Companionship

Fie-mea, cand o sa invete ea sa vorbeasca, adica prin 2025, nu o sa invete de la noi. Si nici datorita noua.
O sa invete de la pisica Ira, s-o tina Dumnezeu sanatoasa inca 40 de ani, daca se poate.
Numai cand o vede pe Ira devine vorbareata, pe limba ei de pe planeta Zorg. Rade si boscorodeste si da din maini – pisica o face cu adevarat fericita.
O striga cu o intonatie inalta si foarteeee vesela „Heeeeei, heeeeei”. Si incearca sa-i mai spuna ceva in timp ce pisica nu stie unde s-o taie mai repede, ferindu-se circumspecta de efuziunile Olgutei.
Ira se arata si foarte protectoare. Cand plange Olga din camera ei, este prima la usa. Cand ii facem baie, sta cu noi, ne supravegheaza. De multe ori doarme alaturi de copil somnul de dupa-amiaza. Nu alaturi de copil in pat, ci in aceeasi camera.
Ma bucur din toata inima ca am pastrat pisica asta minunata. Ca nu m-am luat dupa cei care ma „invitau” s-o dau. Apreciez la ea diplomatia. Cum prefera sa plece de langa Olga cand o trage de coada si de urechi, in loc s-o muste sau s-o zgarie. Stiu ca va veni si momentul cand se vor bate, ca nici pisicile nu stau excelent cu rabdarea, dar cred ca Ira ii da Olgai sansa sa mai creasca putin. Acum parca isi da seama ca nu are adversar – un ghindoc fara reflexe formate ca lumea, fara mobilitate, care e hranit cu lingurita de catre mine si care miauna mai tare ca pisica.
Sunt prietene. Probabil asta e prima prietenie din viata Olgutei. Sper s-o guste cat poate ea de bine, mai ales de acum incolo.

17 comentarii

Filed under Uncategorized

17 responses to “Companionship

  1. bogdan

    ceva mai optimista decat in postu’ anterior.e de bine.
    si-mi place ca devii brusc credincioasa cand e vorba de Ira.🙂

  2. bogdan,
    ira e un fel de zeulet. si in postul anterior nu eram pesimista. era o stare doar. melancolia e uneori buna.

  3. mie imi plac la nebunie animalele cu copii :)) pana si natasha e destul de atenta cu smaranda. natasha pe care nu maturitatea o caracterizeaza. si e moarta de frica smarandei cand smaranda e in premergator. cred ca a calcat-o cumva si acu fuge din fata premergatorului ca de dracu

  4. Nu stiu cum s-ar comporta Socrate daca am avea un bebic in familie… nu stiu de ce am senzatia ca l-ar ignora complet si ca probabil ar incerca sa iasa in evidenta (si) mai mult decat de obicei.

    Maica’mea zice mereu ca o sa-l „arunce” daca fac copil. Pe dracu’. Socrate e primul meu copil :))

    Olguta draguta… cine stie ce-o zice ea acolo.

  5. Dadadada, foarte tare! Și pt nepoată-mea Pisa tomberoneza a fost prima prietenă. Făcea Mara ca o focă de fiecare dată când o vedea😀 Când a început să umble pe picioarele ei i-a descoperit pe Oscal nebunu (airedale terrier-ul Oscar) și pe Gasu (mastino-napoletanul de 90 de kg Athos) care leșină de încântare când se duce asta mică la ei. Sunt convinsă că toți copiii care cresc alături de animăluțe sunt mult mai simpatici și mai mișto.

  6. ce fain! …m-a emotianat profund! Eu am facut greseala sa o dau pe Leti cand s-a nascut Vladimir. Acum imi pare rau, pentru ca, asta-i culmea ironiei, ca o revansa, copilul meu e inebunit dupa animalute…

  7. maria,
    la voi o sa fie foarteeee distractiv, mai ales ca smaranda e explodata asa si o sa fie o provocare pentru catel
    ever,
    eu votez cu Socrate! sa ramana Socrate!
    LiaLia,
    daaaa, copiii langa animale sunt foarte tari
    diana,
    bring Leti back!

  8. Oana

    E o tampenie asta cu datul animalului ca faci un copil. Eu am o prietena care si-a crescut fetita cu trei caini in apartament. Fetita are 5 ani acum si e sanatoasa tun. Si ea tot asa a patit, toti ii spuneau pe unde sa-si dea cainii. Dar a decis sa incerce. Si iata ca totul e bine. Sigur, acum, dupa cinci ani, cainele cel batran se mai enerveaza pe copil si-l mai atentioaneaza sa se potoleasca, dar e asa funny😀

  9. evergreen

    Socrate ramane, pleaca copilu’ :)))))))

    Eu am crescut la tara printre animale… si mi se pare foarte tare! E o alta legatura cand esti mic… nu ti-e frica de nimic

    :*

  10. Sper ca si ,,pisugiu” lui fimiu sa fie tot atat de ingaduitor cu mine cand o sa ma cunoasca,asa cum este Ira cu Olga..
    Cat despre postul anterior…ha,ha..eu deja fac focul in camin,aici s-a terminat vara..

  11. Oana,
    eh, pana la urma face fiecare cum crede de cuviinta. eu cred ca un catel sau o pisica il fac pe copil mai afectuos si mai responsabil.
    ever,
    sa stii ca asa ma gandeam si eu cand ma pisau la cap sa dau pisicuta. pleaca, plodule! :))
    scorpio,
    s-a terminat vara😦 ce pacat!

  12. musik pisik

    si totul a plecat de sub roata unei masini de gunoi…

  13. Codru

    e o pisica speciala Ira asta. eu unul prefer cainii. cand oi avea copii, sunt decis sa i cresc in preajma animalelor🙂

  14. Ira, in ipostaza protectoare, este minunata!
    (mitele sunt mai inteligente decat credem)

    Daca Ira e mai distanta, nu se va urca niciodata in patul Olgai. Dar daca se vor intelege bine… peste cativa ani… poate vedem poze cu doua capete pe aceeasi perna – unul zulufat, unul mustacios!

    E bine c-ai putut-o tine. Copiii din casele cu caini pisici chiar cresc altfel. Mai bine.

  15. Mamituni,
    hmmm, eu cred ca Ira este regina prudentei. nu cred ca vor sta pe aceeasi perna niciodata. dar as fi multumita sa se placa si sa se respecte reciproc. am tinut-o ca am vrut mult s-o tin. si da, copiii cu animale in jur cresc mai free. invata unii de la altii.

  16. nevermore

    Extraordinar domne, acuma mi-am dat seama… Deci de-aia sunt eu mai salbateca asa ca am crescut freestyle cu multe animale: porci, vaci, gaini… Si am invatat si multe lucruri de la ele ca doar nu degeaba mi se spune ‘ragai ca vaca’. Desiii, daca ma intrebi pe mine, numai un bou poate sa inteleaga o vaca!😀 Glumesc.
    E bine ca ati pastrat pisica. In alte tari copii sunt obligati la gradinita sa creasca un animal sau sa aiba grija de o planta pt ca ii invata sa fie responsabili si sa iubeasca natura. La noi, in schimb, invata sa puna cainii la bataie ca asa stiu taranii sa se distreze iarna. Ah, ca iara ma-nervez si… si… plang in sinea mea!🙂

Lasă un răspuns

