Peter G.

În tinereţea mea, pe când lucram la ProSport şi în primele luni de Gazeta, în redacţie venea să ne ajute, cu rezultate, un bătrânel simpatic, fost cadru militar, pe numele lui Petre G. Nicolae. În weekend-uri, domnul Nicolae ne livra, pe nişte hîrtiuţe bibilite şi caligrafiate, rezultatele de la volei, polo, handbal. Chiar ne ajuta, că pe vremea aceea trebuia să dăm 1.000 de telefoane ca să aflăm un scor. Bătrânelul mergea de la sală de la sală, vedea şi meciul, nota şi rezultatul. Era mai activ decât noi aia de la birou.

Era mereu spălat, impecabil, la sacou, cămăşi curate, niciodată jegos, împuţit, deşi la vremea aceea avea peste 80 de ani. Vara avea pantaloni scurţi şi şosete până la genunchi. Aş minţi acum dacă aş spune că nu era niţel enervant – toţi bătrânii sunt. Dar chiar ne ajuta. Fostul coleg Berza îl supranumise Peter G.

Şi ne dedica epigrame.

Ne dedica atâtea epigrame, încât colega Mirela, gravidă pe vremea aceea şi mai ţâfnoasă decât de obicei, a zis o dată: „Mamă, ăsta mă face să-l omor pentru o epigramă. Parcă văd titlul din LibertateaL-a ucis pentru că i-a citit o poezioară„. Nu exista Cancan atunci.

Tot Mirela a fost eroina unui alt răzbel cu moşuleţul. Tot gravidă, tot ţâfnoasă. Omul a tras de un scaun până a blocat-o pe femeie, care era să se împiedice şi să se lungească pe carpetă, cu burtă cu tot. Aşa că, fireşte, Mirela a urlat: „Cine pula mea a pus scaunul ăsta aici?” Peter G. a tresărit la auzul cuvântului atât de necazon şi a zis timid „Eu”. „Păi, ce căcat”, a continuat colega mea de care mă desparte acum un perete, dar atunci nu mă despărţea nimic, „vreţi să mă omorâţi?” Noroc că s-a retras Peter G. la un moment dat, că altfel cineva tot omora pe altcineva.

Nu, povestea nu se încheie tragic. L-am văzut pe Peter G. în această dimineaţă, pe la Obor, de braţ, galant, cu doamna lui, nişte bătrânei drepţi, curaţi, îngrijiţi, frumoşi. Zâmbitori, optimişti. Şi mi s-a strâns inima de bucurie că Peter G. trăieşte şi pare destul de sănătos şi fericit.

Hei, Peter G., sper să-ţi aminteşti mereu vremurile când eram amândoi tineri!

Mai voiam sa scriu ceva, dar am uitat ce! 😀

9 comentarii

Din categoria Uncategorized

9 răspunsuri la „Peter G.

  1. constantin

    Long live Peter. G 🙂

  2. tot asa m-am bucurat si eu cand l-am vazut pe proful meu de istorie din generala, ce mi-a dat primul 3 din cariera…alb la vremea aia in par…ca inca e la fel de verde si de serios si hartru ca atunci…

  3. Foarte frumos – multumesc pentru zambetul pe ziua de azi :-)))

  4. Marian

    Ai uitat ce voiai sa scrii pentru ca asa cum tocmai ai zis, nu mai esti tanara :P.
    Poate ai vrut sa povestesti si cand s-a suparat un sofer al redactiei pe noi pentru ca pustiul nou, reporter la „extrafotbal”, adica eu (pentru ei putea sa fie si Lucica, oricum ne confundau pentru ca eram noi, albi, roscati, tunsi scurt – el inca avea par) cand a mers la un meci de handbal la sala Rapid a acceptat sa-l ia cu masina spre redactie si pe Peter G. Acesta ne salutase vesel dintre mosuletii lui vesnici din tribuna visinie si ne intrebase daca-l luam si pe el ca are „ceva bagaj”. Dupa ce am acceptat, a scos cu opinteli de sub tribuna metalica un „bagajoi” ce consta in vreo 5 baxuri de hartie igienica ieftina si roz prinse intre ele cu sarma de cupru. „Ii fac o supriza lu’ nevasta-mea, ca le-am luat ieftin”, ne-a facut el complice cu ochiul si am simtit cum soferul lesina in timp ce fotograful Preda se caca pe el de ras. Cum ati facut si voi, cand soferul a venit sa ma parasca lui Lumi, sefa noastra. :))
    Respect, Peter G.!

  5. chiar ma asteptam sa se termine trist:) bine ca nu..

  6. carla

    cele mai faine amintiri sunt de la inceputuri, always:)
    placut ca o poveste scurta din romania se termina pozitiv, kiss

  7. Peter G poate fi un personaj la fel de bun ca oricare altu’, din cartile alea multe si minunate pe care le comanda intreaga trupa, in frunte cu Lumi. Iar pantalonii lui scurti, de stofa, care incepeau 2 palme mai sus de unde se terminau sosetele, vor ramane o amintire geometrica tare hazoasa.

Lasă un răspuns

