Casper, fantoma cu febra

Hai ca am inregistrat o premiera azi.
Olga aproape lesinata din cauza febrei. Pe la 4. Bag termometrul, fac un soc. 39 grade, conform aberatiilor lui Celsius.
Insfac animalul bolnav, il imbrac, dau fuga cu el la spital, la Emilia Irza.
Unde, surpriza mare, copilul nu are nici pe departe 39. Ci 40,5. PATRUZECI CU CINCI!
Doctorita zice: „Nu plecati pana nu scade febra!”
Si iat-o pe Olga dezabiata la pampers-ul gol si infasurata pana la gat cu un cearceaf cu apa rece. Impachetata. Casper, fantoma bolnava.
Temperatura i-a scazut, dar foarte greu. La 38,8 ne-au dat drumul acasa. Ajunsa acasa, a facut 37,5 instantaneu. Nu-mi explic cum…
Din hemograma a reiesit o bacterie la limita, deci o trecem pe antibiotice. Oricum, bine ca am aflat pontul cu impachetarile cu apa rece, ca pe asta nu o stiam. E buna de tot! Si eficienta!
Cacat! De unde au plozii puterea de a face febra 40 si peste??? Ca eu daca sunt pe punctul de a crapa, mai mult de 38,5 nu dau😀

24 comentarii

Filed under Uncategorized

24 responses to “Casper, fantoma cu febra

  1. ayandari

    vai, saracuta de ea! multa sanatate si bagati antibiotice sa va treaca repede febra asta pacatoasa! pupice

  2. oooof, bietul casper. si cat de rece e apa aia?
    40 a avut si smaranda la rotavirus. adevaraciune.

  3. Cris

    saracutul pui mic. multa sanatate, sa-i treaca repede. stiam faza cu impachetatul si de urgenta dezbracat copilul si scazuta temperatura din camera. am avut si noi un episod de 39,2 de la un rosu in gat, dar 40,5 e super mult. biata de ea, bine ca a trecut.

  4. Io am facut peste 40 de la o infectie renala, ptiu, era sa mor, eram pe genul frisoane ca la electrocutare si nu putut iesit din cada dupa care am aiurat jumate din noapte. Da’ nu eram asa mica… Eram cal batran, aveam vreo 20 de ani…

  5. nu ma gandeam ca si la spital au leacuri babesti de genul cearceaf rece, sosete cu otet si frectii cu aghiazma… traiasca medicina :))
    oricum, multa sanatate domnisoarei speram sa nu mai faca d’astea asa periculoase…

  6. dush,
    pai asta cu apa rece o fi babeasca, dar functioneaza.
    multumim!

  7. Uf, multa sanatate piciulica si sa nu mai faci surprize d-astea:).
    Asta cu cearsafu e lege la febra de 40 din cate stiu eu. E cea mai eficienta si rapida metoda, chit ca nu e foarte „medicala”.

  8. roxana,
    multumim si speram sa nu aveti asa momente. da, ma, eu nu o stiam, acum am invatat-o.

  9. Io am facut odata 40.3 si m-am trezit dupa trei zile la spital (la mine in oras)cu mama la cap (cand picasem pe strada eram la faculta in alt oras, cred ca s-au intamplat multe in alea trei zile, dar nu mi-au spus…)
    In schimb, am stat si mi-am studiat copilul cel mare cu 40.6 o saptamana (7 zile) intreaga. Orice au facut doctorii nu i-a scazut. N-a mancat absolut nimic in saptamana aia. A baut doar lapte si atat (avea un an jumate). Si aia nu s-au impacientat, inca ma linisteau pe mine care faceam ca toti dracii de pe lume. Si pana la urma, pentru ca toate analizele i-au iesit perfect, i-au dat antibiotice – just in case. Nu stiu daca de la alea sau ce a fost, pentru ca instantaneu in cateva ore i-a scazut si gata (ori antibioticele isi fac efectul mai greu decat cateva ore, din ce stiu eu). Oricum, am aflat atunci ca nu febra mare e problema la copii, ci cat de repede se instaleaza. Deci poti vedea crize febrile si la 39 daca urca brusc, asa cum poti vedea si copilul aproape in parametri de joaca cu 40.6 (era el ceva mai moale decat de obicei, si am panicat odata cand mi-a dormit de amiaz 5 ore si nu l-am mai putut trezi, dar in rest era surprinzator de fresh). In spital mi-au spus ca lor nu le plac impachetarile in cearsafuri ude (mi-au dat si motive, dar le-am uitat, aveam altele mai importante pe cap atunci), pe noi ne trimiteau periodic sa mai dam o raita pe afara, erau -22 de grade, stateam cateva minute si cand reveneam, copilul era numai bun :-)))) (bine, intr-o ora era inapoi la 40.6 dar asta e alta mancare de peste…).
    In cazuri din astea, am constatat ca cel mai repede isi fac efectul medicamentele pe baza de ibuprofen, nu cele pe acetaminofen (nu ma pricep la cele romanesti, dar substanta activa e aceeasi peste tot), asa ca poti sa tii preventiv in casa.
    Sanatate multa, va pupam!

  10. mydanii

    si acum sunteti mai bine?

  11. Simona,
    mama, o saptamana e foarte mult, saracul baietel. mie mi se pare ca toti plozii fac de-astea nefacute, parca le testeaza cineva rezistenta
    Bogdana,
    da, mult mai bine, multumim. de fapt de ieri de cand am ajuns acasa nu a mai facut deloc temperatura. mai tuseste, mai muceste, astea nu sunt asa de rele. dar temperatura 40,5 mie mi se pare ceva ft mult.

  12. mydanii

    pentru copii nu e ceva iesit din comun. insa fiecare reactioneaza in felul lui. fii-mea intra in convulsii la 39,5, David in schimb e inca destul de comunicativ si linistit la aceeasi temperatura. In schimb la 39,9 (asta a fost maximul all time) a intrat si el intr-o stare din aia legumifera.

    ai grija, si tine-o sub supraveghere, nu te culca pe o ureche.

  13. nuuu, a bagat-o pe antibiotic.
    necazul cu olga e urmatorul. ea de obicei e un copil detasat, nu face decat ce are chef, pare ca nu invata repede…
    dar…
    de cand cu medicamentele i s-a ascutit smecheria.
    nu mai mananca nimic de la mine. ii e teama ca-i pun medicamente. scutura din cap cu putere si inclesteaza gura. aseara cu antibioticul a fost tot circul posibil. azi am pacalit-o cu iaurt amestecat cu antibiotic. este foarte alerta sa nu-i dea altceva decat mancare sau apa. nici in lapte nu se mai increde.
    la fel, cand vede servetel – crede ca o s-o trag de nas sa-i scot mucii.
    la fel cu schimbatul pampersului – crede ca ii bag termometrul.

  14. Sanatate lui Casper!
    Si nervi tari lu’ mama si lu’ tata lu’ Casper. E epuizant sa lupti pentru ingurgitarea medicamentelor…
    Sper sa se faca bine repede si sa nu recidiveze!

  15. of, am fost si noi cam pe-acolo, acum de sarbatori, ocazie cu care am aflat si eu de minunatele impachetari cu prosop ud, efect garantat! iar gura sigilata pt orice, cunoastem de asemena..
    sa va faceti bine!!sanatate casper mic!

  16. bogdan

    ma,io m-am speriat cand am vazut 40,5.sper ca e mai bine.sanatate maxima!

  17. Mamituni,
    multumim. aseara a luat de buna voie medicamentul. sper s-o tina atitudinea.
    Oana,
    tie nu ti se pare ca anul trecut cand erau mici erau mai rezistente? ca eu pana acum, la un an si 4 luni, nu am avut asa ceva cu Olga.
    bogdan,
    iti dai seama ca si eu m-am speriat ca dracii. acum e mai ok, da! multumim si te pupam.

  18. pentru ilinca asta a fost prima raceala! ce-i drept toti copiii pe care-i cunosc erau raciti, nush ce naiba..toti virusati
    in fine, odata cu prosopul umed, i-am pus si niste sosete umede iar dr mea mi-a zis sa nu-i pun nimic umed pe spate, piept si ceafa, practic doar de la brau in jos

  19. Cris

    nici anca nu ia medicamentele. la fel de circumspecta e. dar nici noi nu ne lasam , ta-su o tine eu o apuc de nas sa deschida gura si pac ii bag seringa in gura si gata. in felul asta nu prinde aversitate la mancare, ca initial si noi ii puneam in mancare.

  20. of..multa sanatate olgutei..

  21. ai grija cu antibioticele. mi-a dat si mie mama tone din cauza unei infectii in gat si cand am crescut nu-si mai faceau efectul ale dreacu.

    in fine. nu e despre mine. pupa la Olga si sa se faca bine sa nu ne mai bage in sperieti. unde-i girafa? aia ce pazeste?

    :*

  22. untiljune

    hai ca olga e viteaza. pup si sanatate!

Lasă un răspuns

