Relationships

Pisica a fost in casa cu mult inaintea Olgai. Mai exact cu 6 ani inainte. Am luat-o de cand era un pui ingrozitor de mic si imi imaginez ca m-a confundat cu maica-sa. A dormit mereu in sufletul meu, m-a iubit doar pe mine, a avut incredere doar in mine. Si asa face si acum. Ira nu are o fire calda si pisicoasa cu alte persoane. E salbaticuta, ii e frica de oameni, nu vine la mangaiat.

Si, dintre toti oamenii, cel mai mult uraste copiii. Adica oamenii mai mici care tind s-o traga de mustati, coada, cap. Nu e genul ei sa taca si sa suporte. Fuge scuipand sau zgarie direct.

Va inchipuiti poate uimirea si supararea pisicii cand am adus-o pe Olga de la maternitate. Si inca pe vremea aceea Olga era un viermisor nedeplasabil, oracaitor si atat. Nu ca pisicile ar aprecia prea mult zgomotul. Dar macar stia ca Olga nu vine dupa ea, s-o deranjeze si s-o agite. Acum lucrurile s-au schimbat mult.

Ca orice copil, Olga e fiarta pe animale. Nu le face rau, ba chiar e precauta cand le abordeaza. Zambeste la ele, dar nu se duce cu capul inainte. Si imi pare bine ca este asa. Pe Ira o striga tot timpul, vede ca e pisica ei. Iar pisica sta uneori s-o mangaie plodul, dar de cele mai multe ori nu. Pentru ea nu are nicio importanta ca Olga ii spune „Mai-mai, mai-mai”. Nu o consoleaza cu nimic. Si la mangaiat sta stresata asa, saraca, de-abia asteapta s-o taie, desi Olga o dragaleste foarte delicat. Uneori a mai si plesnit-o pe Olga, deh, ce sa-i faci, relatii in curs de reglare.

Azi-noapte am dormit cu Olga in camera, adica ea in patul ei si eu in patul mare. Dimineata, m-am trezit si cu pisica dormind dusa, varata toata in mine, in dreptul pieptului. Se ceruse in creierii noptii la mine. Ma-sa, deh! Iar cand s-a trezit Olga am avut parte de un moment incantator. Incurajata de faptul ca era despartita de Olga prin grilajul patutului, pisica s-a apropiat de copil, s-a lasat mangaiata la greu, a mangaiat si ea copilul cu coada – asta e semnul ei ca te iubeste, te mangaie cu coada -, s-a invartit pe langa plod si s-a purtat incredibil de frumos. Evident, cu mine in imediata apropiere, sa intervin in caz de trageri de coada sau zgarieturi isterice. Dar totul a mers bine.

Sunt sigura ca un copil creste in armonie cu un animal cand amandoi au acceasi varsta. Adica, daca acum i-as aduce Olgai o pisica-pui s-ar intelege foarte bine si ar creste impreuna. Cu Ira e greu. Ea era obisnuita sa locuiasca alaturi de mine in liniste, nu si cu un copil galagios, care sparge veioze, insira mancare pe covor si tipa non-stop.

Dar e ok si asa.

5 comentarii

Filed under Uncategorized

5 responses to “Relationships

  1. dana

    Sa vezi ce fain e cand animalul si copilul au cam aceeasi varsta.
    Eu am un caine si, cel putin in primul lor an de viata, gaseam copilul dormind in cosul catelului, dar faza cea mai de povestit e ca fiul meu a invatat intai sa latre, apoi sa vorbeasca..

  2. dana,
    clar, asa e cel mai bine. sa fie amandoi copii si sa creasca laolalta. din pacate eu nici nu pot sa aduc alta pisicuta, deoarece ira este o fiata cand vine vorba de alte animale. si nu am timp sa fac politia animalelor :)) este foarte dragut ce povestesti tu acolo🙂

  3. O fila de poveste animal-omulet! O relatie care ar trebui sa fie normala, daca nu am fi noi asa rai ori tematori, recurgand uneori la acte triste impotriva lor

  4. Ai mei se inteleg destul de bine cu Cindy, catelusa familiei… uneori, ii lasa chiar si sa o calareasca.🙂 … le pazeste carucioarele, si are grija sa sara in ele imediat ce ii dam jos (chestie care ma scoate din minti… dar nah… ) Si ea are 7 ani

  5. Copilul este sufletul meu. Pisica este sufletul meu pereche🙂

Lasă un răspuns

