Your sincerely, everlasting hateful, ex-student – partea 1

Eu sunt o persoana care tine ranchiuna. Cateva ore, in cel mai bun caz, cateva luni, in cel mai rau.
Exista pe lumea asta insa o persoana pe care o urasc din toata inima, in ciuda trecerii masive a anilor. Si cand spun persoana, credeti-ma ca exagerez. O personific, ca sa nu va dau din prima senzatia ca prea brusc trecem dincolo, in lumea celor cu colti, bale si coada zimtata.
Este diriga mea din scoala generala. Preda matematica. Preda e iarasi o exagerare, pentru ca ea e, cel mai probabil, cauza pentru care am urat aceasta materie si cu emotii am luat note de trecere toata viata.
Daca v-am creat cumva impresia ca era o baba suspecta de Alzheimer, cu mintile tocate de comunism si ura stransa in decursul secolelor fata de loaze, ma scuzati, v-am indus in eroare. Diriga era un demon tanar, in vana, in putere, cu vantul raului suflandu-i in aripile amenintatoare, dar nevazute. Nu cred ca avea 35 de ani cand ne-a preluat pe noi, the doomed ones, in clasa a cincea. Ba chiar as zice ca avea 30. Nu am vazut-o niciodata zambind.
Cand auzeam liftul venind la etajul 1, inainte de ora de mate sau de dirigentie sau de PTAP (:)), ne lipeam cu spatele de banci, cu respiratia taiata. Inainte de oricare alta ora topaiam ca dracii pe culoar, bulucindu-ne cand zaream, de dupa colt, catalogul de la a 5-a A.
In fata unor 30 si ceva de plozi de 11 ani, balaurul isi facea intrarea dand usa de pereti, oprindu-se teatral in cadrul usii si aruncand catalogul, cu o precizie de invidiat, fix in mijlocul catedrei. Daca l-ar fi si deschis din aruncare, chiar ca as fi jurat ca e Nosferatu.
Daca vreunul o zbarcea la tabla sau comenta prin banca, pericolul se anunta asa: „Mai rahat cu ochi, te lipesc cu ochii de tabla!”
In ’90, intr-a opta, ne-a prins un cutremur in timpul tezei la mate. Prima care a fugit din clasa a fost chiar diriga, lasandu-ne sa facem ce ne doream mai mult in acele momente – sa copiem unul de la altul. Cutremurul ala a fost sansa noastra sa absolvim generala.
Cea mai mare bucurie ne-a facut-o cand a ramas gravida cu cel de-al doilea vlastar al raului si a lipsit o gramada de la scoala, lasandu-ne-o ca diriginta pe profa de romana, care stia cu ce se mananca atat materia pe care o preda, cat mai ales bunatatea si legatura afectiva cu copiii.
Si tot la final de clasa a VIII-a a fost o faza de care imi vine sa rad. Lalaiam cu numitele Uca si Alina Ciochina pe culoar si secretara ne-a rugat sa-i caram pe niste trepte niste ghivece mari pentru flori. Fetele au apucat un ghiveci si, evident, cu forta celor 14 ani, l-au scapat, imprastiindu-l in mii de ciobulete chiar in fata cancelariei. Incidentul a ajuns la urechile dirigai, care l-a transformat intr-un motiv de a ne scoate in fata clasei. Ancheta s-a rezumat la mine. „Ce te-a apucat, Dusmanescu, sa iei ghiveciul, nu stii ca ai maini de cacat?” Si alelalte doua radeau, eu ma inrosisem toata intre ras si plans. Si cateva vorbe nerostite: „Lefter si Ciochina, tovarasa, Lefter si Ciochina, nu eu”.
S-a carat imediat dupa ce am terminat generala. Si-a luat odraslele si pe victima de barbatu-sau si au aterizat in Noua Zeelanda. Nici macar o amintire frumoasa nu mi-a lasat si cred ca nimanui din clasa mea.
Ce vreau sa zic, de fapt, este ca plozii tin minte. Eu inca o vad pe femeia aia cu mintea de la 12-13 ani, cu deosebirea ca atunci mi-era realmente frica de ea. Acum doar o dispretuiesc si mi-e necaz ca mi-a mancat 4 ani din viata, 4 ani care ar fi trebuit sa fie marfa, nu de doi lei. Du-te la canguri si mai intoarce-te cand te-o chema Ira!

29 comentarii

Din categoria Uncategorized

29 de răspunsuri la „Your sincerely, everlasting hateful, ex-student – partea 1

  1. nin

    ce te faci daca, intr-un moment de suprema hotarare, te ia Jim pe tine si pe copil si va emigreaza in Noua Zeelanda si acolo dai peste nebuna?

  2. da’ ce dreacu sa caut eu in noua zeelanda, ca eu respect rugby-ul, da’ nu ma atrage prea mult. si la fotbal, saracii, doar cu italia mai se pot bate si ei, da’ cu italia de la CM ma bateam si eu daca eram antrenat semi-temeinic.

  3. nin, ti-a raspuns jim cel categoric. dar, daca m-as intalni cu ea, ca lumea e mica si never say never combinate, as fi pietrificata. as trece pe partea cealalta. nu stiu…

  4. Oana

    Faza asta mi-aduce aminte de profa de romana din liceu. Desi eram profil mate-info, la noi la ore era mai ceva ca la filo, citeam carti si foloseam termeni de care nici aia de la filo nu auzisera. Si dupa ce ca ne citea pe toti ca pe-o carte deschisa (cine-a invatat si cine nu), arata si ca dracu’ (la propriu, nu figurat): roscata, machiata cu o tona de tus negru la ochi, ruj rosu aprins si mai mereu in costumase rosii).
    concluzia e ca la bac la romana scris am luat 9.50 :))

  5. Oana,
    stiam eu ca trezesc fantomele de prin dulapuri 🙂 ce spui tu, in esenta, nu e rau, decat la suprafata. macar ai invatat ceva. noi eram tufa de venetia, in afara de alea 2-3 genii din fiecare clasa.

  6. eu eram la ora de geografie la cutremur :).

  7. cristi,
    invatati geografia aplicat :)) placa tectonica a actionat la timp

  8. Vai,Oana,cand am citit de cutremur mi s-a gainat pielea de….amintiri. :))))))))))))
    Eu tot in a 8a eram in ’90,in timpul unui test la mate,cu directoarea scolii(minunata profa)….scoala veche,de 200 de ani…s-a hatanat de parca o lua Gulliver in palma lui.
    Amintiri nasoale despre diriga,am din timpul liceului,profa de chimie,uh si cah!

  9. ayandari

    si eu le-am urat de moarte pe toate profele mele de mate pe care le-am avut ever.Cred ca materia asta nemernica ii face atat de nenorociti pe unii profi.Cretina aia din generala m-a scos candva la tabla si-mi daduse mama pe un ger naprasnic niste pantaloni grosi si ea mi-a zis ranjind fasolea:” ce draguta ti-a facut ma-ta pantaloni din plapuma si te-a trimis la scoala?” Frate asa i-as fi dat 2 zmetii peste bot scarbei ordinare de numa’.Era chioara si cu ochelari d-aia cur de sticla dar a vazut a dreq „pantalonii mei de plapuma”.Niste jigodii.Despre aia din liceu sa nu mai zic…o curvistina maritata cu un turc care voia sa ne faca pe toate numai matematiciene in conditiile in care la pedagogic faceam mate numai pana in clasa a 10-a inclusiv si in loc sa fie ok ca om ca eram majoritatea viitoare umaniste era dracu’ pe pamant cu cerintele si absurditatile ei.La fel ca si tine, cred cu tarie ca daca azi urasc matematica atat de infocat este datorita idiotilor de profi.

  10. nevermore

    Eu cred ca e o strategie ca de regula pe profesorii de treaba nu prea ii mai tii minte, in schimb pe astia ai dracu’ nu-i uiti niciodata. 🙂
    Problema mea cu profii astia a fost ca nu ma puteam abtine sa nu fac misto de ei. Cu cat erau mai rai cu atat trebuia sa zic eu ceva. Si pana la urma ajungeau sa ma iubeasca toti. Imi ziceau „lu N. ii dau 10… pumni in cap! si 2 in catalog!
    Da’ eu sunt convinsa ca ma iubeau… chiar si atunci cand m-au lasat aproape corigenta la biologie sau cand o chemau pe mama in mod constant la scoala si mama se uita urat la mine si ma spinteca din priviri… Stiu eu ca o faceau pentru ca vroiau s-o cunoasca pe mama, de fapt. Ah, dragutii de ei…

  11. Rodica,
    din liceu am numai amintiri frumoase. nu-mi amintesc sa ne fi terorizat careva
    ayandari,
    mama, ce umilinta! cum sa-i spui asa ceva unui copil? daca nu poti, nu te face profesor, mai ales pentru clasele mici. aia mari macar au tupeul sa-ti dea replica. dar aia mici. vaca dracului!
    nevermore,
    eu ii tin minte si pe cei meseriasi. am avut multi, din fericire. naughty girl!

  12. aaaa, a mea e aia din liceu. o vita

  13. Oana

    eh, stii tu vorba aia …
    „Ani de liceu cu emotii la romana
    Scumpii ani de liceu cand la mate dai de greu”

    numai ca la tine sunt ani de generala, dar sunt sigura ca o sa treci cu vederea.

  14. Am citit cu mare placere, tocmai pentru ca si eu pastrez un astfel de semtiment pentru un profesor din scoala generala.

    O mica erata: sa copiem unul de___ (la) ___altul.

  15. maria,
    da, toti avem un antiprofesor de-asta
    Oana,
    da, exact!
    Virtual Kid,
    multumesc ca mi-ai zis, nu observasem. cred ca e normal sa nu ne placa de toti dascalii. dar pe asta a mea nu o placea nimeni.

  16. alina downunder

    bai, da’ cu cangurii saracii ce ai, huh?? 🙂
    oameni frustrati sunt peste tot, nu cred ca meseria are vreo relevanta (ori materia predata).
    si eu am avut o tona de profesori imbecili, da’ zau ca i-am lasat exact acolo unde le este locul – in trecut.
    in schimb ii tin minte cu drag pe cei care m-au luminat la minte si la suflet. si-s putinei, din pacate.

  17. nin

    lasa jimerino, incercam si eu un scenariu de groaza pentru shmeny si sari tu cu gura 😦

  18. pai atat am gasit si eu de zis, ca discutia despre profesori (care banuiesc ca a si generat postul asta) o avusesem cu o seara inainte, epuizasem subiectul. ideea era ca huidu e imbecil.

  19. ion

    pe mine profu’ de mate de la liceu m-a facut intr-a zecea „viitor puscarias” si am ajuns inginer.intre timp i-a plecat nevasta de acasa si m-am bucurat tare.bun blogu’.

  20. ion,
    multumesc! mai treci pe aici!

  21. Ali

    Sa-mi bag piciorul, toti aveam dirigentie sau ceva cu diriga la ora aia de cutremur maxim. Doar ca Golea era ok, usor comunista dar nu dihanie ca a voastra. Vroia si ea sa stim cine a „era” la ora aia Presedintele Marii Adunari Nationale.
    Hai bagati daca va tine constitutionalul….
    Ha
    Da, intradevar va binecuvintat al de sus si pe voi in ultimul an… Vaum… mare om, mare caracter.

  22. reao. matematica e cea mai misto chestie. limba lui Dumnezeu.

  23. Nauti's

    Interesant e ca suntem nevoiti -toata viata- sa suportam copilariile adultilor.
    Aia care ne fac pe gratis viata grea ar trebui sa repete gradinita.

  24. untiljune

    semnez si io la umanistii oropsiti de o fosila cu bot rosu ca ouale de Pasti, o hoasca batrana si peltica, posesoare a unor orbite diavolesti care-ti ridicau paru’ maciuca… ‘r-ar ea a dracu’ de terorista, ca mi-a mancat tineretile tot liceu’ !!!

    tare post, m-am rostogolit de ras 🙂

  25. untiljune,
    toti avem cate un nemesis d-asta feroce, care ne urmareste prin scoli. da lasa ca au fost buni. macar ii tinem minte

  26. Radu

    Acea teza la matematica a fost cu adevarat sansa unica de care aveam nevoie ca sa pot ulterior sa scap de materialismul dialectic materializat in aceasta Ileana-flacara iadului. Printre randurile tale inchid ochii si revad secunda cu secunda perioade intregi din scoala generala. Ma bucur ca nu sunt singurul. Ma bucur ca inca nu m-am dus de unul singur la nebuni. Nu am probleme de comunicare si folosesc toate functiile limbajului pt a ma face inteles si util celor din jur. Cu toate acestea urasc cu toata fiinta mea o persoana: Ileana Stoenescu, profesoara de matematica, diriginta si alte rahaturi prin organizatii nationale si internationale de pionieri. Am plans din cauza acelei femei mai mult decat in tot restul anilor de viata, si am plans cu durere. Putini adulti isi pot imagina ce forme prinde durerea in sufletul unui copchil tampit de 10 – 14 ani, undeva pe un camp de batalie in care pana si parintii, in prima faza, il lasa singur sa infrunte haosul matematic si conducatorul fortelor raului in contur de profesoara nebuna. Intr-o sedinta cu parintii in clasa a VII-a, nenorocirea bipeda a decretat in fata intregului grup de parinti ca Radu Moldovan (adica EU) este un copil imbecil care nu are in viata nicio sansa. A fost momentul unui declick fericit: momentul in care pe campul de batalie nu am mai fost singur. Din tata, care ma plesnea cu darnicie pt matematica ei cretina, au iesit atunci la bataie toate resursele de lupta ale familiei Moldovan, familie de ardeleni din Cartisoara. Din acel moment nu am mai fost singur. Am putut rasufla usurat macar intre orele ei idioate. Oana te rog frumos sa ma crezi … cand imi aduc aminte de acel cutremur, imi aduc aminte cu bucurie sincera. Si acum, adult fiind, imi sunt dragi toate undele telurice care au plecat din Vrancea catre Zimnicea exact inainte cu un sfert de ora de terminarea unei teze care pana atunci pt mine fusese catastrofica. Am copiat si am luat un mare 7.
    In rest imi doresc cu toata fiinta sa ma stapanesc daca o mai vad vreodata.

  27. Pingback: Razbunarea elevilor are mana lunga | Pariu pe o carte nepublicata

  28. Eu cred ca o sa te stapanesti. 🙂
    Pana la urma, astfel de profesori sunt… jalnici.
    Am avut parte de o astfel de profesoara, Dumnezeu s-o ierte, in clasele I-IV. Faceam toate orele cu ea, va puteti inchipui?

    Rememorand acei ani, cred ca o enervam foarte tare. Pur si simplu, in ciuda varstei inaintate, nu cred ca era pregatita pentru un elev ca mine.
    Invatasem literele de la 3 ani. Stiam sa citesc deja cand am inceput clasa I. Chiar eram bucuroasa ca incep scoala…
    Am primit manualele ca pe o avere pretioasa, cand am ajuns acasa, am citit singura tot Abecedarul. De fapt asta a fost un obicei de care nu m-am dezmintit pana la terminarea liceului: cum primeam manualele, manualul de romana era primul, il terminam in maxim doua zile. Apoi urmau Stiintele Naturii, Geografia si Istoria. 🙂
    Era si normal sa ma plictisesc la ore cand mi se cerea sa citesc frumos „A-na are me-re!”
    Hoasca batrana n-a inteles, n-a avut rabdare… nu stiu…
    Cert e ca din „branza buna in burduf de caine nu ma scotea” si avea mereu grija sa imi prezica ca nu voi realiza nimic in viata…

    Pacat! Astfel de profesori pot face mult rau copiilor… cu cat mai mai mici sunt copiii, cu atat mai mult rau pot face…

    Marcela

  29. Oana, cred ca toti avem „un schelete” didactic prin fundul mintii noastre. Iete insa ca am ajuns sa ma uit serile trecute la niste plozi rasfatati de 12 ani (veneau de la scoala si o „tocau” pe diriginta care le interzisese sa vorbeasca la mobil in timpul orei!) si sa le urez printre dinti sa o aiba macar o saptamana pe Balbeka mea, diriga-profa de biologie.

Lasă un răspuns

