus la spital unde m-a operat un nene doctor care intre timp s-a sinucis. Infectia ajunsese atat de adanc incat imi vedeam osul.

Am supravietuit.

Cutitul in schimb nu. Nu l-am mai vazut niciodata din ziua aceea.

***

Olga a luat-o si ea razna. Am lasat-o azi-noapte la cineva, linistita, crezand ca e vorba tot de copilul meu dragut care doarme noaptea si dimineata se trezeste la 10. Am gasit un monstrulet care s-a sculat la 2 noaptea sa se joace, iar la 6 s-a gandit ea sa se trezeasca definitiv. Constat ca treaba cu dormitul in camera ei e la fel de nasol pe cat pare de ok. S-a obisnuit atat de mult acolo incat nu mai doarme in alta parte.

19 comentarii

Filed under Uncategorized

19 responses to “Medicina si cutit

  1. incep sa ma tem si eu de asta cu dormitul. daca iti poti imagina, doamna nu mai doarme nici cu mine in pat……tre sa o duci la ea si gata. afara nu mai pomenesc, doar masina ce o mai pacaleste.

  2. maria
    nu vreau sa te sperii. dar cam da, copiii foarte cuminti isi dau in petec. si ai nostri au fost foarte cuminti. so, trebuie sa explodeze undeva.

  3. lasa, macar sa explodeze acum, nu la adolescenta🙂

  4. da da dream on, dr. coman

  5. bun venit in clubul cucuvelelor, duamnelor.
    radeati asta iarna de mine …ca se trezea Puf la 3.30.
    sa va vad acuma!
    :))
    p.s. tre sa simti nene ca iesti mama. nu merge orishicum. tre sa suferi, sa ai cearcane, draci, varice, celulita, fire albe, laba gastii, pielea curcii…
    ie-te si la voi: doarme, e cuminte….
    :)))

  6. stai ca inca nu a inceput sa te aia la icre cu probatul rochiilor dimineata cand te grabesti tu la servici. vezi tu cazna.

  7. inah- oare din cauza ta copilul care doarme de la 9 seara la 8 juma dimineata s-a trezit azi noapte in hohote la 2 juma si s-a potolit la 3?

  8. inah,
    nuuuu, acasa olga doarme bustean. daca o duc in deplasare le tine pe doamnele dragute treze. ea vrea doar la ea in pat. nu in alta parte.
    pufu ce face?

  9. Maria,
    necunoscute sunt caile puradeilor..si nimeni nu le da de cap. iti spui io. ca suntem pushlamale. avem 4 ani si doua luni, da?
    si vrem sa ne insuram si sa facem copkii.
    asta ca tot m-a intrebat Shmenozetta de sanatate.
    cand ziceam si io ca ..gata, am scapat, il insor…sa-l slugareasca nevasta, bang, a bagat-o pe aia cu „copkiii”

  10. pai e treaba. sa faca plozi, sa si-i creasca. tu sa treci dupa coafor sa-i saluti, ca o bunica moderna
    shmeny= io n=am experimentat inca dormitul in alte paturi. dar daca nici la mine nu mai doarme ma indoiesc ca altele vor avea succes.

  11. nu-i asa?
    stai blanda. ca tot noi ii crestem si p’aia.
    :))
    iar despre dormit, poci sa va marturisesc ca noi dormim cu el in pat (ca nu se poate altfel). v-am spus ca vrea sa se insoare, a gasit o pitzipoanca de fro 3 anishori, rroma (s-a dus dracu toleranta mea, geaba ma laudam io. linx sunt.). si a sugerat finutz sa vie cu rrroma in apartament. „si cum dormim” (am bagat io interesata de subiect).
    „io cu tine si cu tata si vanessa (donsoara rrroma) cu bunica”.

  12. nu crestem nimic, pe bune…..pai nu ne ajung astia?

  13. crezi tu asta. ii crestem si p’aia, soro.

    am un prieten bun, posesor de fata…si a decretat (traumatizat fiind de nebunelile fetii) :”creste, o insor si p’orma imi fac operatie estetica si fug din tara, sa nu ma gaseasca si sa-mi puie la usa nepotii”🙂

  14. da, e o idee buna. undeva in niste insule. si le trimit poze de pe plaja. cu ochelari de soare si palarie

  15. da, da…speram noi….da’ stii vorba aia.
    am vazut io un docomentar pe discovery (sau pe animal….nevermind). cu mama ghepard. vai steaua ei, cu trei copkiii la baza. niste putori, o exploatau, aia vana ca disperata, de golani nu se prindea nimic. pana intr-o zi cand si-a luat fimeia lumea in cap si a plecat. si s-a dus depaaarte. cam 200 km. si s-au trezit puslamalele in zori, singurei, pixu hrana, nu prindeau nici muste. si ce s-au gandit ei trei „hai dupa mama, ca nu merge asa. crapam de fome”
    si nu-ti spui ca au plecat dupa saraca ma-sa si au gasit-o?
    si beata fimeie era sa lesine cand i-a vazut.
    probabil ca si acuma vaneaza pentru ei.
    deci, s-au mai vazut cazuri.🙂

  16. nu inah. eu refuz sa cred ca se va intampla asta. asta e, sunt in perioada de negare.

  17. eu am o unghie defecta din acelasi motiv, doar ca eu aveam 5 ani. mi-au bagat penicilina-n fund pana mi-a trecut si mama infectiei.

    bai, sa stii ca cu filmele astea cu medicina si eu am senzatia ca stiu mai multe. pana mea, uit ca e fictiune. cum a tusit vreun prieten cum il privesc cu spranceana ridicata si cum il intreb de febra apoi imediat o pastiluta.

    Doamne!
    :*

  18. Der F.

    Faza cu cutitul agitat in aer si usa incuiata ca nu vrei sa te tratezi…sa fiu sincer si direct?…nu-mi imaginam ca poate exista atita dementa la un om aparent rezonabil. Sper ca a fost ceva trecator, but still…
    Bietul taica-tu!

  19. Diana

    Baaai, sunt fan Grey’s! Iubitu’ imi da jos de pe net ultimele episoade (pacat ca acu’ au luat pauza tocmai dupa ultimele episoade very very hot!!). Pentru prima data in viata mea am facut atata pasiune pentru un serial incat mi-am achizitionat si versiunile oficiale, scumpe, ale DVD-urilor, adica alea la care paltesti toate drepturile mamii lor!

Lasă un răspuns

