Vici!

Da, vici, as in am invins, nu vicii, de-alea care m-au invins si ma inving zilnic ele pe mine.

Am invins la capitolul culinar. De demult, cand copilaria se instala pe umerii mei atlasieni, am decis ca eu nu o sa gatesc nici cu pusca la cap. Anii s-au scurs, copilaria nu s-a dezinstalat, dar asta e cu totul si cu totul alta poveste. Babele din familie, numeroase si sulfuroase, ziceau satisfacute, cu globul de cristal in fata si cu matura zburatoare pitita dupa oala cu ciorba: „Lasa ca te mariti tu si pune barbatu-tau bata pe tine! Cand o veni acasa si o cere mancare, sa vezi cum te faci luntre si punte!”

Poate ca de la asta mi se trage lipsa de apetenta pentru gatit, nah, daca nu m-am maritat…

Pana si fetele de varsta mea stiau ca vor ajunge tot in bucatarie. Erau resemnate si, poate de asta, poate nu, au invatat sa le placa.”E, sa vezi cand te indragostesti, ii gatesti aluia non-stop”. Da, barbatii sunt fierti pe femeile al caror par miroase a cartofi prajiti.

Mda, eu nu am facut niciodata o supa, decat din aia la plic. Nu am facut o mancare. Am ratat doar niste paste, salate, oua, cartofi prajiti. Si gata. Bucataria mea e foarte mica si, daca nu ar fi frigiderul acolo, zau daca as avea chef de claustrofobie.

O sa zici, bine, dar ce mananci? Cine gateste? Si, mai important, cine iti hraneste bietul copilas?

Pai, sa incepem cu mine 😀

La pranz – magazinul Nic. Seara – magazinul Jimerino, cand are chef.

Cine gateste? Pai, Jimerino. Cand are chef. Uneori mama si mama lui Jimerino, care, desigur, ar putea gati mult mai des, dat fiind faptul ca o freaca all day long. Dar le inteleg, probabil nici lor nu le place.

Iar copilului CINEVA tot ii gateste. Mereu apare cate o oala cu supa, ardei umpluti fara gust (de aici deduc ca le face maica-mea, care nu are niciun fel de relatie cu sarea), cate o cratita cu mancare de cartofi. Si aici se gasisera voci care sa insinueze ca, de dragul copilului, o sa petrec cateva zeci de ore saptamanal la aragaz.

Deci nu, nici asta nu a fost! Cu exceptia a cateva legume fierte pentru a comite (caci da, asta e cuvantul, a comite) niste piureuri cand era Olga diversificabila, nu mi s-a intamplat nimic in bucatarie. Adica mi s-a intamplat, dar nu la mine in bucatarie, ca acolo nu incap doi adulti :D.

Poate cand oi fi batrana… Vrajeala! Eu nu am cum sa fiu batrana.

11 comentarii

Din categoria Uncategorized

11 răspunsuri la „Vici!

  1. Mhehe, eu mai fac una alta asa, dar raaaaaar de tot. Imi ies binisor, pur si simplu n-am chef/ mi-e lene. Si da, si eu am fost amenintata cu texte de genul ,,si cand te mariti ce-o sa faci?” Iete ca m-am maritat si nu s-a intamplat nimic. Tot V. gateste (chiar daca nici el nu e chiar un as si o face mai degraba de nevoie decat de placere, apparently are mai multa nevoie si placere decat mine, asa ca el cedeaza). In rest, mai vin mancaruri din alte orase, cum ar fi Pitesti si Busteni (de la mamele din dotare).
    Si se mai papa si la restaurant cand ne simtim bogati.
    Felicitari pentru consecventa! 😀

  2. hmm..eu m-am apucat de gatit de nevoie, dupa destula vreme de stat singura acasa si saturat de mancat mizerii prin restaurante. intre timp am descoperit ca si bucataria internatioanala e misto si asa am cam devenit sclava limbii. daca ceva mi se pare interesant, hop pe aragaz…insa doar cand am chef. nu exista tre sa faci o oala de ciorba. exista doar mi-ar cam fi pofta de „x”. deci consider totusi ca nu-s sclava aragazului si nici n-o sa fiu indiferent daca oi ajunge sa ma marit sau ba…

  3. Ce ma bucur sa aud ca nu sunt singura… Bine, macar la mine eu servesc tuturor placa cu „la noi in casa sotul meu gateste, eu repar ce se strica, mie imi sta mai bine cu surubelnita in mana, lui cu lingura de lemn…” si in general asa e. Am mai avut si bafta colosala ca fiica-mea nu s-a lasat diversificata pe teme clasice, n-a trebuit sa fac nici un piureu de nimic, s-a servit direct din farfuria subsemnatei :-))) Cea mai de rasunet victorie e ca la 36 de ani, cu o foaie pe care mi-a scris soacra-mea notite, am reusit sa fac supa de pui. Si copiii au spus ca e mai buna decat a bunicii. Pentru ca fiind printre singurele lucruri pe care stiu sa le fac, chiar imi dau silinta, probabil. Asa ca odata la 10 zile ma corvodesc cu doua copane si niste verdeatza acolo, si piedestalul e (inca) asigurat :-)))))
    Crezi ca asta ne face mai putin femei, faptul ca suntem in bucatarie afara din elementul personal? Eu una nu cred. Decat ca maica-mea, gatit mult si prost (saraca de ea, avea o abnegatie de sfanta, cand imi aduc aminte cum suporta suturile noastre verbale pentru oala dupa oala de mancare pe care ne venea sa o aruncam pe geam… sau poate ca o facea intentionat?!) mai bine ca mine, odata pe an si carata cu alai prin sat :-)))

  4. da’ de spalatul vaselor nu te scapa nici…. ma rog, te scapa tanti gabi, daca trece pe aici.

  5. Fato, sincere felicitari pentru consecventa. Mie mi-a placut si imi place sa gatesc de pe la 16 ani, dar pe bune de nu inteleg treaba cu neplacerea de a gati. Decat prost si fara chef, mai bine sa faca altii. Eu am o extrem de mare problema cu spalatul vaselor, asa ca sunt foarte fericita ca in tara asta peste tot exista masina de spalat vase. Sa-mi tot faca placere sa ung zeci de castroane si cratiti cand ma apuca talentul 😀

  6. P.S. Am uitat sa mentionez ca mie tocmai datorita talentului culinar mi s-a spus de cand ma stiu: ce bine gatesti, esti buna de maritat! Si cred ca de nervi nu am facut-o pana acum :))

  7. Andrada,
    am tras concluzia ca daca mama e departe, de ex. la pitesti, sansele ca ea sa-ti trimita mancare cu oala sunt mai mari decat daca ar locui, sa zicem, la doua statii de 182 distanta
    dush,
    macar te indeamna cheful. eu nici daca mor de foame nu inventez o friptura
    SimonaG,
    vezi ma, pe tine te salveaza supa aia miraculoasa. eu sunt singura pe lume, fara o reteta-minune
    LiaLia,
    putem sa ne deschidem un restaurant, io spal vase cu placere. pe bune, placere, ma relaxeaza cand nu da chiuveta pe dinafara. e pentru nivelul meu in bucatarie
    jimerino,
    las-o pe mama in pace! 😀

  8. o las. azi avem asa: 3 farfurii, 2 castroane, o halba si maruntis. enjoy! 😀

  9. eu ma duc la scrima, john. sa le spele olga

  10. eu gatesc numai cand am chef… adica de 1-2 ori pe luna. … in rest, traiasca mama si bunica! … ca soacra-mea habar nu am cum gateste, dar nici nu sunt curioasa sa aflu. 😀

  11. Bai, io am gatit cand am stat cu fostul. O perioada… pana mi s-a acrit. Acum mananc fructe, dar gateste maica’mea ;))

    You rule!

Lasă un răspuns

