Alunecări – partea 1

In liceu am fost un elev bun. Adica ma pisam pe matematica (la modul ca nu am aflat nici pana acum care era algebra si care era analiza matematica), chimie, fizica si economie. Poate din cauza ca am ignorat de pe atunci economia as fi acum un foarte slab om de afaceri. Adica daca mi-as deschide maine magazin de pasari flamingo, poimaine ar incepe sa ploua cu pasari flamingo.
Invatam la romana, engleza, franceza, spaniola, latina, literatura universala. Mai trageam cu ochiul la biologie, ca era laboratorul misto – cu un cap de cerb lopatar impaiat gata sa te haleasca.
La filosofie nu intelegeam nimic. La psihologie era fain – ca la meci de fotbal. Aveam un prof care ne punea sa facem inferente de-alea „daca p e non q si q e r, ce e r?” Cand rezolvam corect, toata lumea arunca in sus cu caietele si cartile si muream de ras.
Dar chiar si la materiile care imi placeau am avut alunecarile mele.

Alunecare numarul 1

Literatura universala

Citeam tot ce ni se dadea, ba chiar si ceva in plus. Dar in trimestrul 3 din clasa a XII-a mi s-a pus pata ca eu nu am avut niciodata in cariera de elev media 4 la vreo materie. Si m-am decis sa iau 4 la citit. Adica ma ridica profa in picioare – era o tipa super – si zicea: „Oana, Balzac!” „Nu am citit!” „Bine, cu regret iti dau 4!” Mi se parea un supereroism. Am facut la fel cu inca doi si m-am asigurat de media 4. In rest aveam medii bune. 9, 10. fara grija.
Mai tare a fost maica-mea, care a venit in ultimele zile de scoala sa vorbeasca si ea cu diriga. Si i-a aratat diriga catalogul. Mama a facut atac. a intrat in clasa peste mine ca o nebuna despletita si m-a luat in bataia armei de fata cu toti agaricii de colegi. Pana sa-i explic gestul de rebeliune care ma posedase, maica-mea deja ma dezmostenise. La etajul 1, in Caragiale.

Alunecare numarul 1 si 1 bis

Literatura romana

Am luat un 2 la romana ca nu citisem Baltagul. Deloc. Copiasem fisele ca in restul timpului. Profa s-a ginit ca habar nu aveam si m-a intrebat „In ce zi a plecat Vitoria Lipan de acasa sa-l caute pe Nechifor?” E, uite ca nu stiam. Nota 2 direct si obrajii inflacarati din generala s-au reaprins.
Acum stiu in ce zi a plecat Vitoria sa-l caute pe cascatul ala de barbata-sau. Pe 9 martie, picase intr-o joi. Ziua de Mucenici. Nu o sa uit niciodata.
Tot cu profa de romana imparteam un soi de tensiune amestecata cu simpatie. Pe atunci purtam fuste scurte si foarte scurte. Aveam un „guleras” de piele din care cu greu nu se iteau bucile. Si ma ridica femeia in picioare.
– Dusmanescu, sus!
-…
– Fa un pas afara din banca!
Dusmanescu il facea, pas de model orizontalizat.
– Ce e aia de pe tine?
– (cu candoare exagerata, de diavol iesit la atac si prins in defensiva) Fusta, doamna! (Adica nu e evident sau ce?)
– Mama ta te-a vazut cum ai iesit dimineata din casa?
– M-a vazut, doamna.
– Si ce-a zis?
– …
– Aha, nu a zis nimic, nu-i asa? Nu are nimic de spus in fata ta…
– Nu, da’…
– In ce zodie esti?
– Berbec.
– Aaaaa, gata, nu mai spune niciun cuvant. (De parca eu intiasem discutia.) Spiritul de fronda…
Si ma asezam. Si simteam ca doamna Miron ma place mult, mult de tot, pentru ca mai erau fete cu fuste scurte, dar nu toate scriau comentarii la fel de frumoase cum scriam eu🙂.

15 comentarii

Filed under Uncategorized

15 responses to “Alunecări – partea 1

  1. Tink

    …. elev model😆

  2. 🙂 mi-ai adus aminte de anii de liceu si de nazbatiile pe care le faceam…
    Nice post!

  3. Haha, genială aia cu „Berbec” – „Aaaaaa! Nu mai spune nimic!” Mi s-a întâmplat de atâtea ooori :))) Eu nu aveam probleme cu fustele scurte (că nu existau în viața mea :D), dar cu „cerceii” din ace de siguranță și cu jeanșii rupți cam da😀

  4. ambasadoarea

    Adica cum, ce au berbecii?😀

    Eu aveam o maaaare claie de par in cap si mereu ma intreba profa de franceza ce-am cu el, de ce nu-l pieptan?🙂 „Ca-s rebela, de-aia, ce naiba ai de nu pricepi?”

  5. untiljune

    primele mele 2 note din liceu au fost, in ordinea exacta: 2 la Engleza, ca nu invatasem neam, apoi 4 la Logica, din acelasi motiv.

    da zi, domnule, care-i treaba cu Balzac? nu halim francezi?🙂

    tare aia cu Baltagu’. si deci, de fiecare 9 martie iti amintesti de plecarea Vitoriei Lipan dupa barbac’su🙂

    si daca tot iti amintesti atatea aventuri scolaresti, fa-le odata pachet si hai sa le lansam!

  6. ba da, untiljune, ii halesc pe francezi, il si citisem pe balzac, doar ca voiam nota aia de 4 mai mult decat orice pe lume.
    ambassadoren,
    eu aveam doua suvite care imi atarnau pe ochi si le faceam zilni cu ondulatorul. eram asa, gotic-chic, daca imi permiti expresia :))

  7. :))))))))))
    spirit de fronda,ai?eu m-am incapatanat asa la profa de bio(in liceu),care m-a umplut cu 3 de 3,dupa ce aveam 2 de 10 in oral si 10 in teza,pt ca am refuzat sa mai invat…;motivul?am sesizat ca e o tuta si nici oasele corpului uman nu le stie….dar ea ma intreba candida pe mine;eu stiam,ea era cu fisa in fata!

  8. Nauti's

    Ce reper beton este scoala asta, pentru toata lumea … Scoala pe care o recunosti ca scoala si scoala pe care o refuzi.
    O viata publica obligatorie. De acolo provin si amintirile pe care e mai usor sa le faci publice. Liceu, cimitir … Toti eram „berbeci” in liceu.

  9. Rodica,
    elevii sesiseaza imediat incompetenta. copiii sunt experti la a depista cine e mai slab decat ei
    Nauti’s,
    da, toti eram, si unii am ramas si acum.

  10. Sorin

    Miron era cumva profesoara de romana din Caragiale? Am avut-o si eu un an sau doi cred, daca e vorba de aceeasi persoana.

  11. Sorin,
    chiar ea. iti placea?

  12. Madam Miron… Hehe, ce amintiri. Singurul meu regret e ca n-am avut-o profa la clasa mea. Si totusi e bine, ca eram clasa de mate-fizica, iar Miron la romana ar fi fost prea mult. Imbatraneam inainte de vreme.
    Cat despre fronda, ai, ai, ai, ce vremuri faine. Nae la mate si tanti nu-mai-stiu-cum la informatica. Daca taiam bilete eram in topul Capital.
    Cel mai prezent moment de fronda e fata de Foxi. Surprinzator, caci ea a fost prima ‘lady’ pe care am cunoscut-o.
    Si cel mai constant era cu madam Nicolae la psihologie / economie care cand striga catalogul nu avea decat o singura replica ‘da-ti basca jos’. Si nici macar nu se uita la mine cand spunea asta.
    Iar cele mai crunte cu tanti Bosneag la istorie. giiiz, si-acum imi pare rau ca prea saream peste cal.

  13. Boone,
    ai blog, nebunule, te bag in blogroll😀

  14. Am uitat de tanti de limba rusa…
    Acum inteleg de ce arata atat de … proaspata. Daca doar un sfert din orele ei erau la fel de fascinante ca orele de la clasa mea, tare mi-e mila de ea. Cam tarziu, stiu, dar tot ma caiesc in sinea mea.

    Si ultimul episod de fronda (ca sa nu-ti iau vantul din vele) e cand m-am suparat in clasa a cincea pe o profa de mate care mi-a tras o palma. Si mi-am zis ca ar merita sa i-o intorc, dar era asa batrana ca mi s-a parut cam prea mult, asa ca mi-am dat demisia din echipa de olimpiada. Ai, ai, ce sedinte si prelegeri. Si tata la scoala. Ce vremi.

Lasă un răspuns

