Must proaspat cu furat de copii avem!

Din cele mai vechi timpuri imi era teama de portile inchise. Mai cu seama de cele pe care scria „Aici bors. Intrati direct” sau „Must proaspat” sau „Acadele si pepeni. In curte, pe stanga”. Imi era clar ca sunt toate niste capcane nerusinate, menite sa prinda plozii si sa-i faca disparuti pentru totdeauna. Cand imi zicea matusa-mea: „Du-te si tu si umple sifoanele in curte la nen-tu Costica” ma cacam pe mine de paranoia. Faceam orice in schimb, numai sa nu ma trimita in curti. La magazine da, oricat. In curtile oamenilor nu. Eram sigura ca de vreme ce intrai acolo, ti se stergea orice urma. Nici macar matusa-mea nu ar mai fi tinut minte ca m-a trimis acolo, ce zic eu, nici macar nu ar mai fi tinut minte ca am existat.

In plus, mi se parea ca tot borsul, mustul, pepenii, sifoanele, vata de zahar, braga, plantele medicinale, whatever you imagine, tot ce se vindea asa, clandestin si misterios, sunt mai mult decat spurcate, otravite de-a dreptul. Evident, se adauga aici cu gratie si legenda conform careia tiganii faceau acadelele in oalele de noapte – de parca asta ar fi o trasatura clara a populatiei rrome, fac toti ordonat la oala, nu se pisa prin porumb si pe casele oamenilor.

Imi inchipuiam ca acolo stau numai monstri, oameni fara cap, criminali in serie, care, sub umbrela generoasa a productiei sezoniere de must sau rosii de gradina, de-abia asteapta sa ma hacuiasca. Nu aveau nicio putere  in afara curtilor lor si de-asta era mai bine sa ramai frumos fie in curtea ta, fie pe strada.

Si acum am un sentiment bizar cand intru intr-o curte. Mi se pare ca ascunde povesti. Ca o curte este un spatiu mai intim decat, sa spunem, holul unui apartament de bloc. Papuci de plastic aruncati, o cusca de caine fara locatar in ea, o umbra mai neobisnuita in spatele bucatariei de vara, un copac pe jumatate uscat, un vanticel de primavara la crepuscul.

3 comentarii

Filed under Uncategorized

3 responses to “Must proaspat cu furat de copii avem!

  1. Da, curtea este o lume paralelă, un univers, ar putea să se întindă la infinit…

    La mulţi ani, cu bine !

  2. La atata imaginatie, era semn clar ca la un moment dat o sa te apuci de scris😉

    La multi ani! Un an frumos si bogat dupa imaginatia ta! Sanatate!

    Multumesc ca ai schimbat adresa blogului meu din blogroll.

  3. Eu am o chestie cu podurile🙂
    Multumesc ca mi-ai adus aminte.

Lasă un răspuns

