Acrofobia

Hai ca nici asta nu e iesita din comun. Inaltimile imi dau o teama disperata. Teama de a nu muri strivita, aruncata, scapata, facuta chisalita undeva pe caldaram, cazuta de undeva de sus. Nu suport sa ma gandesc la oasele mele bucatite unul cate unul sau la chipul meu facut praf.
Teama de inaltime inseamna, in primul rand, teama de blocuri inalte. Mai sus de etajul 3 mi se pare deja prapastie. Partea rea este ca de la etajul 3 in jos am ceea ce se numeste „chemarea abisului”, adica mi se pare atat de jos ca as putea sa sar fara sa patesc nimic. Nu ies pe balcoane, nu ma apropii de ferestre, oricat de marfa ar fi privelistea. Mama sta la 7. Niciodata nu m-am dus la ea pe balcon. Nu stiu cum e.
In plus, nu suport sa vad pe cineva aplecandu-se pe geam sau pe balcon. Mi se pare ca, gata, pana acolo i-a fost. Incep sa strig ca nebuna si sa-l trag inapoi. Pentru mine un om care savureaza o tigara pe balcon la etajul 9 este un cadavru care inca se misca. In momentul in care intra in casa, este salvat. Imaginati-va ce spectacol as face eu in Turnul Eiffel. Daca as urca, adica daca mi-ar da cineva un milion de euro probabil. Ceea ce nu se intampla.
Dar inseamna si frica de a zbura cu avionul. Ca sa nu mai zic de parasuta, parapanta, deltaplan, motodeltaplan, balon cu aer cald… Nu m-as urca in asa ceva. Prefer sa simt pamantul sub picioare. E marca mea de siguranta. Cand trebuie sa zbor, ma pregatesc mental cu o luna inainte cu urmatorul text: „Asta e, candva trebuie sa mori, daca e sa mori acum, asta e, asta e, dar mai bine luai autocarul sau trenul, dar asta e, poate nu cade chiar acum, asta e, pana la urma trebuie sa se termine undeva, de ce nu acum?, in drum spre Amsterdam sau Londra, asta e, daca mori-mori, daca nu, cu atat mai bine, tremuri 2 ore si ai ajuns, asta e, cum ti-o fi norocul”. Minut dupa minut, zborul e un chin, oricate carti as avea la indemana sau oricate pahare de whisky. Nu ma pot gandi decat ca o sa pice. Randurile citite parca numai asta spun, intr-o carte de 200 de pagini: „O sa cada, o sa cada, o sa cada”. Nu am retinut nimic niciodata dintr-o carte citita in avion.
Cand sunt la coada de imbarcare imi vine sa plang. Pentru mine acela e death row-ul. In plus, imi stric ultimele 2-3 zile de vacanta la gandul ca tot cu avionul trebuie sa ma si intorc.

12 comentarii

Din categoria Uncategorized

12 răspunsuri la „Acrofobia

  1. deci, nici daca as fi vrut si nu reuseam sa descriu atat de bine ce simt eu pentru inaltime si avion..cum ai facut-o tu.
    doar cu precizarea ca in avion cand ma urc ma gandesc,,ei la dracu..de o fi sa mor,macar nu mor singura..sunt peste o suta care dau ortul odata cu mine,yessss!”

  2. nevermore

    :))Exista o fobie legata de varcolaci, draci, fantome? da’ de dinti stricati? In fine, eu sunt claustrofoba, nu ma apuca istericalele, dar ma ia cu ameteala cand ma gandesc ca nu e aer. haaaaaaaer!
    Asa… mi-e frica de spatii cu apa multa si inchisa la culoare cum ar fi ecluza de la Cernavoda sau barajul de la Mihailesti. Mi-e frica de microbi. Eu nu pot sa folosesc WCurile verzi din parc. Martor mi-este Dumnezeu ca am incercat dar nu pot. Prefer sa bubui. Sau sa fac in natura, ma rog :”>. Mai sunt si ipohondra, in sensul ca daca vad pe cineva bolnav nu mai pot sa inghit saliva. Da stiu, sunt ciudata :-<.
    Cand eram mica bunica-mea era internata in spital si m-am dus in vizita. La ea in salon, o femeie fusese operata de ceva la ficat si era GALBENA. Galbena-galbena! La dracu' facusem atatea bale in gura ca nici la revedere n-am putut sa mai zic! Si maica-mea si bunica-mea cum zici??!? cum zici?! cum zici??! Cand am deschis gura curgeau balele din mine mai ceva ca din Ciutacu :(((((((. :-< Acum sunt mai bine, ma fortez sa le inghit dar tot mi se pune un nod in gat.

  3. :)))))) Hai că m-ați binedispus! Eu în avion beau cât e drumul de lung. Amestecat: whisky, vin si bere. Și, practic, nu că-mi trece frica de avion, dar nu mai îmi pasă.

    Altfel, eu am alte simptome: mă uit la fețele oamenilor din avion, ca să întrezăresc dacă au fețe de comorienți. De cele mai multe ori nu se potrivesc puzzelului meu morbid și mă liniștesc. Dar câteodată…arată exact așa cum mi-aș imagina o arcă din asta, pe contrasens cu cea a lui Noe: 2 pensionari draguți, un cuplu cu copil mic, afaceristul, 2 tineri îndrăgostiți la primul lor zbor, un grup de prieteni gălăgioși…și noi. 😀

  4. Nauti's

    presupun că un vultur pe un pisc de munte arată de-a dreptul terifiant :))

  5. nin

    aici suntem pe aceeasi lungime! numai ca … in orice copac, oricat de inalt ma sui, ma rog, ma suiam in tinerete, dar daca ma bagi intr-un bloc, mai sus de et. 2, incepe!!!

  6. untiljune

    ba, cu avionu’ n-am treaba 🙂
    nici cu tour eiffel.

    iar acum, ca tot ai pomenit de etaje, mi-am amintit cand am dus-o pe Olga Daria la geamul meu de la et.7, sa-i arat peisaju’ si n-ai fost chiar incantata de aceasta initiativa:))

    a, si stiai ca jumate (cel putin) dintre piloti sunt pisati pe ei de frica inaltimii? n-au treaba in avion, da’ daca-i inviti la o cafeluta pe balconu’ de la 4, i-ai distrus…

  7. da tu de ce inviti hoarde de piloti la cafeluta pe balcon si unde anume stai tu la 4?

  8. Andreea,
    multumesc. aia e belea: there is no such thing as water landing. it is called crash into the ocean.

  9. untiljune

    jim, etaju’ 4 era asa, un exemplu de altitudine maxima pe care o poate digera pe viu 1 pilot, desi, acu’, analizand mai adanc situatia, creca etaju’ 2 e arhisuficient ca sa-i faca sa vomite.
    si nu-i invit ba, ca io nu beau cafea!
    a, da stii cine sta la 4? :))

  10. untiljune

    ba, da’ e corect sa zici „e arhisuficient CA SA ii faca sa …” ?
    nu ma prind acu’ da parca nu-mi suna bine.
    careva stie?

  11. Tiiii, eu nu am urcat in Eiffel :)) cam din aceleasi motive. Am scapat cumva de asta dupa ce am filmat doua zile pe bloc, dar nu suport sa vad oameni atarnati pe geamuri

Lasă un răspuns

