O saptamana trecuta de la nenorocirea de la lagarul de exterminare Giulesti. Vedeam parintii aia necajiti la televizor, atat de daramati si de traumatizati, nici macar nu intelesesera ce li se intampla. Aproape resemnati. Socati. Nici nu stiu cum, de fapt, ca nu am fost si sper sa nu fiu niciodata in locul lor. Cei ai caror copii au murit. Cei ai caror copii se zbat inca intre viata si moarte trebuie sa traiasca alte stari. Asteptarea aia care te ucide, incet-incet pe dinauntru, care te imunizeaza, care te face neom, care nu te lasa sa dormi. Si cand te lasa sa dormi, te face sa visezi ca nu stii daca odrasla ta moare sau traieste.
Copilul meu traieste. Doarme cu fundul in sus in camera alaturata. La inceputul vietii ei, Olga a locuit o perioada scurta la terapie intensiva, la Polizu. Unde asistentele erau mereu langa copii. A stat in salonul copiilor amarati pentru un motiv mult mai putin grav decat arsuri sau prematuritate. Dar in zilele alea tot ma gandeam ca o pierd.
Acum stiu ca noi am fost norocoase.
Imi pare rau pentru copilasii aceia. Si pentru cei care nu mai sunt, si pentru cei care, printr-un miracol probabil, vor supravietui. Sa intri asa in viata nu e o prajitura. Si pentru parinti imi pare rau. Si nu pot sa cred ca, daca exista un Dumnezeu, el a vrut sa se intample asta.

2 comentarii

Din categoria Uncategorized

2 răspunsuri la „

  1. Cristina Rotariu

    da, si eu am o fetita care a venit pe lume in acel loc si ma gandesc cum oare asa ceva s-a intamplat, tocmai acolo. laudam acel loc inainte, ea a fost foarte bine ingrijita acolo. o clipa nefasta a distrus tot, viata unor copii, a unor parinti si inceputul de viata al altor copii. sa le dea dumnezeu sanatate celor care se lupta acum pentru viata lor si rabdare parintilor. trist si tragic, plang de fiecare data cand citesc despre asta, tocmai datorita faptului ca a mea e sanatoasa si bine.

  2. Cristina,
    sa-ti traiasca fetita. poate o sa invatam toti din tragedia asta

Lasă un răspuns

