Descoperire stiintifica

Vreau Nobelul pentru medicina aplicata. Sau nobelul. Cu n mic.
Am gasit explicatia pentru deochi.
In sensul ca deochiul nu exista, in ciuda aberatiilor enuntate de babe si mai putin babe, care tin neaparat sa-ti balmajeasca o rugaciune (chiar daca tu esti Antichristul), asa, aproape de tine, sa-ti sufle in gura si sa-ti trimita si cativa scuipati si sa te traga pe maini.
Mai tineti minte starile alea din tinerete, cand abia incepuserati sa participati la petreceri cu muzica multa, bautura si mai multa, oameni si mai multi? Cand va intorceati acasa, va puneati in pat si asteptati sa se linisteasca totul, ca sa puteti dormi? Si cu toate astea nu se linistea nimic? Si retraiati agonizand in miez de noapte muzica in urechi, alcoolul, lumea de parca toate continuau acolo, in dormitorul vostru? Si nu stiati daca dormiti sau sunteti treji si va vajaiau urechile si capul si nu va odihneati?
Eh, eu cred ca asta e deochiul. O supraincarcare.
Asa patesc si copiii cand ii expui la multe lucruri noi – multa lume, galagie, agitatie, culori. Nu le filtreaza pe moment si cand ajung acasa ii bantuie, ii agita, nu ii lasa sa se odihneasca. Asa cum ne bantuiau pe noi party-urile la inceputurile carierelor noastre de party animals. Sa explice cineva celor convinsi ca deochiul exista ca toate astea nu sunt de origine divina, deci nu are cum sa treaca prin ritualuri cu rugaciuni si scuipati. Nu e nicio boala, deci nu poate fi combatuta cu medicamente.
E o stare de nervisori, care dispare treptat, in liniste.

16 comentarii

Din categoria Uncategorized

16 răspunsuri la „Descoperire stiintifica

  1. E un dezechilibru energetic, cumva ritualul ala ajuta. Dar nu se stie exact cum.
    Atunci cand te simti rau, nu cred ca te mai intereseaza prea tare modul de functionare ci efectul.
    Oricum merge si cu o rugaciune nu neaparat descantec, cred ca e nevoie de ceva sa il aduca pe ala care zice intr-o stare de liniste.

  2. rugaciune shmugaciune, eu nu cred in asta. poate ca functioneaza vorbitul incet, mangaierea, tinutul aproape. poti sa-i reciti si codul penal, daca o faci pe o voce placuta, care copilului sa-i placa si care sa-l potoleasca.

  3. se numeste mahmureala. rugaciunea functioneaza. daca in timp ce ala/aia recita rugaciunea tu bagi 8 litri de apa. pentru inceput, la tatal nostru. bine ar fi sa bage dupa aia si crezul si luceafarul, timp in care tu sa mai bagi 12 litri de apa, diluata cu un pumn de algocalmin, aspirine si ce mai ai prin casa si nu-i foloseste copilului emo. deci mainile jos de pe distonocalm.

  4. nu e mahmureala, ma, ce ai? mahmureala e dupa ce dormi si te trezesti. starea pe care o descriu eu se petrece inainte de a adormi.

  5. mydanii

    Oana, aici nu stiu ce sa spun. imi aduc aminte cum intr-o zi, iesind de la mega image ne-a acostat o tigancusa de vreo doispe ani, care s-a uitat luuuung si ciudat la fii-mea dupa care a zis ” Vai ce bucle frumoase ai”. La nici zece minute, din senin lui fii-mea i s-a facut rau, dar atat de rau incat abia se mai tinea pe picioare. Frigea si plangea ca o doare capul si ca nu si-l maipoate tine drept. eh, dupa doua tatal nostru (si fara nici un scuipat sau alte chestii din astea) i-a trecut ca prin minune. acum zi-mi si tu ce s-a intamplat atunci, ca pentru mine e clar ca tigancusa aia a supraincarcat-o pe fii-mea cu o energie negativa, foarte negativa, si ca doua rugaciuni au avut exact efectul pe care ar fi trebuit sa il aibe.

    asa ca ma poti bodogani,eu cred in deochi, in persoane care iti transmit stari negative dar mai ales in puterea unei rugaciuni

  6. eu sunt curios de ce anume tigancusa aia mica avea o „energie negativa”. ca era un copil, deci teoretic nu era nimic profund rau in ea, sau alte explicatii de genul asta.

  7. mydanii,
    da, se produc rasturnari de energie. dar tot nu sunt convinsa ca ti le produce cineva cu o vorba sau o privire. si am si zis ca am convingerea ca daca vorbesti frumos si calm si linistitor cu copilasul el se calmeaza si se echilibreaza.
    cu toate astea… am un dubiu cand vine vorba de complimentele nesincere sau venite din invidie. stii, cand iti spune cineva „vai, ce cizme frumoase ai”. si peste 10 minute iti torni cafeaua peste ele. mai degraba acolo e ceva

  8. nevermore

    Nu le aveti cu deochiul maica… Deochiul nu e ‘Tatal nostru’, e un blestem… Nu prea stiu eu asa da’ e ceva cu: ‘de e femeie, sa i se umfle tatele, sa-i curga laptele, de e barbat, sa-i crape coaiele…’ scuze, da’ asta nu se invata, se fura, iar eu numai partile obscene am reusit sa le retin. 😀
    Eu cred si nu cred. Cred pt ca s-a intamplat sa ma doara capul si sa nu-mi treaca decat cu rugaciuni si nu cred pt ca ar insemna ca persoana care face vraji (ca si asta tot o vraja e) are putere mai mare decat Dumnezeu, ceea ce contravine credintei mele.

  9. pai eu stiu de ce avea energie negativa? intreab-o pe ea :)))

    oana, am avut doar tangential legatura cu subiectul, dar crede-ma, ca se pot face extrem de multe si mai ales extrem de mult rau chiar si cu o simpla privire. iar persoana respectiva nici nu trebuie sa fie neaparat antrenata sa faca asta

    PS: io’s mydanii, nu stiu de ce ma conectez cu useru’ ala…

  10. ceea ce ma surprinde in legatura cu deochiul asta este ca nu e numai in cultura noastra, populara sau ba. si la neamurile vorbitoare de engleza exista evil-eye. nu stiu daca ei il combat tot cu rugaciuni. prin extensie, probabil exista si la musulmani, chinezi, indieni.
    ma duc sa ma documentez.
    Bogdana, da da m-am prins ca parca am mai vazut semnatura asta la tine

  11. da, m-am documentat. e peste tot, de la egiptenii vechi la romani, din America latina la iudei. ei il contraareaza mai mult cu talismane. Vezi ochiul la musulmani, funda rosie, simboluri legate de cerc.
    Interesant
    http://en.wikipedia.org/wiki/Evil_eye

  12. Nauti's

    Deochiul şi celelalte chestii „evil paranormal” există, fără îndoială.
    E adevărat că ele se prind mai greu de sceptici; oamenii ăştia sunt nişte încuiaţi în casă şi nu primesc – în consecinţă – duşmani, dar nici prieteni…

  13. Nauti’s
    dar nici dusmani. mie imi ajunge. prietenii mi-i iau din zone care nu au de-a face cu misticismul. sau cu scepticismul.

  14. nevermore..ce tare ai fost…
    eu ma abtin de la comentariu,sunt confuza..trebuie sa-mi ziceti de deochi.

  15. nevermore

    aaa! Scuipa-ma ca ma deochi! Pe frunte asa… 🙂

  16. voi stiti ca toti aia amerindieni si egipteni si moloz bagau iarba si coca si opiu si alte alea in ei pana vedeau dragoni si se urcau pe ei (ca d-aia ii zice „ride the dragon”) si vorbeau cu tot felul de spirite care de fapt erau ditai pietroaiele si asa mai departe si voi fara sa beti macar o tuiculita aveti idei si comportament de oameni antici si sparti, nu? nici nu ma prind daca e admirabil sau ingrijorator.

Lasă un răspuns

