Nu sunt perfecta

Eu nu sunt mama perfecta. Fac o gramada de lucruri dupa ureche, pentru ca nu cred in carti, linkuri fara numar, retete universale. Nu sunt mama perfecta si de aceea nu stiu decat rareori sa dau oricui solutii fara sa ma indoiesc ca s-ar potrivi.

Nu sunt mama perfecta si, probabil, de aceea ma irita sfaturile si scrierile perfecte. In tonurile modei de azi, sa fii perfecta inseamna multe lucruri, iar eu nu sunt nimic si nu fac nimic din lucrurile alea. Nu-mi port copilul de 2 ani si jumatate si ii dau carne si biscuiti. Ma duc la serviciu pentru ca am nevoie de bani, dar mai ales pentru ca imi place. Si compatimesc pe oricine, femeie sau nu, parinte sau nu, care se duce la munca sau sta acasa fara sa-i placa suta la suta ce face.

Nu sunt mama perfecta, gresesc in fiecare zi si din aceasta cauza nici copilul meu nu este si nu va fi perfect. Dar ma simt atacata, nu, nu atacata, mai degraba sufocata, pe toate caile de imaginea unor mame atat de perfecte incat se crapa oglinzile cand intra ele in incapere. Aerul acela de mater universum mie imi scapa. Ce daca alaptezi si iti porti copilul? Eu ii dau lapte UHT si il pun sa mearga pe jos. Cand oboseste, il iau in brate. Am si eu un sling, il utilizez la nevoie. Este un obiect folositor, pe care o sa-l folosesc insa eu, si nu el pe mine.

Mie mi se pare ca de-aia ne-a dat noua, oamenilor, natura harul mersului de pe varsta de un an. Ca sa mergem. Dinti ca sa mestecam. Suntem fiinte sociale, deci nu o sa fac cu plodul meu home schooling, decat daca se dovedeste vreun geniu neinteles de sistemul care produce tampiti, according to Basescu for president. Din punctul asta de vedere mi se pare ca sunt mult mai apropiata de natura decat cei care isi poarta copiii perfect sanatosi la 5 ani si ii alapteaza exclusiv la 3 ani.

Nu sunt perfecta, cu toate acestea imi asum imperfectiunea mea. Nu sunt ipocrita, da, Olga mai bea uneori suc si mai mananca o ciocolata. Nu cred ca exista parinti rai pentru copiii lor si asta ma face sa dorm bine noaptea. Majoritatea mamelor sunt ok. Dar unele nu sunt ok la gandul ca mai toate sunt ok.

Am zis ca suntem ok, da? Nu perfecte.

 

37 comentarii

Din categoria Uncategorized

37 de răspunsuri la „Nu sunt perfecta

  1. vai, oana, vai….de ce :)))))))))))

  2. sunteti amandoua frumoase. nu trebuie sa fiti perfecte, ci firesti. si eu zic ca sunteti. si mai trebuie sa va fie bine una cu cealalta.

  3. Cum nu exista reteta pentru xxx(pune tu aici o prajitura) perfecta dupa gustul tuturor, nu exista nici retete standard pentru crescut urmasii. Fiecare face ce poate si scapa cum poate. In rest, oricum puradeii sunt atat de independenti in ultima vreme incat po’ sa ai tu si rabdarea sfantului petru ca el oricum ce vrea mananca si ce vrea face…asa ca retetar perfect, nu exista. Snobism si aere si perfectiuni inchipuite, absolut DA.

  4. cristina

    si a mea mai mananca cate o ciocolata, cand chiar nu pot sa o fentez cu altceva. asta e, si eu dorm linistita noaptea. si pe mine ma enerveaza propovaduiri, nu-i dau e-uri, nu-i fac nu-i dreg. poate as incerca sa-i dau totul homemade, desi a mea nu e o mare mancacioasa, dar uneori timpul este mai mult decat limitat. plus de asta nici aerul pe care nu-l respiram nu e atat de pur si bio. hai sa fim seriosi, nu zic sa dam Mc zilnic copiilor, dar un biscuite din comert nu o fi foc.

  5. :)) nu pot sa cred!!! 🙂 Tu, nu esti perfecta??? 🙂 Ce bine! 😉 Nici eu!

    Nu stiu care este cauza acestei scrieri, dar imi place… La fel cum mi-a mai placut un articol citit aseara, scris de o mama de exceptie (adica perfecta) dar care poate sa traiasca si cu gandul ca nu toate celelalte mame procedeaza ca ea… si m-a uns pe suflet cand a vorbit despre „lactiviste” desi ea alapteaza un copil de peste 2 ani….

  6. jimerino

    nu bea, ma, suc. de unde suc? acum bea apa minerala. posibil cu vin, n-am mirosit. si ce vrei sa zici cu carnea? e rau? pai si eu cu cefele ce fac, ca am prajit 3 si eu mai mult de una nu duc, ca am terminat si slanina ramasa de aseara singur, ca olga n-a vrut fara mustar. daca e vorba asa eu te rog sa te indrepti spre casa ca incep sa cred ca nu sunt un tata rau si ma deprim. si eu cand ma deprim beau. si nu pot sa beau singur, deci e intre tine si olga…

  7. Ali

    o mama perfecta tre sa stie sa faca placinta:) ! copilul din mine nu e ft pretentios.

  8. Ali, vrei placinta, ma?

  9. mydanii

    „In tonurile modei de azi, sa fii perfecta inseamna multe lucruri, iar eu nu sunt nimic si nu fac nimic din lucrurile alea. ”

    acuma zau mah, Oana, daca maine colantii portocalii sunt the new Hit, tu te vei imbraca in colanti portocalii? Eu zic ca sa iei ce ti se potriveste din ce vezi in jurul tau. Si atat. Si de ce te raportezi la unul sau la altul si consideri lucrurile lor ca fiind perfecte? Recunosc ca mi-a luat mult, insa am ajuns sa ma raportez doar la mine insami. Si, repet, sa iau din jurul meu ceea ce cred eu ca se potriveste mie si copiilor mei.

    Si nu, sigur nu esti o mama perfecta, la fel cum nici eu nu sunt. Dar asa cum suntem noi, suntem cele mai potrivite mame pentru copiii nostri. Cu sublinierea ca mereu e loc de mai bine, si ca trebuie sa fim deschise si sa acumulam, sa invatam si sa ne schimbam in permanenta. pentru ca, after all, crestem odata cu copiii nostri.

  10. vai, deci un comentariu mai potrivit decat al dlui. jimerino nu se putea:))…

  11. i may not be the perfect mom, but he is for sure the perfect dad

  12. Cvl

    Eu cred ca tu ai ai atins adevarul suprem: ai aflat ca perfectiunea mamiceasca spre care tinzi nu coincide cu perfectiunea aleasa si proclamata de alte mame. Iar asta te face mama perfecta. Pentru Olga.

  13. oano, m-ai uns pe suflet

  14. ah, iar tatal e dumnezeu:)))

  15. O mama

    Eu inteleg ca ai frustrarile tale de mama(reiese din toate interventiile tale, inclusiv pe blogul altora). Sa stii ca e normal, toate avem.

    Dar..fa-ti un bine: Nu mai citi daca nu crezi in linkuri si studii si carti despre parenting. Mie mi-e lehamite de vesnicele tale atacuri, pe motiv ca nu esti mama perfecta, iar altele sunt. A declarat careva cat e de perfefecta?Mai las-o balta! Nu uita ca vesnicul slogan: „Live and let live” e valabil si pt mamele imperpecte.

  16. O mama

    Daca esti o persoana spirituala , cauta si citeste carti despre iertare. O sa vezi ce rau ar putea face ura asta fata de persoane pe care nici macar nu le cunosti .

  17. O mama, dulce mama / prin negura de vremi… glumeam, evident
    o sa imi permit sa rad de aceasta neasumare a identitatii tale. nu ai identitate, nu existi. go walk the dinosaur!

  18. amelia

    Love you 🙂

  19. de departe

    Foarte fain, cred ca se incadreaza mult de tot in ceea ce vreau sa fac si eu, ca…viitor tata. Sunt inspaimantat deja de reactiile atator mamicute de pe net, ofuscate ca nu faci totul cum au scris si zis altii, ci ca faci cum simti, cum crezi ca e bine, avand totusi un bagaj de cunostiinte, de parca tu ca individ, tocmai ai coborat din neanderthal.
    Io sunt cu tine :).

  20. doi tati avem pe aici uraaaa

  21. de departe

    am uitat: io de-abia astept sa-i dau putina bere nefiltrata :). sa se obisnuiasca baiatu’ cu ce e bun in viata :). cred ca pe la 2 ani asa va fi la fix.

  22. :))))) vezi ce zici aici, ca sunt unele care te iau in serios. Bine, nu fetele mele. fetele mele is de gashca

  23. roxana

    da, si dan ma intreaba cand ii poate da bere:)). I-am explicat sa se abtina, ca exista politie pe net..si glumele lui pot fi luate in serios. Apoi te trezesti cu protectia copilului la usa.

    Si Oana, nu mai citi, da? carti, linkuri, prostii..strici ochii. mai bine ia o carticica despre iertare…

  24. nin

    Oana, fetele astea iar vor bataie:)))))

  25. Zu

    😀 niice, iar comentariile, ah, comentariile sunt un deliciu!

  26. Zu, comentariile sunt mai bune ca postul.

  27. constantin

    o lasi sa mearga pe jos ? scandalos de-a dreptu’. ce urmeaza? sa isi mai bagi si mainile in supa, sa faca apa pe jos in toata baia atunci cand o imbaiezi? vai noua in ce lume ne scaldam. vezi poate mai tarziu o sa vrea sa faca si gimnastica sa isi strice genunchii si coloana sau ski sa isi rupa piciorul. si ca veni vorba abia astept sezonul urmator cand copila mea o sa aibe 3 ani jumate 🙂 i-am gasit deja clapari 🙂 … toate bune voua

  28. tatii sunt mai sanatosi la cap ca mamele :)))

  29. Despre copii si alcool eu cred ca e mai bine sa le dam noi sa guste (repet, sa guste, as in sa puna pe limba!) de mici, decat sa fie tentati in afara casei. Deci go for it!

  30. oricum beau toti alcool la botez:))

  31. mara, a mea nu a baut la botez pentru simplul motiv ca nu a existat botez. deocamdata. cred ca o s-o ducem de buna voie si nesilita de nimeni.

  32. cum adica, ma, carti despre iertare? exista carti intregi despre iertare? explica ce e si cum functioneaza, sau ce? nu ajungea pasajul din biblie cu intorsul celuilalt obraz?

  33. jim, nu te agita, ca se simte bagata in seama

  34. Am citit, mi-a placut tare, am rezonat cu tine. Din pacate am uitat sa-ti si spun asta, asa ca m-am intors acum 🙂 Ca norocul, meritau citite toate comentariile :-)))
    Mda. Si eu ca tine, zic ca sunt mama destul de relaxata (nu povestim cum am fost la primul copil, nu se pune. Dar primul meu copil cand era mai mic iesea rau din tipare, asa ca am scuze ca am fost stresata, haha). Acum, ma mai aduce in normalitate taticul personal cand ma intreaba daca sunt sigura ca ce fac e bine, ca parca prea sunt relaxata :-))) am ajuns la faza la care pot sa citesc sau sa discut despre orice, sa spele cine vrea cu mine pe jos ca nu fac bine asta si aia si pe mine sa ma doara la un metru de… cot 🙂 sincer, cred ca asta e secretul fericirii.
    Si in plus, pruncii nostri nu prea au nevoie de mame perfecte, ca doar nu le inrameaza si nu le pun in vitrina, au nevoie de mame care sa se muleze pe nevoile lor personale, ori cum nu sunt doi copii la fel si cu aceleasi nevoi, logica spune ca nu exista reteta universala de mama perfecta :-)))
    Robbie n-a vrut alaptat, Mica n-a vrut purtata, ce era sa fac prapad in lume pe tema asta? Nu. Fixata pe ideea ca vreau sa le dau lapte matern, la Robbie am muls si am pus in biberon (bine, pana spre 9 luni cand am zis ca daca mai vad pompa aia imi dau foc). Iar fiica-mea de la un an merge prin mijloacele de locomotie proprii, mai tarata mai impinsa (na, ca acuma deja tine la tavaleala, face kilometri fara sa maraie), daca n-a vrut in brate sau in alte mijloce de purtat, doar nu era sa o tin cu forta. Inca mi-a facut un bine, in ziua mea aia aglomerata m-a fortat sa stau, sa incetinesc si sa vad lumea de la viteza ei – e un exercitiu tare bun :-)))
    Ce daca fiu-meu imi cere din cand in cand cate o bucata de sunca sau taica-sau in marea lui darnicie isi imparte ciocolata cu toata familia? Copiii mananca cu placere din toate grupele alimentare, nu au obsesii alimentare (cum aveam eu copil, nefiind lasata sa mananc dulciuri, cum prindeam mancam pana mi se facea rau, daca aveam parte de doctori normali in copilarie poate mi-ar fi rezolvat multe din probleme avand in vedere ca le dadusem semnale destule: mancam varul de pe pereti, la o analiza mai atenta s-a dovedit ca aveam niste carente infioratoare de calciu si asa mai departe…), sper sa ramana mai incolo daca nu cu obiceiuri sanatoase, macar cu o atitudine relaxata vizavi de mancare… Cu alte cuvinte incerc sa fac ce e mai bun pentru ei asa cum cred eu si fara sa devina obsesie :-)))
    Si imi cer scuze ca iar m-am intins la povesti pe tarlaua ta :-))) Va pupam!
    Olga rulez!

  35. e posibil aşa ceva? hai măi…, pe bune? şi eu care m-am apucat de cursuri de parenting! of, dacă ştiam că e voie…..

  36. 🙂 interesant punct de vedere,cu care de altfel sunt de acord…
    Apropo..eu sunt un fost copil de un an jumate care ca sa fie adormit de bunicul,imi baga o bucata de carpa in tuica si in zahar si imi dadea sa o mozolesc…phii ce mai dormeam…:)) si nu am ramas nici cu sechele,nu sunt nici alcoolica…. Doar ca imi place tuica fiarta,acum si nu ma mai imbat..deci m-a imunizat,nu??

  37. Perfecta nu, pefectibila da. Daca nu tindem spre perfectiune, murim in mediocritate

Lasă un răspuns

