Normalitate si anomalii

Circula pe net urmatoarea poveste fantastica.

Ain’t it cute, but IT’S WROOOOONG!

M-am saturat de eroisme prin care sunt adusi pe lume copii acasa, punandu-li-se viata in pericol. Cu seninatate, la marginea misticului, cu muzica de relaxare si flori de pin din Japonia si mai stiu eu ce mici magii menite sa te faca mai mama, mai pura, mai Doamne-iarta-ma, ca era sa scriu o mare tampenie.

M-am saturat si mai tare de cele care cu ipocrizie promoveaza nasterea acasa, dar ele au nascut, frumos, la spital. Frumos, adica normal. Bravo lor! Decizie corecta! Atunci de ce mama naibii tind sa dea credit unei mode irationale? Asa, doar ca e trendy.

M-am saturat de expresii de tipul „un bebe care ieşise din Medlife îndopat de lapte praf”, cuvantul care ma enerveaza aici fiind indopat. Nu vad de ce ar trebui sa respect alegerile altora si sa le privesc cu ingaduinta, cat timp mi se iau la misto deciziile pe toate canalele. Eu mi-am hranit copilul cu lapte praf si par in cercurile de mamici nemaipomenite o criminala in serie. Altele nasc acasa si sunt bune, responsabile si deplin mature. Ok, daca asta e lumea in care traim, ma mut pe Luna!

M-am saturat de curentele care propovaduiesc intoarcerea la natura, cu placenta pastrata in frigider (ca sa vezi, acum 2000 de ani nu existau frigidere, deci trisati si voi un pic :D), cand pe lumea astea exista medici, spitale (atat de blamate, proaste, nenorocite, prea scumpe sau prea ieftine, dar iata! ca-sa-vezi, atat de  necesare). Eu as prefera ca, in cazul in care copilul meu nu respira la nastere, sa existe in camera alaturata aparatura necesara resuscitarii. Acasa nu am asa ceva. Si nicio prietena de-a mea nu are.

Mai departe nu merg, ca am si eu psihozele mele, ca orice om, cu teorii ale conspiratiei pe care nu am cum sa le probez.

 

44 comentarii

Filed under Uncategorized

44 responses to “Normalitate si anomalii

  1. Am citit si eu povestea si mi-a placut foarte mult pana la partea cu spitalul. Daca s-ar fi terminat cu bine, as fi zis uite ca se poate deci! Bravo lor, congrats to the happy couple. Acu nu stiu ce sa mai cred. La prima lectura imi vine sa ma enervez pe spitalul privat. Dar mi-ar placea sa aud si varianta lor. Cat despre indopare: am nascut doi copii la Municipal, nici unul n-a fost indopat cu lapte praf, de fiecare data au venit asistentele sa imi arate cum se alapteaza, bebe a stat cu mine in camera, eu una n-as naste acasa. Ever. Dar e alegerea mea.

  2. Iar la Polizu, unde am nascut eu, iti puneau copilul la tzatza fara sa discute. Asta cu laptele praf e o legenda urbana

  3. nin

    Bai frate, o gramada de nebunii pe lume! Chestia asta cu nascutul acasa … la noi nu exista retea de moase care sa asigure o nastere acasa! Orice s-ar spune, sa nasti cu sotul si amica ce-ti face poze, asa, de amorul artei, e o mare nebunie! Sunt atat de multe chestii care pot inteveni … pana si ruptura de perineu care a patit-o fata asta, habar nu are ce inseamna pentru viitorul pasaricii ei!
    Nu sunt de acord nici cu acele mamici care prea se cauta in fund, a fi gravida nu-i o boala, dar sa urmaresti evolutia copilului si a ta, pe parcursul celor noua luni, e necesar.
    Hai sa va spun ceva: am nascut de patru ori, de trei ori inainte de ’89. Si atunci mamele viitoare faceau presiuni asupra doctorilor, in sensul de a fi una mai bagata in seama decat alta, si astfel, doctorul trebuie sa se concentreze si sa mimeze asta!
    Eu nu mi-am permis, financiar vorbind, sa imi „angajez” medic; insa am facut controalele prenatale asa cum mi le-a recomandat medicul din policlinica, apoi, pentru nastere ma internam atunci cand era cazul, am nascut de fiecare daca cu medicul din garda si nu m-am simtit discriminata! Nu stiu daca acum se practica discriminarea asta, am indoieli ca asa ar fi!
    Nu sunt o tipa d-aia incuiata si tributara sintagmei „pe vremea mea”, dar, in privinta nasterii zic ca e mai bine sa mergi in spital. Nu sunt adepta cezarienei decat atunci cand exista recomandare precisa (am avut, nu o data, supriza sa mi se raspunda ca naste prin cezariana sa nu isi strice pasarica!!!), nu sunt adepta epiduralei pentru ca vreau sa stiu ce se intampla atunci cand imi aduc pe lume copilul, la fel, daca imi da Dumnezeu lapte in tzatzele proprii, nu o sa dau lapte praf numai sa nu mi se deformeze (bull shit!). Dar astea sunt pentru mine, eventual niste povesti pentru fata si nepoatele mele, fiecare o sa faca cum doreste, nu o sa ma apuc acum sa public studii, sa fac blog, pentru ca eu consider ca este responsabilitatea fiecarei mame fata de copilul ei; a face asa cum simti este cea mai buna scoala de mame. De ce de mame? Pentru ca, iarasi, din punctul meu de vedere, cel putin in societatea romaneasca, tatal nu are ce cauta acolo unde eu imi aduc pe lume copilul, este numai intre mine si cel mic; asta insa este doar parerea mea, pe care nici macar fetei mele nu i-o voi impartasi!

  4. Eu am nascut la privat si da, mi l-au cam indopat cu lapte praf. Dar un copil care mananca lapte praf e mai bun decat un copil mort la nastere, zic eu. Si o mama nervoasa pe asistenele care ii dau copilului lapte praf e si ea mai buna decat o mama moarta, e tot parerea mea umila. Eu sunt recunoscatoare ca am putut sa fac cezariana, pentru ca aveam copilul in pozitie pelviana si riscurile nasterii naturale erau f mari pentru copil. Si sunt recunoscatoare ca am nascut la spital, pentru ca desi la nivel constient ma declaram foarte linistita in privinta nasterii, aveam 220 de batai ale inimii pe minut si piuiau aparatele in draci. Daca alegeam sa nasc acasa crezand ca sunt zen, dar faceam stop cardiac, era azi copilul meu orfan de mama? Asta in cazul in care el supravietuia, desigur…

  5. roxana

    Mie mi se pare nasterea acasa un egoism al mamei. Pentru ca da, poate e o experienta mai calma, mai intima decat intrãun spital printre straini. Poate asculti muzica si te tine sotu de mana. Daar, e un risc. Riscul sa apara complicatii la tine sau la bebe. Sa aiba cordonul ombilical in jurul gatului. Sa nu respire bine. Sa nu iasa bine. Riscul ca mama sa aiba hemoragie sau rupturi urate. Si daca tie ca mama nuã-ti pasa de riscurile astea si esti gata sa ti le asumi, nu ai voie sa te joci si cu soarta copilului tau. Chiar daca riscul este de 1%. Si daca e de 0.0001%. El exista.
    Revenind la povestea de sus, nu stiu cum s-au purtat de fapt cei de la spital. Povestea e partinitoare si poate lucrurile nu au fost chiar asa. Sau paote au fost. Dar pana la urma sa privim povestea si altfel. Daca copilul era primit in spital, fara control, fara nimic, si la un moment dat ceva se intampla cu el. Pe cine am fi dat vina? Pe parinti sau pe medicii care au internat copilul fara sa-l verifice? Orice spital are grija sa aiba spatele acoperit. Nu e problema lor daca mama pateste ceva atata timp cat a nascut acasa. Dar e problema lor daca bebelusul internat la ei pateste ceva. De aia i-au facut controalele alea. PAna la urma nu inteleg care e problema? BAnuiesc ca doamna care a scris povestea nu este medic pediatru ca sa poate sustine „copilul era perfect si raii aia l-au controlat degeaba”.

  6. Asta cu eroismul si normalitatea e relativa. In Olanda nasti primul copil la spital si asta numai daca tii neaparat, pentru restul tre’ sa ai probleme detectate anterior. Spitalul trimite desigur o moasa acasa. Asa era acum 10 ani, pentru prezent nu mai bag mana in foc.🙂

  7. cred ca e o diferenta ft mare intre romania si olanda, intre gradele de pregatire ale moaselor, ale fortelor de interventie in caz ca merge ceva rau, intre civilizatii, intre cele doua tipuri de trafic de pe strazi ca ambulanta sa poata ajunga la spital. acum si acum 10 ani.

  8. Stanica Ion

    Locotenentul Gheorghe Alexandru a fost trecut in rezeva.
    D-l Razvan Ungureanu este bine mersi inca sef.
    La el legea nu se aplica, pentru ca asa vrea Basescu si slugile lui.
    Dar cu siguranta va plati si d-l Ungureanau. Nu am nici o indoiala PENTRU ASTA. A platit el CEAUSESCU, SADAM, GADAFI…

  9. na, uitati un om care a vorbit la obiect

  10. in curand prevad ca o sa se dezvolte o retea de „recoltatori de celule stem”, la domiciliu !

  11. … si in afara se naste in centre de nastere… care sunt arondate spitalelor… tot in acele centre de nasteri se urmaresc sarcinile si se stabileste planul de nastere. Personalul care lucreaza acolo are un cadru LEGAL in care isi desfasoara activitatea si se colaboreaza strans cu MEDICI

  12. roxana

    eu am ramas cu o dilema totusi. Placenta ce face in frigider? E inca acolo?

  13. Habar nu am. Dar m-ar interesa raspunsul spitalului respectiv cu privire la acuzatiile de chiuretaj nefondat, de pilda

  14. M-au sunat de dimineata cei care se ocupa de PR-ul clinicii Regina Maria si au promis ca vor reveni curind cu explicatii si detalii pentru ce s-a intimplat in cazul povestit de Irina. Astept si eu cu interes…

  15. Lila

    in sfarsit un blog normal…
    Eu atata am de zis: daca o nastere acasa era un lucru sigur, povestea cu pricina nu s-ar mai fi scris…

  16. Ioana,
    eu, nu stiu de ce, dar „tin” cu Regina Maria. Eu nici nu m-am legat foarte tare de faza cu spitalul, ci mai mult de faza cu nascutul acasa. Dar da, si eu astept reactia clinicii.

  17. Stiu eu. Placenta se pastreaza la frigider pentru a demonstra ca acel copil chiar a fost nascut de mama si nu gasit la tomberon sau asa ceva. Am citit la Ana Maita. Aaaa… Da. nu mai zic ce cred despre asta.

  18. Makes sense. Nici io nu mai zic nimic.

  19. Lila,
    nu stiu ce sa zic, poate si tonul meu e unul prea vehement si nu stiu cat e de bine. din pacate eu nu am gena diplomatiei. Bine ai venit!🙂

  20. Eu vreau sa tin cu Regina Maria, ca nah, in miinile lor imi pun copilul peste doua luni. Am nevoie sa am incredere in ei. Vreau sa-mi explice.
    Despre nasterea acasa… n-as face asta, dar nu-i treaba mea sa am opinii despre cei care aleg s-o faca.

  21. Ioana,
    am mai explicat. atata vreme cat unii isi permit sa califice hranitul cu lapte praf drept rau pentru ca plozii ar iesi tampiti, grasi, slabi, retardati, sau ca nepurtatul copilului mi-l va face autist si lipsit de afectiune, pot sa-mi dau si eu cu parerea despre orice.
    in rest, nu cred ca trebuie sa-ti faci griji. eu am incredere in doctori. inca mai cred ca majoritatea sunt foarte, foarte ok.

  22. Dap, perfect de acord, si eu am incredere in medici, desi mi s-a intimplat sa ma dezamageasca unii altii. Dar mersul la spital mi-a salvat viata de fiecare data.
    Cit despre ce-si permit unii si altii, da, am citit si eu manifestatii de habotnicie de toate felurile, incerc sa ma tin deoparte de orice extrema si sa-mi iau deciziile asumat, dar fara sa judec, ca nah, nici mie nu-mi place sa fiu judecata. Si pentru ca nu pot rupe cercul vicios la altii (cine a judecat primul), aleg sa nu judec eu, chiar daca altii or sa ma judece pe mine. Ma simt impaciuitoare, deh, or fi hormonii…😦

  23. Ioana,
    felicitari pentru hormonii tai, mai rar hormoni de sarcina impaciuitori :)) sunt mai degrama razboinici :))

  24. amelia

    Sau poate pastreaza placenta pentru consum propriu, daca tot au lasat-o „acasa, in frigider”. „Placentophagia” se numeste fenomenul.
    Si pana la urma, este un spital privat, nu i-a trimis nimeni cu forta acolo, puteau foarte bine sa aleaga unul de stat. Nu inteleg de ce comenteaza suma pe care o au de platit. „Rationamentul” pe care-l invoca doamna in alegerea spitalului, este cel putin pueril. Ambulanta 112 pe care au folosit-o pentru transport, face parte tot din serviciile oferite de sistemul pe care l-au ocolit si nu cred ca i-a „judecat” nimeni pe drumul pana la RM.

  25. Lila

    Ioana, felicitari pentru hormonii tai frumosi de sarcina! La RM am nascut si eu si desi n-a fost ieftin, tot acolo as naste si a doua oara. Asa ca tu stai linistita si bucura-te de ultimele 2 luni de sarcina, ca uite la mine rad niste ochisori albastri si un singur dinte. :))))

  26. Ah, Lila, sa-ti traiasca posesorul de dintisor, abia astept sa stau unde stai tu!

  27. Mi-au raspuns cei de la RM, cum ma asteptam, fara prea multe detalii ca nu-i lasa legea, dar fair si asumat. Am publicat integral mesajul, poate se mai lamuresc unii altii…

  28. Lila

    „Mai departe nu merg, ca am si eu psihozele mele, ca orice om, cu teorii ale conspiratiei pe care nu am cum sa le probez.”
    Dar te rog, te roooooog, TE ROG mergi mai departe. Si eu m-am saturat de secta asta care a dus natural parentingul intr-o extrema periculoasa, care sa le satisfaca lor propriile angoase si frustrari, in niciun caz ale copiilor.

  29. Shmeny,
    Ce te face sa te uiti la alegerea/povestea cuiva in termeni de normalitate si anomalie?

  30. Mamituni,
    increderea in medicina moderna

  31. Shmeny, tu esti o femeie tare normala la cap care ia lucrurile asa cum sunt. Si te inteleg perfect si iti respect deciziile asa cum le iei, pentru ca ele sunt cele mai bune decizii pentru tine si pentru familia ta. La fel cum incerc sa respect orice fel de decizie a oricui, care crede ca face ce e mai bine pentru el si familia proprie. Am citit si povestea aia, si n-am stiut cum sa reactionez. Aici se naste acasa, cu moasa si daca vrei cu doula, si nu face nimeni mare tam-tam. Dar e totul pregatit la indemana in caz de probleme, intotdeauna exista cel putin un plan B, daca nu chiar si C si D :-))) La fel, se naste si in spital, nu intotdeauna cu doctor (decat daca e nevoie), sau in centre de nastere. Ideea e ca fiecare e atat de libera sa nasca cum ii place incat nu mai simte nimeni nevoia sa faca pe marea eroina ca vezi-doamne cum a nascut ea, nu ca altele :-))) In Romania asta cred ca e problema cea mai mare, se face un motiv de lupta fiecare gest care ar trebui sa fie „de la sine”. Nu vezi pe nimeni facand flash-mob-uri de alaptare, pentru ca esti libera sa alaptezi cum vrei, unde si cand vrei – si mai ales cu ce vrei (adica vrei lapte-praf?! baga mare… vrei tzatza? baga mare…); nu vezi pe nimeni facand super drame din nasterile acasa, vrei sa nasti acasa, daca se poate, iaca, cu placere… si asa mai departe. Dar eu spun ca Romania e pe drumul cel bun, dupa ce pofta de senzational o sa inceapa sa se reduca (din cauza de suprastimulare – crede-ma, la a 10-a nastere acasa n-o sa mai fie nimeni curios sa mai citeasca…), lucrurile o sa intre in normalitate, sper ca mamicile o sa inceapa sa-si mai infraneze din nevoia de a se autoafirma ca „mame mai bune decat restul”…
    Va pupam!!!

  32. Shmeny,
    priveste intrebarea mea intr-un cadru mai larg.
    Ce te face sa vrei sa califici drept normala sau devianta alegerea pe care o face altcineva cu privire la o situatie a ei/lui proprie?

  33. Simona,
    cred ca faptul ca exista o ambulanta in apropiere este diferenta majora. adica da, nasc acasa, dar cineva calificat is watching over me. poate nu se uita la mine in momentele acelea, dar sta cu arma la picior, pregatit sa apara daca se intampla ceva naspa. cazurile pe care le cunosc eu in romania au ales (si asta e treaba lor) sa nasca fara asistenta calificata (doula, dupa stiinta mea, ofera asistenta care tine de confortul psihic, nicidecum de cel medical).
    Mamituni,
    am explicat mai sus. e o mare diferenta intre nasterea acasa din strainatate pe care nu ti-o invadeaza nimeni, dar care e supravegheata cu discretie, si nasterea eroinistica de la noi care iese in evidenta prin faptul ca pare total clandestina, cu persoane care isi asuma prea multe si apoi incearca sa dreaga busuiocul dand vina pe medicii adevarati. si da, face fiecare ce vrea cu corpul sau, doar ca atunci cand esti gravida corpul tau nu-ti mai apartine in totalitate.

  34. da’ Jim ce zice de chestia asta ?

  35. astea e nebune, ce sa zic.

  36. eu sigur voi merge la spital. nu-mi asum un esec mai ales ca nu e vorba exclusiv de mine ci si de un copil.
    cat despre laptele praf: am 2 nepoti in jur de 3 si 5 ani, perfect sanatosi si neafectati de „efectele secundare”. ei au crescut cu Humana. ne-am speriat si noi atunci de articolele nebune…dar in fapt cred ca acum sunt foarte ok.
    ps: am intalnit medici incredibili in ambele sensuri: pozitiv si negativ. am avut grija sa le explic cum ii vad.

Lasă un răspuns

